Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Het CST zit er aan te komen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261315)

edwinp 16 maart 2021 18:09

Vaccinatiepaspoort

de EU wil , om het reizen te bevorderen, een vaccinatiepaspoort invoeren.

Eerlijk gezegd vind ik dit geen slecht idee, ook al om het vaccineren te bevorderen, men zou dit mogen uitbreiden naar horeca bezoek, ziekenhuisbezoeken etc.
Uiteraard met een tijdelijk karakter

Rudy 16 maart 2021 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9630841)

Eerlijk gezegd vind ik dit geen slecht idee, ook al om het vaccineren te bevorderen, men zou dit mogen uitbreiden naar horeca bezoek, ziekenhuisbezoeken etc.

Zo'n vaccinatiepass is enkel een bewijs dat je bent gevaccineerd, zonder garantie dat je iemand niet besmet.
De vaccinatiepass heeft voorlopig geen enkele meerwaarde, behalve voor de gevaccineerde, of een verzekeringsmaatschappij die het risico op repatriëring wilt beperken.
Investeren in snel, gebruiksvriendelijk, en efficiënt testen, is de toekomst.
Zolang een vaccin niet kan garanderen dat je niemand besmet is zo'n vaccinatiepass niet meer dan een doekje tegen het bloeden. Zeg maar "zand in de ogen strooien".
De EU is achter het net aan het vissen.

Dadeemelee 16 maart 2021 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9630886)
Zo'n vaccinatiepass is enkel een bewijs dat je bent gevaccineerd, zonder garantie dat je iemand niet besmet.
De vaccinatiepass heeft voorlopig geen enkele meerwaarde, behalve voor de gevaccineerde, of een verzekeringsmaatschappij die het risico op repatriëring wilt beperken.
Zolang een vaccin niet kan garanderen dat je niemand besmet is zo'n vaccinatiepass niet meer dan een doekje tegen het bloeden. Zeg maar "zand in de ogen strooien".

Toch wel, als iedereeen gevaccineerd is in een groep dan zal niemand in die groep zwaar ziek worden.

patrickve 16 maart 2021 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9630894)
Toch wel, als iedereeen gevaccineerd is in een groep dan zal niemand in die groep zwaar ziek worden.

En wat kan dat die gevaccineerden schelen, als niet-gevaccineerden zwaar ziek worden ? Wat gaat hen dat aan ? Eis jij ook van medereizigers dat ze geen barbecue eten want ze zouden daar kanker van krijgen ?

Rudy 16 maart 2021 19:17

Citaat:

Dat is een ander verhaal.
Gelet op het traag vaccinatieplan is dit momenteel niet aan de orde.
Kortom: aan het huidig tempo is de eerste gevaccineerde aan revisie toe als de laatste kandidaat gevaccineerde z'n eerste spuit krijgt.
Het gaat gewoonweg te traag.

patrickve 16 maart 2021 19:18

Citaat:

2

patrickve 16 maart 2021 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9630906)
Dat is een ander verhaal.
Gelet op het traag vaccinatieplan is dit momenteel niet aan de orde.
Kortom: aan het huidig tempo is de eerste gevaccineerde aan revisie toe als de laatste kandidaat gevaccineerde z'n eerste spuit krijgt.
Het gaat gewoonweg te traag.

Inderdaad.

En het is zelfs geen goed idee om gans een bevolking een identieke immuniteit te geven, eens die doorbroken is, krijg je weer een drama.

Ideaal behouden we de vaccins - een beetje zoals antibiotica - voor mensen die hierdoor significant voordeel hebben.

Rudy 16 maart 2021 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9630903)
En wat kan dat die gevaccineerden schelen, als niet-gevaccineerden zwaar ziek worden ? Wat gaat hen dat aan ? Eis jij ook van medereizigers dat ze geen barbecue eten want ze zouden daar kanker van krijgen ?

Dat kan hen niets schelen. IK ben gevaccineerd. De rest heeft ongelijk.
Dit is wat binnen de hoofden speelt.

jad°relen°ir 16 maart 2021 20:02

Citaat:

Zulke zaken zijn niet tijdelijk.
De btw verhogen naar 21% leek in den tijd ook een goede 'tijdelijke' oplossing.. misschien kunnen we dat nu nog eens verhogen -tijdelijk hé- om uit de corona-schulden-put te raken.

Wanneer dat paspoort er komt, is dat definitief en deelt het de samenleving alweer op in zij die hebben en zij die niet hebben.. Maar dit keer met grote gevolgen voor uw doen en laten, want waar trek je de grens? Mag je nog zonder paspoort uw gemeentehuis binnenwandelen? Zal je nog mogen genieten van onderwijs? Het behalen van uw rijbewijs?
Want zoals je zelf al stelt, zou men dit gerust mogen uitbreiden naar horeca en ziekenhuisbezoeken... mag een ongevaccineerde café-baas nog pinten tappen? Want waar trek je de grens? Is den Aldi nog toegankelijk zonder paspoort? Stel je maar eens voor dat je daar zo ne vieze ongevaccineerde vent tegenkomt?

Deze hele covid-shit leidt enkel naar meer controle over de burger zijn/haar doen en laten.. en dit onder het mom van uw en onze gezondheid.. voor een virus dat quasi nihil impact heeft op de samenleving. De paniek en hysterie daarentegen.. Moest er nu op tien mensen ene sterven, zou ik het gemaatregel nog begrijpen.

gertc 16 maart 2021 20:30

Citaat:

Dat is een beetje gek he. De gevaccineerde zelf heeft toch geen briefje nodig om te weten dat hij gevaccineerd is?

gertc 16 maart 2021 20:34

Citaat:

Als ik een huisje in Frankrijk huur met mijn gezin, dan is er niemand buiten mijn gezin die er last van zou hebben als ik ziek zou worden.

Mambo 16 maart 2021 20:55

Je kan moeilijk pasjes uitdelen voor een vaccin die nog steeds in testfaze zit.

Het vaccin heeft zelf nog geen pas.

Jan Janssen 16 maart 2021 21:01

Citaat:

Die met Pfizer in hun paspoort mogen enkel naar Israël of US. Die met Astrazenca enkel naar de UK.
De niet gevaccineerde mogen overal, want zij gaan later de goei zijn.

Dadeemelee 16 maart 2021 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9630968)
Als ik een huisje in Frankrijk huur met mijn gezin, dan is er niemand buiten mijn gezin die er last van zou hebben als ik ziek zou worden.

Gevaccineerden zijn 67% minder besmettelijk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210203_95689858

Citaat:

Voor het eerst is aangetoond dat een coronavaccin ook de verspreiding van de ziekte tegengaat. Na een eerste dosis van het vaccin van AstraZeneca worden mensen niet alleen minder ziek, maar ook minder besmettelijk, zo blijkt uit nieuw onderzoek van de universiteit van Oxford en AstraZeneca. Ze hebben het over een afname van de transmissie met 67 procent. “Als die impact bevestigd wordt, dan kan het zinvol zijn om de vaccinatiestrategie te herzien”, zegt immunoloog Geert Leroux-Roels (UGent).

Gast_Peken 16 maart 2021 21:30

Een Brits bedrijf dat de vaccins levert en een Britse universiteit hebben toevallig als eerste ontdekt dat het vaccin voor 2/3 minder besmettelijk maakt. Als dat niet toevallig is... Laat me raden: het oorspronkelijk artikel komt uit een Britse krant?

Gipsy 16 maart 2021 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9630965)
Dat is een beetje gek he. De gevaccineerde zelf heeft toch geen briefje nodig om te weten dat hij gevaccineerd is?

Veel landen en bv vliegtuigmaatschappijen gaan het eisen. Op dit moment is het minder aan de orde omdat er nog in de meeste landen beperkingen zijn. Eénmaal die beperkingen, beginnen, opgegeven te worden zal zo een pas of bewijs ge-eist worden.

Dadeemelee 16 maart 2021 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken (Bericht 9631022)
Een Brits bedrijf dat de vaccins levert en een Britse universiteit hebben toevallig als eerste ontdekt dat het vaccin voor 2/3 minder besmettelijk maakt. Als dat niet toevallig is... Laat me raden: het oorspronkelijk artikel komt uit een Britse krant?

Er is een voorpublikatie in The Lancet. Peer review is er nog niet, maar ze gaan met zoiets niet afkomen als het niet serieus is.

Citaat:

De data werden nog niet geverifieerd door collega’s, voorlopig gaat het nog om een voorpublicatie in The Lancet. “Maar ik schat de geloofwaardigheid ervan hoog in”, zegt Geert Leroux-Roels. “Andrew Pollard is een zeer ernstig onderzoeker. Die gaat geen nonsens vertellen.” Vooral de bevinding over de graad van transmissie is opvallend. Dat een prik de gevaccineerde zelf in mindere of meerdere mate beschermt tegen ziekte, was al geweten. Maar nu zou blijken dat wie gevaccineerd is het virus ook minder verspreidt naar anderen toe.

Jan Janssen 16 maart 2021 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9631005)
Gevaccineerden zijn 67% minder besmettelijk.

Dat is nog dubbel zoveel kans dan als je Russische roulette speelt met een revolver tegen uw kop. Je moet nu maar bang zijn van 1 op 3 gevaccineerde.

morte-vivante 16 maart 2021 21:50

4keer lagere viral load als ge toch besmet geraakt na Pfizer vaccin:

Citaat:

Here, analyzing positive SARS-CoV-2 test results following inoculation with the BNT162b2 mRNA vaccine, we find that the viral load is reduced 4-fold for infections occurring 12-28 days after the first dose of vaccine.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....06.21251283v1

Jan Janssen 16 maart 2021 21:51

En ik dacht dat het percentage van de vaccins 94%. Nu blijkt het dat het 94% niet ziek wordt maar nog wel een derde van deze mutatie makers geeft het virus door.
Bij natuurlijke besmetting ligt het getal op 94% dat geen covid meer opdoet en dus ook niet meer doorgeeft. Zeer teleurstellend allemaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be