![]() |
“Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?”
Verwarring door sms BE-Alert: “Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?”
Mijn verwondering was groot toen ik een berichtje zag op een gsm die ik bijna nooit gebruik. Op de andere ... géén bericht gezien. :lol: Misschien zijn er hier ook wel mensen die een berichtje gekregen hebben en dat wel héél raar vonden. |
Ben ingeschreven bij B-Alert. Vond aan het feit van een testbericht niets speciaals behalve dan dat het zo uitdrukkelijk van de gouvernante van Antwerpen kwam. :lol:
|
zeg nu niet dat ze u niet mag bellen om eens af te spreken he.
|
dit is K & K waardig... :?
|
Citaat:
p.s. BE-Alert Een testdag ... Op zich niets mis mee dus. :-D |
Citaat:
Ik dacht al, eindelijk een toepassing van de chip die ik met mijn Pfizer ingeplant kreeg. Maar jij zijt niet gevaccineerd, dus weer noppes met die waardeloze chip. |
Citaat:
Ik wacht op die pil :rofl: |
In totaal werden er 245.000 sms'en gestuurd naar personen die ingeschreven waren op BE-Alert. Maar het gros van de sms'en werd gestuurd op basis van aanwezigheid in een zone. Dat betekent concreet dat alle mensen met een gsm-toestel die op het moment van de test aanwezig waren in de geselecteerde zone een testbericht hebben ontvangen, ook al waren ze niet ingeschreven.
In de provincie Antwerpen werd de locatiegebaseerde technologie getest op het hele grondgebied. Alle personen die op het moment van de test aanwezig waren in de provincie, kregen een sms. Hallucinant is dat toch weer. Ik kan gelukkig zonder, maar mensen die zich bewust niet inschrijven op dit soort dingen krijgen toch die berichten, of ze het nu willen of niet. Als niemand daar een probleem in ziet behalve een paar idioten zoals ik, dan staat er ons allemaal nog wat te wachten. |
Citaat:
Ik kreeg vandaag een mail van its me. Om mijn account te herstellen want er gebeurden rare dingen mee. Onderaan in het blauw: rekening koppelen. De mail kwam niet van de Russen maar vanuit Groningen.NL Hem doorsturen om raad te vragen lukte ook niet. |
Citaat:
Het is duidelijk dat je registreren in elk geval niet nodig is om je een bericht te sturen. Waarom vraagt ze dat dan? Ik neem aan dat als je je - vrijwillig - registreert, dat je dan de overheid toestemming geeft tot nog meer? Iemand daar meer info over? Waar staan de algemene voorwaarden van die 'dienst'? |
Citaat:
Wat een flagrante inbreuk op mijn privacy. Als ik geïnformeerd wil worden over "rampen" dan zet ik mijn radio wel op. |
en Cathy is lesbisch
|
De kosten die verbonden zijn aan het effectief gebruik van BE-ALERT worden gedragen door de entiteit die het alarm afkondigt. Deze kosten voor het gebruik (POST-PAID) dekken de kosten die verbonden zijn aan de betalende communicaties (stemberichten en SMS).
Met andere woorden, zelfs wie geen GSM heeft betaalt altijd mee voor die onzin. Citaat:
Het ergste is dat als de telecombedrijven rechtstreeks aan de ontvangers het bedrag zouden aanrekenen, het wellicht stukken goedkoper zou uitvallen. Maar net het omgekeerde is natuurlijk de bedoeling, want alles moet steeds meer geld opbrengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze wil u eens binnendraaien?
|
Citaat:
Providers die lijsten zomaar doorgeven, laten rondslingeren, dat gaat nog vonken geven denk ik. :| |
Citaat:
Dus een soort van pushbericht, zonder dat er noodzakelijkerwijs "lijsten" van providers aan te pas komen. Hetzelfde dan een ongeadresseerde reclame-folder in de brievenbus. Als het "geadresseerde" reclame is, dan is er inderdaad een véél groter privacy probleem. Maar nogmaals; op mijn brievenbus/GSM kleeft "géén (on)geadresseerde reclame" aub. En dat geldt OOK voor de gouverneur. Of welke functionaris dan ook. |
Citaat:
Hoe komen ze aan ons nummer? Worden hier geen privacy regels geschonden? |
Citaat:
Ze heeft eenvoudig aan elke GSM-provider opdracht geven om naar ieder nummer gelinkt aan een adres in de provincie Antwerpen dat bericht te sturen. B-Alert heeft er dus niets mee te maken. Het was gewoon een test om te weten hoesnel de providers iedereen op de hoogte kunnen brengen van een ramp die een hele provincie treft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be