Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Deense rijk der vrijheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261447)

fred vanhove 26 oktober 2021 11:43

Deense rijk der vrijheid

Wel wel naar ik lees zou corona in Denemarken een voldongen feit zijn. Ik dacht zou daar dan iedereen zijn gevaccineerd ??

Maar neen blijkbaar minder mensen dan in Vlaanderen en al zeker niet meer dan in België. 75 % om precies te zijn 8O

Het rijk der vrijheid is in Denemarken definitief een feit.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211026_93441917

https://www.google.com/search?q=dene...client=gws-wiz

Hoofdstraat 26 oktober 2021 11:48

Idereen is daar gewoon besmet, nu doen ze alsof het is omdat de Denen zo goed geluisterd hebben. :-D

in Denemarken is corona sinds begin september nog maar een ziekte als een ander en zijn er geen coronamaatregelen meer. Na het gebruik van mondmaskers op het openbaar vervoer, een coronapas in de horeca, doorgedreven testing en het strikt opvolgen van de regels, lijken de Denen nu al even gespaard te worden van een nieuwe besmettingsgolf. Het rijk der vrijheid is in Denemarken definitief een feit.

Der Wanderer 26 oktober 2021 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9800395)
Idereen is daar gewoon besmet, nu doen ze alsof het is omdat de Denen zo goed geluisterd hebben. :-D

in Denemarken is corona sinds begin september nog maar een ziekte als een ander en zijn er geen coronamaatregelen meer. Na het gebruik van mondmaskers op het openbaar vervoer, een coronapas in de horeca, doorgedreven testing en het strikt opvolgen van de regels, lijken de Denen nu al even gespaard te worden van een nieuwe besmettingsgolf. Het rijk der vrijheid is in Denemarken definitief een feit.

De 'berichtgeving' begint op die van Noord-Korea te lijken.

discuz 26 oktober 2021 11:55

Of nee, misschien toch niet

https://pbs.twimg.com/media/FCnVQxhW...g&name=900x900

vanderzapig 26 oktober 2021 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9800401)

Dat zijn besmettingen.

Op het vlak van doden en ziekenhuisopnames valt het op dit ogenblik mee.

Walvader 26 oktober 2021 12:11

Citaat:

Waar worden dan ook geregeerd door TV-kwakzalvers die tot over hun oren in Big Pharma zitten. Zo corrupt als de pest.

discuz 26 oktober 2021 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9800408)
Dat zijn besmettingen.

Op het vlak van doden en ziekenhuisopnames valt het op dit ogenblik mee.

Heb jij een reden om te veronderstellen dat de immuniteit door eerdere besmetting of door vaccinatie bij de Denen fundamenteel anders is dan in andere landen? Als de besmettingen stijgen dan volgen de opnames en overlijdens wel. Dat gaat niet zo snel en is minder uitgesproken als in vorige golven, akkoord, maar daarmee is het ook gezegd.

Ook de Denen zullen weer wat maatregelen opnieuw moeten invoeren, dat is voor elk land die met een exponentieel stijgend aantal gevallen zit quasi onvermijdelijk.

Reverberation 26 oktober 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9800419)
Heb jij een reden om te veronderstellen dat de immuniteit door eerdere besmetting of door vaccinatie bij de Denen fundamenteel anders is dan in andere landen? Als de besmettingen stijgen dan volgen de opnames en overlijdens wel. Dat gaat niet zo snel en is minder uitgesproken als in vorige golven, akkoord, maar daarmee is het ook gezegd.

Ook de Denen zullen weer wat maatregelen opnieuw moeten invoeren, dat is voor elk land die met een exponentieel stijgend aantal gevallen zit quasi onvermijdelijk.

Nee, dat is voor zotte overheden geleid door zeveraars en leugenaars onvermijdelijk.

discuz 26 oktober 2021 12:22

Onze koning is trouwens vandaag in Denemarken en leert daar hoe hij vanop afstand virtueel een deurklink kan ontsmetten. Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig. Misschien een toekomstige oplossing voor poetsvrouwen in WZC die zich - ondanks hun vaccin - zorgen maken?

https://twitter.com/WDehandschutter/...41033793277952

Rudy 26 oktober 2021 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9800390)
Wel wel naar ik lees zou corona in Denemarken een voldongen feit zijn. Ik dacht zou daar dan iedereen zijn gevaccineerd ??

Maar neen blijkbaar minder mensen dan in Vlaanderen en al zeker niet meer dan in België. 75 % om precies te zijn 8O

Het rijk der vrijheid is in Denemarken definitief een feit.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211026_93441917

https://www.google.com/search?q=dene...client=gws-wiz

Dat was begin september toch al zo ?
Het is een beslissing van de Deense overheid, meer niet.

Zie https://forum.politics.be/showthread.php?t=260860

discuz 26 oktober 2021 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9800425)
Nee, dat is voor zotte overheden geleid door zeveraars en leugenaars onvermijdelijk.

Zijn er dan andere? Ik ben al dikwijls gaan stemmen, steeds veel keuze maar toch weinig beterschap wat dat betreft.

vanderzapig 26 oktober 2021 12:32

Citaat:

Heb jij een reden om te veronderstellen dat de immuniteit door eerdere besmetting of door vaccinatie bij de Denen fundamenteel anders is dan in andere landen?

Nee die reden heb ik niet. Ik ben tegen vaccinatiedwang (en dus pro Deense/Zweedse aanpak), maar in tegenstellingen tot sommige forum-virologen hier vind ik covid geen prul. Ook al heb ik het zelf nog niet gehad.

Citaat:

Als de besmettingen stijgen dan volgen de opnames en overlijdens wel. Dat gaat niet zo snel en is minder uitgesproken als in vorige golven, akkoord, maar daarmee is het ook gezegd.

Ja een stijging gaat er komen. Ook in Denemarken.

Rudy 26 oktober 2021 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9800439)
Ja een stijging gaat er komen. Ook in Denemarken.

Een doodnormaal verschijnsel bij versoepelingen.

Jan Janssen 26 oktober 2021 12:43

1 Bijlage(n)
Citaat:

En wat gaan ze in Oostenrijk als bijkomende maatregel moeten verzinnen? Want daar is nog geen enkele maatregel gelost en zitten ze al een tijd met het coronapaspoort.

patrickve 26 oktober 2021 13:04

Citaat:

Zolang men niet wil aanvaarden dat er doden vallen door corona pieken, die wat kunnen afgevlakt worden met een vaccinatie campagne net voor de piek voor de kwetsbaren, gaat men in deze waanzin blijven voortploeteren he.

Als je het gewoon laat waaien gaan zij die moeten sterven, dood, en gaan zij die het overleven, normaal leven, he. En dat laatste is de grote meerderheid.

patrickve 26 oktober 2021 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9800446)
Een doodnormaal verschijnsel bij versoepelingen.

Nee, helemaal niet. Het is een doodnormaal verschijnsel met of zonder versoepelingen.

discuz 26 oktober 2021 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9800470)
Als je het gewoon laat waaien gaan zij die moeten sterven, dood, en gaan zij die het overleven, normaal leven, he. En dat laatste is de grote meerderheid.

Tja, allemaal goed en wel. We gaan allemaal dood, maar de meesten willen dat moment toch nog een beetje uitstellen. En geef toe, niet iedereen is zo'n warrior als jij die het helemaal niet erg zou vinden om iemand daarvoor de schedel in te slaan als de gelegenheid zich zou voordoen.

Ik kan me vergissen, maar als dat ook kan door - meer voor de show dan wat anders - een mondmasker op te zetten in de winkel en verder zoveel mogelijk stillekes thuis te blijven, dan vrees ik toch dat er velen eerder die optie gaan kiezen dan op de barricaden gaan te staan.

patrickve 26 oktober 2021 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 9800484)
Ik kan me vergissen, maar als dat ook kan door - meer voor de show dan wat anders - een mondmasker op te zetten in de winkel en verder zoveel mogelijk stillekes thuis te blijven, dan vrees ik toch dat er velen eerder die optie gaan kiezen dan op de barricaden gaan te staan.

Als dat waar is, dan is het toch spijtig dat al dat dwaze volk nog leeft he.

Als de hoogste ambitie in het leven is van voor de rest van hun dagen een vod op hun kop te zetten, stillekes thuis te blijven, en dan aan een of ander onnozel kanker te sterven, dan zijn die kwiebussen toch het licht in hun ogen niet waard he. Afmaken die troep ! Met zo een volk wilt ge toch geen planeet delen he.

Sneaky 26 oktober 2021 13:28

Citaat:

There are no American tanks in Bagdad!

discuz 26 oktober 2021 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9800453)
En wat gaan ze in Oostenrijk als bijkomende maatregel moeten verzinnen? Want daar is nog geen enkele maatregel gelost en zitten ze al een tijd met het coronapaspoort.

Citaat:

If there is an increase in infectious rates, the ‘tested’ option will become unavailable. At the same time, apres-ski could have stricter rules, like curfews, capacity curbs and so on.
Als de cijfers ondanks de Coronapas en de verplichte mondmaskers - in de skiliften - stijgen, komen er beperkingen van de horeca zoals avondklok of beperkingen qua capaciteit. Kortom, gezien de tijd van het jaar, Oostenrijk minder leuk en aantrekkelijk maken voor toeristen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be