Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   “Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261210)

Universalia 7 oktober 2021 23:24

“Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?”

Verwarring door sms BE-Alert: “Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?”

Mijn verwondering was groot toen ik een berichtje zag op een gsm die ik bijna nooit gebruik.

Op de andere ... géén bericht gezien. :lol:

Misschien zijn er hier ook wel mensen die een berichtje gekregen hebben en dat wel héél raar vonden.

Vlad 8 oktober 2021 04:29

Ben ingeschreven bij B-Alert. Vond aan het feit van een testbericht niets speciaals behalve dan dat het zo uitdrukkelijk van de gouvernante van Antwerpen kwam. :lol:

Herr Flick 8 oktober 2021 06:56

zeg nu niet dat ze u niet mag bellen om eens af te spreken he.

Pandareus 8 oktober 2021 07:02

dit is K & K waardig... :?

Universalia 8 oktober 2021 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9789333)
zeg nu niet dat ze u niet mag bellen om eens af te spreken he.

Met enig respect voor de dame in kwestie maar bellen naar mij, liever niet. :twisted:

p.s.

BE-Alert

Een testdag ...

Op zich niets mis mee dus. :-D

Knuts 8 oktober 2021 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9789285)

Mijn verwondering was groot toen ik een berichtje zag op een gsm die ik bijna nooit gebruik.

Misschien zijn er hier ook wel mensen die een berichtje gekregen hebben en dat wel héél raar vonden.

Ook gekregen.

Ik dacht al, eindelijk een toepassing van de chip die ik met mijn Pfizer ingeplant kreeg.
Maar jij zijt niet gevaccineerd, dus weer noppes met die waardeloze chip.

Universalia 8 oktober 2021 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9789345)
Ook gekregen.

Ik dacht al, eindelijk een toepassing van de chip die ik met mijn Pfizer ingeplant kreeg.
Maar jij zijt niet gevaccineerd, dus weer noppes met die waardeloze chip.

:lol:

Ik wacht op die pil :rofl:

discuz 8 oktober 2021 10:55

In totaal werden er 245.000 sms'en gestuurd naar personen die ingeschreven waren op BE-Alert. Maar het gros van de sms'en werd gestuurd op basis van aanwezigheid in een zone. Dat betekent concreet dat alle mensen met een gsm-toestel die op het moment van de test aanwezig waren in de geselecteerde zone een testbericht hebben ontvangen, ook al waren ze niet ingeschreven.

In de provincie Antwerpen werd de locatiegebaseerde technologie getest op het hele grondgebied. Alle personen die op het moment van de test aanwezig waren in de provincie, kregen een sms.

Hallucinant is dat toch weer. Ik kan gelukkig zonder, maar mensen die zich bewust niet inschrijven op dit soort dingen krijgen toch die berichten, of ze het nu willen of niet.

Als niemand daar een probleem in ziet behalve een paar idioten zoals ik, dan staat er ons allemaal nog wat te wachten.

Knuppel 8 oktober 2021 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9789465)
In totaal werden er 245.000 sms'en gestuurd naar personen die ingeschreven waren op BE-Alert. Maar het gros van de sms'en werd gestuurd op basis van aanwezigheid in een zone. Dat betekent concreet dat alle mensen met een gsm-toestel die op het moment van de test aanwezig waren in de geselecteerde zone een testbericht hebben ontvangen, ook al waren ze niet ingeschreven.

In de provincie Antwerpen werd de locatiegebaseerde technologie getest op het hele grondgebied. Alle personen die op het moment van de test aanwezig waren in de provincie, kregen een sms.

Hallucinant is dat toch weer. Ik kan gelukkig zonder, maar mensen die zich bewust niet inschrijven op dit soort dingen krijgen toch die berichten, of ze het nu willen of niet.

Als niemand daar een probleem in ziet behalve een paar idioten zoals ik, dan staat er ons allemaal nog wat te wachten.

Dat er ons wat te wachten staat is ZEKER.

Ik kreeg vandaag een mail van its me. Om mijn account te herstellen want er gebeurden rare dingen mee. Onderaan in het blauw: rekening koppelen.

De mail kwam niet van de Russen maar vanuit Groningen.NL

Hem doorsturen om raad te vragen lukte ook niet.

discuz 8 oktober 2021 11:04

Citaat:

Dat een ramp of incident vele vormen kan aannemen konden we de voorbije maanden helaas meermaals ervaren. Ook de omvang kan erg variëren. Om ons optimaal voor te bereiden op grootschalige rampen moet daarom ook het BE-alert-waarschuwingssysteem voortdurend evolueren en verder uitgebouwd worden. Het Nationaal Crisiscentrum heeft de voorbije jaren al stevig ingezet op en werk gemaakt van het BE-Alert-waarschuwingssysteem. Bij verschillende lokale noodsituaties maakten we er al vaak goed en nuttig gebruik van. Uiteraard is het belangrijk dat het systeem ook getest wordt, om bijvoorbeeld na te gaan of er voldoende bereik en/of capaciteit is om in reële noodsituaties burgers ook op grote schaal te verwittigen. Ik ben alvast erg tevreden dat provincie Antwerpen koploper is in het aantal inschrijvingen op het BE-alert-waarschuwingssysteem, maar tegelijk wil ik graag een oproep doen aan allen die zich nog niet registreerden. Burgers correct én snel informeren is bij crisismomenten immers ontzettend belangrijk.

Gouverneur Cathy Berx
"tegelijk wil ik graag een oproep doen aan allen die zich nog niet registreerden. Burgers correct én snel informeren is bij crisismomenten immers ontzettend belangrijk"

Het is duidelijk dat je registreren in elk geval niet nodig is om je een bericht te sturen. Waarom vraagt ze dat dan? Ik neem aan dat als je je - vrijwillig - registreert, dat je dan de overheid toestemming geeft tot nog meer?

Iemand daar meer info over? Waar staan de algemene voorwaarden van die 'dienst'?

gunter5148 8 oktober 2021 11:05

Citaat:

Ik heb het nummer meteen geblokkeerd op al mijn toestellen.
Wat een flagrante inbreuk op mijn privacy.
Als ik geïnformeerd wil worden over "rampen" dan zet ik mijn radio wel op.

Pol Dolf 8 oktober 2021 11:05

en Cathy is lesbisch

discuz 8 oktober 2021 11:14

De kosten die verbonden zijn aan het effectief gebruik van BE-ALERT worden gedragen door de entiteit die het alarm afkondigt. Deze kosten voor het gebruik (POST-PAID) dekken de kosten die verbonden zijn aan de betalende communicaties (stemberichten en SMS).

Met andere woorden, zelfs wie geen GSM heeft betaalt altijd mee voor die onzin.

Citaat:

Voor andere noden kunnen pakketten met vooraf betaalde communicatie-eenheden (PRE-PAID) aan voorkeursprijzen (eenheidsprijs vermeld in de bestelbon) rechtstreeks aangekocht worden bij de leveranciers in naam van de entiteit (gemeente, politiezone, ...) die hierdoor de plaats inneemt van het Crisiscentrum op het vlak van haar rechten en verantwoordelijkheden bij de uitvoering van haar bestellingen. De pakketten met communicatie-eenheden moeten besteld worden via de bestelbon.
Een duur abonnementsysteem te betalen door de verschillende overheden, de burger dus. Tja die economische groei moet van ergens komen, zeker?

Het ergste is dat als de telecombedrijven rechtstreeks aan de ontvangers het bedrag zouden aanrekenen, het wellicht stukken goedkoper zou uitvallen. Maar net het omgekeerde is natuurlijk de bedoeling, want alles moet steeds meer geld opbrengen.

discuz 8 oktober 2021 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9789472)

Jij denkt toch niet dat ze twee keer hetzelfde nummer gaan gebruiken? Dat is gewoon een wegwerpnummer.

Xenophon 8 oktober 2021 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9789480)
De kosten die verbonden zijn aan het effectief gebruik van BE-ALERT worden gedragen door de entiteit die het alarm afkondigt. Deze kosten voor het gebruik (POST-PAID) dekken de kosten die verbonden zijn aan de betalende communicaties (stemberichten en SMS).

Met andere woorden, zelfs wie geen GSM heeft betaalt altijd mee voor die onzin.

Een duur abonnementsysteem te betalen door de verschillende overheden, de burger dus. Tja die economische groei moet van ergens komen, zeker?

Het ergste is dat als de telecombedrijven rechtstreeks aan de ontvangers het bedrag zouden aanrekenen, het wellicht stukken goedkoper zou uitvallen. Maar net het omgekeerde is natuurlijk de bedoeling, want alles moet steeds meer geld opbrengen.

Je begint Belgie te begrijpen. Oppassen nu dat je er niet fanatiek in begint te geloven.

Skobelev 8 oktober 2021 11:21

Ze wil u eens binnendraaien?

Universalia 8 oktober 2021 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9789472)

Tjah, ik zag dat ook wel als een 'inbreuk', blokkeren die handel dus.

Providers die lijsten zomaar doorgeven, laten rondslingeren, dat gaat nog vonken geven denk ik. :|

gunter5148 8 oktober 2021 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9789496)
Tjah, ik zag dat ook wel als een 'inbreuk', blokkeren die handel dus.

Providers die lijsten zomaar doorgeven, laten rondslingeren, dat gaat nog vonken geven denk ik. :|

ik heb totaal geen kaas gegeten van GSM netwerken, 1,2,3,4,5,6,7 G netwerken, of whatever, maar ik denk dat men gewoon een bericht stuurt naar "verbonden" telefoons aan een GSM mast.
Dus een soort van pushbericht, zonder dat er noodzakelijkerwijs "lijsten" van providers aan te pas komen.

Hetzelfde dan een ongeadresseerde reclame-folder in de brievenbus.

Als het "geadresseerde" reclame is, dan is er inderdaad een véél groter privacy probleem.

Maar nogmaals; op mijn brievenbus/GSM kleeft "géén (on)geadresseerde reclame" aub.

En dat geldt OOK voor de gouverneur. Of welke functionaris dan ook.

CUFI 8 oktober 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9789335)
dit is K & K waardig... :?

Dat is een terechte vraag volgens mij.
Hoe komen ze aan ons nummer? Worden hier geen privacy regels geschonden?

Jantje 8 oktober 2021 11:47

Citaat:

“Hoe komt Cathy Berx aan mijn gsm-nummer?”

Wel Cathy Berx heeft je nummer niet.
Ze heeft eenvoudig aan elke GSM-provider opdracht geven om naar ieder nummer gelinkt aan een adres in de provincie Antwerpen dat bericht te sturen.

B-Alert heeft er dus niets mee te maken.
Het was gewoon een test om te weten hoesnel de providers iedereen op de hoogte kunnen brengen van een ramp die een hele provincie treft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be