Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Non-binaire persoonlijkheden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261103)

edwinp 30 september 2021 15:10

Non-binaire persoonlijkheden

nog nooit van gehoord maar blijkbaar bestaan ze, het hele genderwoke gedoe is de spuigaten aan het uitlopen, doe eens normaal dat is al erg genoeg

https://www.hln.be/tv/olly-is-eerste...t-k3~a19f7537/

plaatsvervangende schaamte...dat voel ik

Weyland 30 september 2021 15:52

Tja, biologisch is hij nog steeds mannelijk met XY-chromosomen.

MORPHEUS 30 september 2021 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9783879)
nog nooit van gehoord maar blijkbaar bestaan ze, het hele genderwoke gedoe is de spuigaten aan het uitlopen, doe eens normaal dat is al erg genoeg

En hoe gaan we dat verdelen met een streefcijfer in de politiek?

33 % Mannen 33% vrouwen 33 % non ?

daiwa 30 september 2021 16:10

Citaat:

Dat belachelijk gedoe moet maar eens stoppen !

Zucht 30 september 2021 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9783928)
Tja, biologisch is hij nog steeds mannelijk met XY-chromosomen.

Biologie is niet van tel.
Is toch maar een bedenksel van oude witte heterosexuele mannelijke kolonisten.

Weyland 30 september 2021 16:52

Ik leef en laat leven, maar mocht ik Olly op straat tegenkomen als wildvreemde (dus ik zie een homoseksuele jongeman, mijn enige kennis over hem op dat moment) zou ik toch een jongen zien en de voornaamwoorden hij/hem gebruiken om ernaar te refereren en voornaamwoorden mijden indien hij er speciale wenst. Biologisch zijn er nog steeds maar twee geslachten en meestal zie je dat altijd. Dat blijft een realiteit. Die gaat waarschijnlijk ook altijd traditionele voornaamwoorden horen, sowieso.

Max van Dietschland 30 september 2021 21:43

Citaat:

Wat een gedrochten toch allemaal :roll:

Dadeemelee 30 september 2021 21:52

Mijn idee:
‘Andere’ vormen van sexualiteit bestaan. Maar je moet daar geen godsdienst van maken.

En ik ben dat gezever van beide kanten beu, dus zowel het gezever van de echte wokes en het gezever van de echte oerrechtse conservatieven.

edwinp 1 oktober 2021 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9784103)
Mijn idee:
‘Andere’ vormen van sexualiteit bestaan. Maar je moet daar geen godsdienst van maken.

En ik ben dat gezever van beide kanten beu, dus zowel het gezever van de echte wokes en het gezever van de echte oerrechtse conservatieven.

het zijn wel de wokes die daar blijven over doordrammen

herinner u nog de wet die ervoor zorgde dat kinderen 3 soorten achternamen mochten krijgen, kent u er zo één ? ik niet

DIT in de kletsdraad zetten is superbelachelijk van de moderatie , alsof gender debatten geen maatschappelijk thema zijn :evil:

Weyland 1 oktober 2021 10:36

Doet me denken aan een ruzie waar één partij de schuldige is en waar ze die uit elkaar halen met: "hou er eens mee op, allebei"

Rudy 1 oktober 2021 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9783941)
Biologie is niet van tel.
Is toch maar een bedenksel van oude witte heterosexuele mannelijke kolonisten.

Het zijn biseksuelen die op alles schieten wat voor hun loop komt.

Der Wanderer 1 oktober 2021 13:59

Dit is Fleur.

https://zizomag.be/getuigenissen/non...e-te-begrijpen

wagner.666 1 oktober 2021 15:16

Nog piet of preut, saai boel daar.
Weke schaaldieren die zichzelf bevruchten.

Libro 1 oktober 2021 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9784103)
Mijn idee:

Er is niets oerrechts conservatief aan de vaststelling dat sommigen zich gewoon aanstellen.

Libro 1 oktober 2021 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9783972)
Ik leef en laat leven, maar mocht ik Olly op straat tegenkomen als wildvreemde (dus ik zie een homoseksuele jongeman, mijn enige kennis over hem op dat moment) zou ik toch een jongen zien en de voornaamwoorden hij/hem gebruiken om ernaar te refereren en voornaamwoorden mijden indien hij er speciale wenst. Biologisch zijn er nog steeds maar twee geslachten en meestal zie je dat altijd. Dat blijft een realiteit. Die gaat waarschijnlijk ook altijd traditionele voornaamwoorden horen, sowieso.

Je kan op sommige plaatsen in de wereld gestraft worden wegens "misgendering".

patrickve 1 oktober 2021 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9784363)
Het zijn biseksuelen die op alles schieten wat voor hun loop komt.

Verwar seksuele voorkeur niet met seksuele identiteit.

Of je nu voor mannen, vrouwen, kinderen, doden of schapen gaat, dat is uw voorkeur. Dat heeft niks te maken met of ge nu ZELF een man of een vrouw of iets anders zijt.

Hier hebben we het over mensen die biologisch als man geboren zijn, maar wat aan hun lijf hebben laten knippen en plakken om uiterlijk enkele aspecten van een vrouw na te bootsen ; of andersom.

Vlad 1 oktober 2021 20:10

De dag dat ze vrouw zijn mag je ze gerust tussen hun benen stampen, dan voelen ze niets. Blijf wel van hun achterwerk of je krijgt een klacht wegens seksisme. Als ze de volgende dag man zijn kan een tik tegen de bips geen kwaad meer maar een stamp tussen de benen des te meer. Oppassen geblazen dus. Vraag zeker eerst naar de voornaamwoorden voor je gaat aanraken. :silly:

Zucht 1 oktober 2021 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9784914)

Of je nu voor mannen, vrouwen, kinderen, doden of schapen gaat, dat is uw voorkeur. Dat heeft niks te maken met of ge nu ZELF een man of een vrouw of iets anders zijt.

Hier hebben we het over mensen die biologisch als man geboren zijn, maar wat aan hun lijf hebben laten knippen en plakken om uiterlijk enkele aspecten van een vrouw na te bootsen ; of andersom.

Dat is nog altijd binair. Trans vs. sys, man/vrouw.
Niet binair betekent imo dat zij zich noch man noch vrouw voelen, of allebei een beetje , of soms wel of niet. Afijn, moeilijk voor te stellen hoe ze zich voelen.

Rudy 1 oktober 2021 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9784914)

Welke identiteit ?
“Non-binair betekent dat je je geen jongen of meisje voelt. Je bent eigenlijk je eigen soort gender” (citaat)

Libro 1 oktober 2021 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9784986)
Dat is nog altijd binair. Trans vs. sys, man/vrouw.
Niet binair betekent imo dat zij zich noch man noch vrouw voelen, of allebei een beetje , of soms wel of niet. Afijn, moeilijk voor te stellen hoe ze zich voelen.

Wat dus onzin is want iedereen heeft zijn biologie mee. Ik denk eerder dat zij zich niet als m of v willen identificeren om hip te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be