Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voorzitter Comité I ziet complot in zaak J.Conings: "Hij was marionet van..." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261432)

Victor Magnus 25 oktober 2021 15:18

Voorzitter Comité I ziet complot in zaak J.Conings: "Hij was marionet van..."

Opvallend nieuws vandaag in de krant De Standaard die bericht dat:

De Voorzitter van Comité I die toezicht houdt op de werking van onze politiediensten een complot ziet in de zaak Jürgen Conings...!

Aldus de Voorzitter: "Hij was een marionet van extreemrechts binnen de Staat".

Bron:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211024_97631578

Toen ik dit zelf destijds in de (intussen opgedoekte) aparte rubriek Jürgen Conings van ditzelfde forum uitvoerig suggereerde werd ik uitgelachen door andere forumleden die in mij "een complotdenker" zagen...

Update: Artikel van De Standaard zit achter betaalmuur, de krant Het Laatste Nieuws geeft vrij toegang tot de inhoud van haar versie van het nieuws:

https://www.hln.be/binnenland/topman...nden~a558aa70/

Knuppel 25 oktober 2021 15:40

Citaat:

“Als Jürgen Conings Mustafa had genoemd, zou het anders zijn gelopen.” Dat vertelt Serge Lipszyc, voorzitter van het Comité I, dat toezicht uitoefent op de inlichtingendiensten, in een explosief interview met het magazine ‘Wilfried’. Hij zegt dat sommigen binnen de Belgische staat er baat bij hebben “extreemrechts te promoten” en hij noemt Filip Dewinter een spion van de Chinezen.
Die voorzitter is overduidelijk rijp voor de psychiatrie.

Knuppel 25 oktober 2021 15:42

Het zijn met andere woorden de Chinezen die de Belgische staat gaan omverwerpen. Met de hulp van Dewinter.

Jongens toch......

Knuppel 25 oktober 2021 15:43

Is er intussen al duidelijkheid over het tijdstip waarop Jurgen zelfmoord pleegde? Of moeten we op de Chinezen wachten om antwoord op die vraag te krijgen?

Zucht 25 oktober 2021 16:32

Alles wordt plotseling veel duidelijker

Witte Kaproen 25 oktober 2021 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9799763)

:lol:

Heeft Laurent een Chinese kokkin besteld?

Knuppel 25 oktober 2021 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9799778)
:lol:

Heeft Laurent een Chinese kokkin besteld?

Je hebt het niet gesnapt, Witte.

Knuppel 25 oktober 2021 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9799763)

Wedden dat Serge Lipszyc, de voorzitter van het Comité I dat toezicht uitoefent op de inlichtingendiensten, geen foto heeft waarop Dewinter publiekelijk prijkt tussen een aantal Chinezen?

Libro 25 oktober 2021 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9799714)
Het zijn met andere woorden de Chinezen die de Belgische staat gaan omverwerpen. Met de hulp van Dewinter.

Jongens toch......

Rusland wil ik nog geloven, maar China?

Xenophon 25 oktober 2021 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9799796)
Rusland wil ik nog geloven, maar China?

- lol -

Zipper 25 oktober 2021 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9799711)
Die voorzitter is overduidelijk rijp voor de psychiatrie.

Idd, rijp voor "Geel".

pajoske 25 oktober 2021 18:07

Ik vond het toch vreemd dat er geen bewaking was bij zijn woning, op het ogenblik dat men hem aan het zoeken was.

kelt 25 oktober 2021 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9799835)
Ik vond het toch vreemd dat er geen bewaking was bij zijn woning, op het ogenblik dat men hem aan het zoeken was.

*Zucht*

Misschien is het al te lang geleden en bent U het vergeten.Maar als "Het Leger" een operatie doet,dan is er een "operatiegebied" waarin perimeters uitgeworpen zijn en zo.

Als zijn huis daar niet in stond dan stond zijn huis daar niet in hé????

Stel je voor dat een militair buiten de specificaties gaat opereren,dat kunnen we niet hebben hé?

vergeten?

Kijk,Jurgen opereerde buiten de specs.....dan is het leger hulpeloos hé?

;-)

Knuppel 25 oktober 2021 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9799835)

Er is wel meer vreemd aan deze zaak. In feite is er niets anders dan een vreemde geur aan dit verhaal.

Nu komt de voorzitter van comite P nog wat benzine op het smeulende vuur gooien.

Het meest vreemde aan deze zaak is het fanatisme waarmee deze ZELFMOORD aan extreem-rechts gelinkt wordt. Het lijkt zowaar op een wanhoopspoging om welbepaalde potjes dicht te kunnen houden.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Dadeemelee 25 oktober 2021 18:57

Het was duidelijk iemand die in ‘extreemrechtse kringen’ vertoefde, maar om daar de reden voor de zelfmoord te zoeken?
Uit zijn afscheidsbrief bleek duidelijk dat hij financiele en professionele problemen had.

Svennies 25 oktober 2021 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9799717)
Is er intussen al duidelijkheid over het tijdstip waarop Jurgen zelfmoord pleegde? Of moeten we op de Chinezen wachten om antwoord op die vraag te krijgen?

Nee dus....

Waar in andere landen via het onderzoek van insecten die op het lijk worden gevonden ,en met aan de hand van de soorten en hoeveelheden en hun ontwikkelingsfase ervan men het tijdstip van overlijden kan vaststellen binnen een marge van 24 uur...

Hier klagen ze dat ze té veel insecten in verschillende ontwikkelingsfases hebben gevonden om nauwkeurig het tijdstip van overlijden te kunnen bepalen ...

Citaat:

Het larvenonderzoek geeft een te brede vork aan”, vinden parket en onderzoeksrechter.
https://www.demorgen.be/nieuws/nog-s...erf~be55d7f98/

De schoofzak 25 oktober 2021 19:08

Je zou denken dat die man, als hij daar echt van overtuigd is, wel de mogelijkheden heeft om dat in stilte verder te laten uitpluizen.
Maar neen, hij gooit het in de pers ...

Maar wat precies gooit hij in de pers?

Uit DS :

Citaat:

...
In het bewuste interview rekent Lipszyc niet alleen af met de inlichtingendiensten, maar ook met de politiek, de regering, het parlement en de Vlamingen – ‘Ik ben te francofoon voor de Vlamingen’, zegt hij.
...
De baas van het Comité I acht het naar eigen zeggen niet uitgesloten dat Conings een marionet was van andere militairen ‘met een antidemocratische en anti-Belgische agenda’.
...

Knuppel 25 oktober 2021 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9799884)
Het was duidelijk iemand die in ‘extreemrechtse kringen’ vertoefde, maar om daar de reden voor de zelfmoord te zoeken?
Uit zijn afscheidsbrief bleek duidelijk dat hij financiele en professionele problemen had.

Van Ranst leeft wél nog. En daar draaide het hele verhaal rond.

Ik zie een "geradicaliseerde" zelfmoordterrorist al zijn goddelijke opdracht vervullen zonder zijn vermeende vijanden een kopje kleiner te maken. :roll:
En toch is er weer een belgicistische gek die "extreem-rechts" als gevaarlijk en moorddadig probeert voor te stellen.

Zot zijn doet duidelijk geen pijn.

Dadeemelee 25 oktober 2021 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9799887)
Nee dus....

Waar in andere landen via het onderzoek van insecten die op het lijk worden gevonden ,en met aan de hand van de soorten en hoeveelheden en hun ontwikkelingsfase ervan men het tijdstip van overlijden kan vaststellen binnen een marge van 24 uur...

Hier klagen ze dat ze té veel insecten in verschillende ontwikkelingsfases hebben gevonden om nauwkeurig het tijdstip van overlijden te kunnen bepalen ...

https://www.demorgen.be/nieuws/nog-s...erf~be55d7f98/

Ik zou toch niet teveel op CSI en aanverwanten steunen waarbij de DNA analyses ogenblikkelijk gebeuren en waarbij Emilia Fox :cheer: de zaak met een vingerknip oplost.

Svennies 25 oktober 2021 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9799893)
Je zou denken dat die man, als hij daar echt van overtuigd is, wel de mogelijkheden heeft om dat in stilte verder te laten uitpluizen.
Maar neen, hij gooit het in de pers ...

Maar wat precies gooit hij in de pers?

Uit DS :

Dat hij eigenlijk een Vlamingen hater is .....

Hij beseft zélf niet eens de draagwijdte van zijn uitspraak ...

Zo een persoon hoort niet op zo'n post te zitten...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be