Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   VW-Chef toont aan "hoe dom" je kunt zijn vandaag nog een nieuwe ICE te kopen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261367)

Micele 20 oktober 2021 18:36

VW-Chef toont aan "hoe dom" je kunt zijn vandaag nog een nieuwe ICE te kopen...
 
Geldt vooral in D en sowieso andere landen waar men een degelijke zero-emissie premie krijgt. Maar zal in Be ook zo zijn zelfs zonder enige premie, wel wat minder.

Aan de hand van dieselwagens van Volkswagen en hun totale kostenplaatje (TCO) berekend door ADAC en DAT (incl. waardeverlies), Autozeitung en nog een website brachten het uit.

Kosten per km bij 10.000 en 20.000 km/jaar en dat al na 4 jaar...

En geen klein beetje : 30% tot 50% is een EV goedkoper dan een vergelijkbare dieselwagen!

VW Gp CEO Diess zette de tabel ook nog op Linkedin, met persoonlijke aanbeveling. 8-) (speciaal voor de neezeggers)

VW shows why you’d be dumb to buy one of its ICE cars now

Jameson Dow - Oct. 20th 2021 1:24 am PT

VW, the world’s largest producer of fossil-powered vehicles (by revenue), has produced a graphic comparing its diesel offerings to its electric ones, showing how across several model lines, the electric models come out way ahead in terms of total cost savings.



The data in VW’s graphic comes from Auto Zeitung, a German car magazine. The magazine did a series of tests of diesel and electric SUVs from various manufacturers, picking the closest equivalents within each manufacturer and pitting them against each other in specs and total cost of ownership.

Then VW took this data and produced its own table, focusing on the vehicles produced by brands they own (VW, Skoda, and Audi – the magazine also tested a BMW and a Mercedes, with similar results). In all cases, the electric version not only starts at a lower price, but has significantly lower running costs, leading to total monthly costs as much as 50% higher for the diesel compared to the EV.

The graphic was shared by VW CEO Herbert Diess on LinkedIn, who said “it’s time to switch” to electric:
Citaat:

Herbert Diess
Chairman of the Board of Management of Volkswagen Group: (2d)


Driving a combustion engine car costs up to 50% more compared to an e-car! The Autozeitung does the math, taking into account all the costs:

Driving a #VW Tiguan costs around 30% more per kilometer than an ID.4. One kilometer in an #Audi Q5 costs around 40% more compared to a Q4 e-tron. And driving a #Skoda Kodiaq is around 50% more expensive per kilometer compared to an Enyaq!

It’s time to switch
.

https://de.linkedin.com/in/herbertdi...ate_actor-text
This data is from Germany, so it takes into account local purchase prices, German incentives (subsidy for EVs, dealer rebates for diesel versions), German energy costs (which are high, both for electric and diesel), insurance, tax, and so on. Auto Zeitung‘s data also took into account depreciation and maintenance costs, though those were left out of the VW table. The final cost per km and cost per month are identical to Auto Zeitung‘s data, despite these omissions from the table.

Calculations will be different from place to place, but the general trend worldwide is that EVs are almost always cheaper to fuel and that end-user purchase prices are often comparable between similarly specced gas cars and their electric versions.

The most meaningful thing to note is that this table was publicized by VW CEO Herbert Diess, whose company produces as many cars as any company in the world (Toyota and VW have nearly identical unit sales). Over 96% of VW’s unit sales so far this year have been powered by fossil fuels. Despite that electric makes up such a small part of VW’s sales, Diess still chose to publicize that the vast majority of his company’s autos are overpriced compared to their closest electric competition. That’s quite a statement.

https://electrek.co/2021/10/20/vw-sh...-ice-cars-now/
- - - - - -

Plaatje van Autozeitung : merk op dat de Kodiaq TDI € 8495 korting kreeg!
Citaat:

https://www.yumpu.com/news/de/ausgab...ausgabe-192021 19/2021 "Diesel oder Elektro?" 5 TESTS.

Tja met de dieselprijzen van vandaag en morgen kan dat ferm oplopen...

Citaat:

Tom • an hour ago :-)

"Don't be be dumb, buy electric" -VoltsWagen

Boa 20 oktober 2021 20:33

Inderdaad, elek prijzen stijgen niet. Hoe dom sommigen toch wel niet zijn.

Micele 20 oktober 2021 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9797116)
Inderdaad, elek prijzen stijgen niet. Hoe dom sommigen toch wel niet zijn.

Alle prijzen veranderen en schommelen, maar dat doet niets af van het gegeven dat men met een ICE die brandstofprijzen nauwelijks kunt bepalen aan de pomp.

EV rijders hebben daar altijd veel meer keus zoals je maar al te goed weet, naargelang je waar, en hoe snel wilt laden.
In Nederland laden de meesten zoveel mogelijk van hun eigen zonnepalen, zelfs 70%.
https://www.elaad.nl/uploads/files/N...rzoek-2021.pdf

Bovendien zijn de Duitse net-stroomprijzen zowat bij de hoogste in Europa.

ADAC neemt zelfs 0,36 €/ kWh in hun rapport van april 2021, de telkens aktuele prijs van dat moment:
blz 2: https://assets.adac.de/image/upload/...ich_zh4t1e.pdf

Citaat:

Hoe dom sommigen toch wel niet zijn
Men verkoopt al enkele maanden meer nieuwe BEVs dan dieselwagens in Duitsland, ze worden snel veel minder dom. :-)

Zucht 20 oktober 2021 20:51

Always trust VW
They never sjoemel :-)

Micele 20 oktober 2021 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9797126)
Always trust VW
They never sjoemel :-)

Moest je het niet gelezen hebben, bij BMW en Mercedes en sowieso alle andere merken is dat ook het geval. Geen ontkomen aan.

Citaat:

Then VW took this data and produced its own table, focusing on the vehicles produced by brands they own (VW, Skoda, and Audi – the magazine also tested a BMW and a Mercedes, with similar results). In all cases, the electric version not only starts at a lower price, but has significantly lower running costs, leading to total monthly costs as much as 50% higher for the diesel compared to the EV.
ADAC kan dat bevestigen voor alle merken:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...stenvergleich/

Micele 20 oktober 2021 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9797123)
Men verkoopt al enkele maanden meer nieuwe BEVs dan dieselwagens in Duitsland, ze worden snel veel minder dom. :-)

In Nederland is het dieselaandeel in 2021 naar 2,6% gedaald, in 2020 was dat 4%, en in... 2016: 20,1%

https://www.kentekenradar.nl/brandstof/#2021

In het totale wagenpark van Nederland blijven nu nog maar 15% diesels over.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be