Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Nieuwe variant. Misschien de besmettelijkste (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261359)

fred vanhove 20 oktober 2021 10:50

Nieuwe variant. Misschien de besmettelijkste

Volgens mij zal het weer een eenzame kerst worden.

Ik kijk alvast uit naar Kerstmis 2027;-)

https://www.hln.be/nieuws/nieuwe-cor...aken~a288ee7f/

patrickve 20 oktober 2021 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9796646)

Ik heb nooit begrepen waarom jij denkt dat er in 2027 iets "voorbij" zou zijn.

patrickve 20 oktober 2021 10:51

Het zou wel grappig zijn als dit uiteindelijk zo een vaccin-ontwijkende gekweekte variant is he. Het gegeven dat het een nazaat is van delta is hoopgevend hiervoor.

Blue Sky 20 oktober 2021 10:56

15 % is niet veel. Verschil tussen alpha en delta is dat wel.

fred vanhove 20 oktober 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9796650)
Ik heb nooit begrepen waarom jij denkt dat er in 2027 iets "voorbij" zou zijn.

Je moet ergens beginnen he;-)

fred vanhove 20 oktober 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9796651)
Het zou wel grappig zijn als dit uiteindelijk zo een vaccin-ontwijkende gekweekte variant is he. Het gegeven dat het een nazaat is van delta is hoopgevend hiervoor.

Alleszins stapelen de redenen voor een nieuwe lockdown zich stilaan op. Een verwittigd mens is er twee waard.

discuz 20 oktober 2021 11:14

Kan je een stam die besmettelijker is nog tegenhouden?

Van Ranst: “Alleen als je een doorgedreven ‘stamping out’-campagne zou doen. Maar dan moet je het echt van in het prille begin opvolgen en moet er een soort puntbron zijn die je onder controle kan houden. Die kans is echter klein voor iets dat via de lucht of respiratoir wordt overgedragen. Dat krijg je moeilijk honderd procent onder controle. Het minste dat je mist is fataal. Je zal het kunnen vertragen, maar niet tegengaan.”

Een puntbron zoals rond de jaarwisseling 2019-2020 in Wuhan bijvoorbeeld? Hiermee geeft Van Ranst toch duidelijk aan dat er van bij het begin door de overheden werd gekozen om de verspreiding van Covid NIET op deze wijze te controleren.

Een beslissing met bijzonder grote negatieve gevolgen. Of de economische en gezondheidsschade groter zou geweest zijn, is nog maar de vraag. Snel gaan we daar geen een antwoord op weten, want die rekening loopt nog steeds op. Maar aangezien die beslissing genomen werd ingegeven door kortetermijndenken, vrees ik ervoor.

Mambo 20 oktober 2021 11:21

Citaat:

Home alone op de tv.
:-D

Oma 20 oktober 2021 11:21

Ze zullen nog heel veel varianten uit hun duim mogen zuigen tot gevaccineerden eindelijk bij hun zinnen komen dat er van hen prikjunkies gemaakt werd.
Nieuwe variant en besmettelijkste?
So what?
Besmet zijn betekent helemaal niks, de meesten weten niet eens dat ze besmet zijn, behalve als onbetrouwbare pcr testen vals positief geven terwijl pcr niet eens geschikt is als test.
Paniek zaaien en angst aanjagen lukt zo niet meer, ze zullen met straffere koffie-dik-kijken moeten komen, misschien de glazen bol van de ranzige eens lenen?
Of misschien kunnen ze ergens nog doden en IC-zieken uit hun mouw schudden voor deze nieuwe variant met cijfertjes uit sjakkamakka? :rofl:

Het weze duidelijk dat ze weer aansturen op een lockdown tijdens de eindejaarsperiode maar dat zal niet pakken, ze kunnen de hoogste boom in met hun onwettige regelneverij en volksverlakkerij!:evil:

fred vanhove 20 oktober 2021 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9796682)

Het weze duidelijk dat ze weer aansturen op een lockdown tijdens de eindejaarsperiode maar dat zal niet pakken, ze kunnen de hoogste boom in met hun onwettige regelneverij en volksverlakkerij!:evil:

Dat zal geen probleem zijn om dat te doen lukken. Wat extra bangmakerij wat foto's van mensen aan pompen en het is zover.

Rudy 20 oktober 2021 11:32

Citaat:

Alles lezen hé Fred.

Kan de nieuwe stam een invloed hebben op de werkzaamheid van het vaccin?

“Dat verwachten we niet”, aldus Van Ranst. “Deze verandering zat niet in de receptor-binding domain (een belangrijk deel van een virus dat zich op de spike bevindt waarmee het zich aan een cel vastmaakt, red.).”

Hoofdstraat 20 oktober 2021 11:39

Citaat:

Het is een engelse variant waar bijna geen maatregelen meer zijn, het kan dus goed zijn dat die besmettelijker is maar ook minder ziekmakend.

Dit kan zeer positief zijn.

Gipsy 20 oktober 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9796694)
Alles lezen hé Fred.

Kan de nieuwe stam een invloed hebben op de werkzaamheid van het vaccin?

“Dat verwachten we niet”, aldus Van Ranst. “Deze verandering zat niet in de receptor-binding domain (een belangrijk deel van een virus dat zich op de spike bevindt waarmee het zich aan een cel vastmaakt, red.).”

Typische media truc. Alarmerende titel en naarmate men verder leest wordt het serieus afgezwakt.

discuz 20 oktober 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9796677)
Alleszins stapelen de redenen voor een nieuwe lockdown zich stilaan op. Een verwittigd mens is er twee waard.

Opnieuw mondmaskerplicht in Oudsbergen: “Gisteren evenveel besmettingen op één dag als op een week bij coronapiek”

Eén stap tegelijk. Zoals Bob Davidse in 1969 al zong: "Zet de maskers maar op, en verberg uwe kop. Zodat niemand kan zien, of je Jan bent of Trien"

Erg stout van Nonkel Bob, in een kinderprogramma ook nog, lap hele generaties onherstelbaar geïndoctrineerd. Vandaag mag Trien natuurlijk niet meer meedoen, zij is gecanceld omwille van onze veranderende culturele gevoeligheden en intussen vervangen door Fien.

https://www.youtube.com/watch?v=CfDpgWV3ifM

Komt wel allemaal ruim laat voor velen, zie bijv. zaak De Pauw.

fox 20 oktober 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9796709)
Opnieuw mondmaskerplicht in Oudsbergen: “Gisteren evenveel besmettingen op één dag als op een week bij coronapiek”

Eén stap tegelijk. Zoals Bob Davidse in 1969 al zong: "Zet de maskers maar op, en verberg uwe kop. Zodat niemand kan zien, of je Jan bent of Trien"

Erg stout van Nonkel Bob, in een kinderprogramma ook nog, lap hele generaties onherstelbaar geïndoctrineerd. Vandaag mag Trien natuurlijk niet meer meedoen, zij is gecanceld omwille van onze veranderende culturele gevoeligheden en intussen vervangen door Fien.

https://www.youtube.com/watch?v=CfDpgWV3ifM

Komt wel allemaal ruim laat voor velen, zie bijv. zaak De Pauw.

Marco goossens, een goeie maand aan de slag als burgemeester en zijn fascistisch kantje komt al boven.

discuz 20 oktober 2021 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9796678)
Kan je een stam die besmettelijker is nog tegenhouden?

Van Ranst: “Alleen als je een doorgedreven ‘stamping out’-campagne zou doen. Maar dan moet je het echt van in het prille begin opvolgen en moet er een soort puntbron zijn die je onder controle kan houden. Die kans is echter klein voor iets dat via de lucht of respiratoir wordt overgedragen. Dat krijg je moeilijk honderd procent onder controle. Het minste dat je mist is fataal. Je zal het kunnen vertragen, maar niet tegengaan.”

Een puntbron zoals rond de jaarwisseling 2019-2020 in Wuhan bijvoorbeeld? Hiermee geeft Van Ranst toch duidelijk aan dat er van bij het begin door de overheden werd gekozen om de verspreiding van Covid NIET op deze wijze te controleren.

Een beslissing met bijzonder grote negatieve gevolgen. Of de economische en gezondheidsschade groter zou geweest zijn, is nog maar de vraag. Snel gaan we daar geen een antwoord op weten, want die rekening loopt nog steeds op. Maar aangezien die beslissing genomen werd ingegeven door kortetermijndenken, vrees ik ervoor.

In Nederland liet men het carnaval begin 2020 gewoon doorgaan, met als argument: "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep" (RIVM-directeur Jaap van Dissel, Nederlandse Sciensano) “Containment past niet in onze volksaard”

https://www.youtube.com/watch?v=0iIo2QI8ZVw

Rudy 20 oktober 2021 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9796704)
Typische media truc. Alarmerende titel en naarmate men verder leest wordt het serieus afgezwakt.

Inderdaad. Vooral in Het Laatste Nieuws of het Nieuwsblad. De vlag (titel) dekt de lading (inhoud) niet altijd.

patrickve 20 oktober 2021 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9796720)
In Nederland liet men het carnaval begin 2020 gewoon doorgaan, met als argument: "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep" (RIVM-directeur Jaap van Dissel, Nederlandse Sciensano) “Containment past niet in onze volksaard”

Dat was dan ook de juiste manier van doen, en dat had men moeten doortrekken.

Het grappige is dat voor iedereen gek werd, al die medische experten heel pertinente dingen zegden, want toen moesten ze nog niet met een waanzinnig narratief in groepthink meegaan. Ze waren toen nog echte experten die met vakkennis spraken.

discuz 20 oktober 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9796726)
Dat was dan ook de juiste manier van doen, en dat had men moeten doortrekken.

Het grappige is dat voor iedereen gek werd, al die medische experten heel pertinente dingen zegden, want toen moesten ze nog niet met een waanzinnig narratief in groepthink meegaan. Ze waren toen nog echte experten die met vakkennis spraken.

Nee, ze waren bang om het gezag te verliezen, dat ze het niet verkocht zouden krijgen aan de bevolking. RIVM-directeur Jaap van Dissel blijft erbij dat carnaval verbieden niet te verkopen was: "Er was toen nog geen geval bekend in Nederland, mensen leven er lang naar toe. Het lijkt me lastig om dat te verbieden, je weet ook niet hoe mensen daarop reageren."

In Italië – dat op carnavalsmaandag vier doden en 150 besmettingen telt – worden voetbalwedstrijden afgelast en gaan elf dorpen op slot.

Beetje vreemd toch die inertie, want de politici zelf lagen blijkbaar al heel snel voor de wetenschappers 'met de pootjes omhoog'. Het kabinet leunde enorm op de leden van het OMT, de virologen, medisch microbiologen en epidemiologen die wekelijks samenkomen. Premier Rutte noemt hun adviezen ‘heilig’. Een ingewijde zegt: "Het klinkt oneerbiedig, maar de politici lagen als hondjes op hun rug, met de pootjes omhoog, out of control.” Van Dissel: "Aan het begin van zo’n uitbraak vertrouwt men op de adviezen van experts die verstand hebben van infectieziekten."

fred vanhove 20 oktober 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9796651)

Veel verschil lijken die vaccins alleszins niet teweeg te brengen.
Het continent met de hoogste vaccinatiegraad blijkt stilaan weer de slechtste punten te krijgen.

https://www.hln.be/buitenland/who-eu...week~a40c982a/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be