![]() |
VW-Chef toont aan "hoe dom" je kunt zijn vandaag nog een nieuwe ICE te kopen...
Geldt vooral in D en sowieso andere landen waar men een degelijke zero-emissie premie krijgt. Maar zal in Be ook zo zijn zelfs zonder enige premie, wel wat minder.
Aan de hand van dieselwagens van Volkswagen en hun totale kostenplaatje (TCO) berekend door ADAC en DAT (incl. waardeverlies), Autozeitung en nog een website brachten het uit. Kosten per km bij 10.000 en 20.000 km/jaar en dat al na 4 jaar... En geen klein beetje : 30% tot 50% is een EV goedkoper dan een vergelijkbare dieselwagen! VW Gp CEO Diess zette de tabel ook nog op Linkedin, met persoonlijke aanbeveling. 8-) (speciaal voor de neezeggers) VW shows why you’d be dumb to buy one of its ICE cars now Jameson Dow - Oct. 20th 2021 1:24 am PT VW, the world’s largest producer of fossil-powered vehicles (by revenue), has produced a graphic comparing its diesel offerings to its electric ones, showing how across several model lines, the electric models come out way ahead in terms of total cost savings. ![]() The data in VW’s graphic comes from Auto Zeitung, a German car magazine. The magazine did a series of tests of diesel and electric SUVs from various manufacturers, picking the closest equivalents within each manufacturer and pitting them against each other in specs and total cost of ownership. Then VW took this data and produced its own table, focusing on the vehicles produced by brands they own (VW, Skoda, and Audi – the magazine also tested a BMW and a Mercedes, with similar results). In all cases, the electric version not only starts at a lower price, but has significantly lower running costs, leading to total monthly costs as much as 50% higher for the diesel compared to the EV. The graphic was shared by VW CEO Herbert Diess on LinkedIn, who said “it’s time to switch” to electric: Citaat:
Calculations will be different from place to place, but the general trend worldwide is that EVs are almost always cheaper to fuel and that end-user purchase prices are often comparable between similarly specced gas cars and their electric versions. The most meaningful thing to note is that this table was publicized by VW CEO Herbert Diess, whose company produces as many cars as any company in the world (Toyota and VW have nearly identical unit sales). Over 96% of VW’s unit sales so far this year have been powered by fossil fuels. Despite that electric makes up such a small part of VW’s sales, Diess still chose to publicize that the vast majority of his company’s autos are overpriced compared to their closest electric competition. That’s quite a statement. https://electrek.co/2021/10/20/vw-sh...-ice-cars-now/ - - - - - - Plaatje van Autozeitung : merk op dat de Kodiaq TDI € 8495 korting kreeg! Citaat:
Citaat:
|
Inderdaad, elek prijzen stijgen niet. Hoe dom sommigen toch wel niet zijn.
|
Citaat:
EV rijders hebben daar altijd veel meer keus zoals je maar al te goed weet, naargelang je waar, en hoe snel wilt laden. In Nederland laden de meesten zoveel mogelijk van hun eigen zonnepalen, zelfs 70%. https://www.elaad.nl/uploads/files/N...rzoek-2021.pdf Bovendien zijn de Duitse net-stroomprijzen zowat bij de hoogste in Europa. ADAC neemt zelfs 0,36 €/ kWh in hun rapport van april 2021, de telkens aktuele prijs van dat moment: blz 2: https://assets.adac.de/image/upload/...ich_zh4t1e.pdf Citaat:
|
Always trust VW
They never sjoemel :-) |
Citaat:
Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...stenvergleich/ |
Citaat:
https://www.kentekenradar.nl/brandstof/#2021 In het totale wagenpark van Nederland blijven nu nog maar 15% diesels over. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be