Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Huidige maatregelen zijn tegen de griep (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261478)

Hoofdstraat 28 oktober 2021 14:59

Huidige maatregelen zijn tegen de griep

We hebben de griep vorig jaar wat uitgesteld naar dit jaar waardoor we een zwaar griepseizoen gaan hebben. Van Ranst denkt dat de maatregelen de griep nog een jaartje kunnen weghouden tot volgend jaar.

Zo kunnen we elk jaar maatregelen invoeren, dan geen corona-pas maar een griep-pas. De pasjes-dictatuur is nog maar net gestart.

----
Van Ranst: Gezien er weer coronamaatregelen van kracht worden zal het griepseizoen wellicht matig blijven.
https://www.demorgen.be/nieuws/van-r...zijn~b380c5fe/

Hoewel het griepseizoen in Europa doorgaans pas in december op gang trekt, is in Kroatië volgens het Europees Centrum voor Ziektepreventie en -bestrijding nu al sprake van een griepepidemie. Van Ranst vindt dat voorbarig. “De griep duikt in Europa niet vroeger op dan verwacht.

En toch heerst in onze ziekenhuizen ongerustheid. Zo zei de Gentse longarts Julie Catteeuw dat ze elk jaar één tot twee jongeren aan de complicaties van griep ziet bezwijken en dat ze hoopt dat mensen zich laten vaccineren tegen het griepvirus.

Van Ranst ziet evenwel geen reden om breder dan de risicogroepen van ouderen, zwangere vrouwen en mensen met chronische aandoeningen te vaccineren. “Zo’n oproep zou onverantwoord zijn, want dan zouden er onvoldoende vaccins zijn.

Van Ranst: ‘Onze natuurlijke immuniteit tegen de griep is verminderd’
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/onze-...-is-verminderd

Van Ranst houdt er echter ook rekening mee dat de griepepidemie komende maanden erger wordt dan wat we pre-corona waren gewend. “Omdat we in de winter van 2020-2021 geen griep hebben gehad, is onze natuurlijke immuniteit tegen de griep verminderd”, legt hij uit. “Daardoor is de groep die dit jaar wel eens griep zou kunnen krijgen, groter dan normaal.”

OMT-lid Menno de Jong waarschuwde deze zomer ook al dat luchtwegvirussen een flinke comeback kunnen maken, omdat de immuniteit onder de bevolking is afgenomen. Sommige onderzoekers vrezen om die reden zelfs een ‘twindemie’.

betabyte 28 oktober 2021 15:09

Onze natuurlijk immuniteit is verminderd, tijd om iedereen te overbeschermen.
Jesus fucking christ grrr.

gertc 28 oktober 2021 16:19

Dus eigenlijk zegt hij dat we maatregelen moeten nemen omdat we vorig jaar maatregelen hebben genomen.
Zo kunnen we nog lang bezig blijven, natuurlijk..

Hoofdstraat 28 oktober 2021 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9801988)
Dus eigenlijk zegt hij dat we maatregelen moeten nemen omdat we vorig jaar maatregelen hebben genomen.
Zo kunnen we nog lang bezig blijven, natuurlijk..

Met die verstaande dat we volgend jaar nog minder weerstand gaan hebben, zo blijven we in een mallemolen draaien tot het helemaal losbarst.

HOUZEE ! 13 november 2021 07:18

https://www.gezondheid.be/index.cfm?...z4e7dcm4EujMPU

Vroege griepmeldingen wijzen mogelijks op zwaar griepseizoen

Er is hoop :-P

patrickve 13 november 2021 07:19

Snel griep vaccin toevoegen aan "corona" pasje.

De schoofzak 13 november 2021 18:26

Onze griepvaccins liggen hier in de ijskast al een paar weken te wachten.
Maar nu de komende week zullen ze gezet worden.

Tsja, weerbaarheid tegen infecties is een balans tussen besmetting en hygiëne.

Hoofdstraat 13 november 2021 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9813542)
Onze griepvaccins liggen hier in de ijskast al een paar weken te wachten.
Maar nu de komende week zullen ze gezet worden.

Tsja, weerbaarheid tegen infecties is een balans tussen besmetting en hygiëne.

In de spuit zitten dezelfde varianten als vorig jaar omdat ze geen nieuwe hebben kunnen vinden, dikke kans dus dat ze niet gaan werken. Met een jaarlijkse herhaling werken ze ook niet zo goed, hou dus maar rekening met een stevige griep dit jaar.

Rudy 13 november 2021 22:15

Zaterdag laat ik mijn jaarlijkse griepspuit zetten.

Reverberation 13 november 2021 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9813676)
Zaterdag laat ik mijn jaarlijkse griepspuit zetten.

Morgen ga ik naar de markt, hopend op een besmetting, ma tzal wel niks worden.

Rudy 13 november 2021 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9813677)

Man toch, da's veels te ingewikkeld. Zo word je waarschijnlijk nooit besmet.
Je laat je vaccineren, je gaat feesten in een goeie tent, en de kans is groter dat je wordt besmet, en het is op de koop toe nog leuker dan op de markt rondlopen in de regen.

Mambo 13 november 2021 22:58

Ik loop ook meestal in de drukte, niks besmetting.

Misschien moet ik naar een parenclub?
Nu nog een vrouw vinden om mee te gaan.

patrickve 14 november 2021 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9813697)
Man toch, da's veels te ingewikkeld. Zo word je waarschijnlijk nooit besmet.
Je laat je vaccineren, je gaat feesten in een goeie tent, en de kans is groter dat je wordt besmet, en het is op de koop toe nog leuker dan op de markt rondlopen in de regen.

Inderdaad, gebruik uw corona besmettings pasje :-)

Vlad 14 november 2021 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9813677)

Veel geluk daarmee in open lucht. Ze gaan in uw mond moeten spekelen eer ge daar iets opdoet.

Hoofdstraat 14 november 2021 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9813770)
Veel geluk daarmee in open lucht. Ze gaan in uw mond moeten spekelen eer ge daar iets opdoet.

Gelukkig dat ze terug mondmaskers verplichten in de buitenlucht, anders zou het een ramp worden. :roll:

Rudy 14 november 2021 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9813808)
Gelukkig dat ze terug mondmaskers verplichten in de buitenlucht, anders zou het een ramp worden. :roll:

Het wordt winter. Ge kunt beter een sjaal gebruiken, desnoods een bivakmuts. Da's warmer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be