![]() |
Turken willen massale invasie van Europa na toetreding EU
Meer dan 40% van de Turken acht het waarschijnlijk dat ze na de toetreding van Turkije tot de EU hun heil gaan zoeken in de EU.
Geloof je het niet? Lees dan dit artikel over de peiling van TNS PIAR. [size=3]Eenderde* Turken wil naar het buitenland na lidmaatschap EU[/size] Een derde van de Turken zal proberen werk te vinden in het buitenland als Turkije toetreedt tot de Europese Unie en er geen beperkingen worden gesteld aan het vrij verkeer van werknemers. Dat is althans de uitkomst van een opiniepeiling die in Turkije is verricht door het onderzoeksbureau TNS PIAR. Van de ondervraagden zegt 23 procent het "zeer waarschijnlijk" te achten dat ze zullen proberen werk te vinden in een andere EU-lidstaat. Nog eens 21 procent acht het "waarschijnlijk". De uitkomsten van TNS PIAR, dat het onderzoek verrichtte in opdracht van het Deense TNS Gallup, geven veel grotere aantallen 'reislustige' Turken aan dan eerdere peilingen. De Europese commissie neemt op korte termijn een besluit over het openen van de onderhandelingen met Turkije over een EU-lidmaatschap. Als de commissie zoals verwacht een positief advies uitbrengt, zal het waarschijnlijk nog zeker zeven tot tien jaar duren voordat Turkije lid wordt van de EU. Ook is het waarschijnlijk dat de EU beperkingen zal stellen aan het vrij verkeer van werknemers uit het in vergelijking met veel andere EU-lidstaten arme Turkije. Uit peilingen in vijf grote EU-landen blijkt dat er nog veel weerstand is tegen de toetreding van het islamitische Turkije. Uit een door onderzoeksbureau Ifop poll verricht onderzoek blijkt dat tweederde van de Fransen en ruim de helft van de Duitsers tegen Turkije als EU-lid is. In Groot-Brittannië steunt 41 procent van de inwoners de Turkse kandidaatstelling. In Zuid-Europa is meer sympathie voor de Turkse zaak: een tweederde meerderheid van de Spanjaarden is voor toetreding, van de Italianen steunt 49 procent een Turks lidmaatschap, terwijl 27 procent geen mening heeft. http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={C7CAEE69-0B52-4E1C-89AF-D18720D6AF12} ---------------------------- * 23 + 21 = 44% 21/2 = 11,5 23 + 11,5 = 34,5% |
Dit is toch niet zo verwonderlijk?
Aansluiting bij de EU betekent makkelijker over de grenzen heen gaan. Logisch dat Turken hun heil gaan zoeken in rijkere landen, zoals het onze. Wat ik niet begrijp: waarom een beperking van Turkse werknemers en niet voor andere nieuwe lidstaten (die dikwijls een stuk rijker zijn)? |
Nick6502, verdwijn.
|
zo weet je meteen waar het de turken om te doen is: profiteren van de europese welvaart.
|
Als je die stoot meegeeft met me, verdwijn ik wel, geen probleem.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tegen dat het zo ver is (nog minstens 10 jaar!) zal Turkije wel heel wat rijker zijn en zullen wij misschien nog naar daar trekken. Hou forum.politics.tr maar in de gaten voor racistische uitlatingen over ons. :-)
|
Citaat:
dus waarschijnlijk naar Belgie gekomen uit economisch oogpunt.) Vindt je dan zelf je standpunt ivm de toetreding van Turkije tot de Eu niet wat hypocriet? Of is het van : "na mij mag de deur dichtgemetseld worden.". In dat geval is je standpunt egoistisch... En BTW. Ik ben ook niet voor turkse immigratie, net zomin als russische of oekraiense. (behalve natuurlijk de vrouwen) Maar dat gaat dan vooral om culturele en demografische redenen. |
Wat is er nu zo bijzonder aan dit nieuwsbericht?
Dat is toch logisch, hoe zou je zelf zijn als je het ergens anders beter kunt hebben? Ik weet het hoor, ik zou ook meteen naar één van de rijkere lidstaten gaan. |
Citaat:
|
Is ook niet makkelijk om in ons land, met een dergelijke politiek, te kunnen integreren.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ben echter geen immigrant, ik werk gewoon in Belgie op dit moment. Wat ik doe helpt jullie economie ENORM.. Dit jaar heb ik samen met mijn collega voor meer dan 25 000 000 USD van Belgische goederen aan Oostblok verkocht. Mijn werkplaats heb ik niet van een Vlaming gepikt, geen Vlaming kent onze taal/handel/businessgewoontes als ik... Ik ben niet van plan om hier levenslang te blijven, ik voel mij hier niet thuis en word niet altijd geaccepteerd in de samenleving, wat eigenlijk normaal is. Maar aangezien ik hier in Belgie (EU) belastingen betaal vind ik dat ik wel recht heb om mee te beslissen over de toekomst van de EU. |
Citaat:
|
Citaat:
|
0.00%.
Ik zie gewoon dat turken en turkije "clear and present danger" zijn voor de EU :) Turken zijn btw te dom en hebzuchtig om sterke mafia te hebben :) |
Citaat:
en ik die dacht dat de turkse maffia (if any) vooral zijn inkomsten uit smokkel van Pitta-vlees haalde.... :) Moest ge nu nog zeggen : zwarte handel in mercedessen en bmw's ik had u geloofd maar uw lijstje gewoon hilarisch. (en pas op : dat is een positief punt hé.) Ik snap wel niet waarom jij als ex-turk (?) zo een "meerderwaardigheidscomplex" hebt over alles wat turks is : zelfs jullie maffia is beter :roll: Een grappige anecdote in dat verband : Toen een week of 2 geleden premier Erdogan op bezoek was bij premier Verhofstadt, werd hij ook uitgenodigd op een persconferentie die Verhofstadt gaf. In de conferentiezaal stond een lange tafel met stoelen en 1 stoel met hogere leuning (voor Verhofstadt). Er is zowaar een mini-diplomatieke rel ontstaan omdat de turkse delegatie vond dat Erdogan op de stoel met hogere leuning zou moeten zitten. Dit is Authentiek! Stond in de standaard van vorig weekend dacht ik. Een beetje nederigheid zou de meeste turken echt wel sieren. :) |
Citaat:
Moest je weten wat de prijs van een (tweedehands) bmw of mercedes is....:lol: Jep tis gene lijst die klopt. ;-) |
Citaat:
Een racistishe domoor ben je toch (pas op t'is niet slecht bedoeld). Ik ben niet fier wat de Turkse mafia allemaal doet maar ben er zeker van dat prostitué + drugs iets te maken hebben met Turkse mafia. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be