Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Best Western, Ibis, Mercure... welke hotels verkies jij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261525)

Den Ardennees 31 oktober 2021 12:52

Best Western, Ibis, Mercure... welke hotels verkies jij?

Titeldraad zegt het. Ik heb nou onlangs weer in een IBIS styles gelogeerd, maar denk dat ik volgende keer toch voor een hogere prijsklasse ga. Het was in orde, maar ook niet meer dan dat. Hebben jullie voorkeuren qua hotels?

Rudy 31 oktober 2021 12:57

Van de hotelketens die we hebben geprobeerd geniet Holiday Inn Epress wel de voorkeur. Daar enkel keren gelogeerd in Hasselt en in Düsseldorf.

koe de poing 31 oktober 2021 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9804126)
Titeldraad zegt het. Ik heb nou onlangs weer in een IBIS styles gelogeerd, maar denk dat ik volgende keer toch voor een hogere prijsklasse ga. Het was in orde, maar ook niet meer dan dat. Hebben jullie voorkeuren qua hotels?

moet het meer dan 'in orde' zijn ?
een bed, een propere badkamer, meer moet dat toch niet zijn ?

De schoofzak 31 oktober 2021 16:14

Citaat:

Dat ligt aan de omstandigheden.
Als het hotel dient om 's avonds toe te komen en 's ochtends direct te vertrekken, dus op doorreis, dan is eenvoudige properheid wel voldoende.
Tenzij in de zomer. Dan is een zwembadje wel aangenaam.
Er is ook een verschil in gezelschap: op stap met mijn heksie perfeksie, of op stap met de motorclub ...

Herr Flick 31 oktober 2021 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9804128)
Van de hotelketens die we hebben geprobeerd geniet Holiday Inn Epress wel de voorkeur. Daar enkel keren gelogeerd in Hasselt en in Düsseldorf.

Ja Holiday Inn en Holiday inn Express in Londen , best aan te bevelen, In duitsland kan je ook voor Mercure gaan of als je wat meer te spenderen hebt is Movenpick ook aan te bevelen. In Nederland ten slotte is Van Der Valk ook goed.

Best Western heb ik wel eens gehad in schotland, was ook niet slecht.

Herr Flick 31 oktober 2021 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9804221)
Dat ligt aan de omstandigheden.
Als het hotel dient om 's avonds toe te komen en 's ochtends direct te vertrekken, dus op doorreis, dan is eenvoudige properheid wel voldoende.
Tenzij in de zomer. Dan is een zwembadje wel aangenaam.
Er is ook een verschil in gezelschap: op stap met mijn heksie perfeksie, of op stap met de motorclub ...

Met je heksie perfectie is een sleezy motelletje goed, maar met de motorclub moet er whisky in de bar zijn. ;-)

Den Ardennees 31 oktober 2021 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9804168)
moet het meer dan 'in orde' zijn ?
een bed, een propere badkamer, meer moet dat toch niet zijn ?

Goh, ik heb er een week verbleven - eigenlijk had ik een ander hotel, maar drie dagen op voorhand cancelde dat wegens personeelsgebrek. Ik moest dus rap een ander hotel vinden.

Ik wil er hier geen zaag- en klaagdraad van maken, maar het waren zo een paar kleine ergernissen. Ik had er geen probleem mee dat ze niet dagelijks kwamen kuisen ("risico coronabesmetting verminderen, volgens de receptionist") maar dan had er wel een iets grotere vuilbak gemogen, daar konden met moeite twee cola-blikjes in. Ook zoiets: ik ben iemand die veel zweet, dan zijn een paar kleerhangers handig om je kleren te drogen, maar als je er maar vier in je kast hebt... (een kleerhanger is nu toch écht niet zo duur). Sober ontbijt ook, en geen idee waarom de TV altijd moest spelen in de ontbijtkamer.

Positief wel: vriendelijk en behulpzaam personeel, over de prijs viel ook niets te klagen.

cookie monster 31 oktober 2021 22:46

Ooit 2 keer op hotel & 1 keer op motel geslapen !!
Trier , da's al zeker 40 jaar geleden !!
Parijs , ongeveer rond 1990 , 's nachts aldaar XXX-TV gekeken !! :lol:
Er was toen op het gelijksvloers toen een trouwfeest bezig !!
Motel:
Antwerpen , vlakbij de Rooseveltplaats , een taxi was duurder , dus .... !!
Da's ook al zeker 12 jaar geleden !!

koe de poing 31 oktober 2021 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9804278)
Goh, ik heb er een week verbleven - eigenlijk had ik een ander hotel, maar drie dagen op voorhand cancelde dat wegens personeelsgebrek. Ik moest dus rap een ander hotel vinden.

Ik wil er hier geen zaag- en klaagdraad van maken, maar het waren zo een paar kleine ergernissen. Ik had er geen probleem mee dat ze niet dagelijks kwamen kuisen ("risico coronabesmetting verminderen, volgens de receptionist") maar dan had er wel een iets grotere vuilbak gemogen, daar konden met moeite twee cola-blikjes in. Ook zoiets: ik ben iemand die veel zweet, dan zijn een paar kleerhangers handig om je kleren te drogen, maar als je er maar vier in je kast hebt... (een kleerhanger is nu toch écht niet zo duur). Sober ontbijt ook, en geen idee waarom de TV altijd moest spelen in de ontbijtkamer.

Positief wel: vriendelijk en behulpzaam personeel, over de prijs viel ook niets te klagen.

als je ergens een wéék bent is IBIS idd. wschl. niet wat je nodig hebt:-)

Als ik ergens een week ben wil ik ook een kleerkast, een tafel die groot genoeg is om de laptop op te zetten edm.

ik blijf echter zelden ergens een hele week.

Herr Flick 31 oktober 2021 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9804459)
als je ergens een wéék bent is IBIS idd. wschl. niet wat je nodig hebt:-)

Als ik ergens een week ben wil ik ook een kleerkast, een tafel die groot genoeg is om de laptop op te zetten edm.

ik blijf echter zelden ergens een hele week.

Mijn trips naar Albion waren er meestal van een week, training en dan mag er toch wat comfort zijn. Heb zo een paar keer vlak naast Heathrow geslapen, echt vlak naast de startbaan, dat was geen probleem , je hoorde daar niks. Bijkomend voordeel, de pub vlak bij de ingang van de tunnel naar de luchthaven. Beter dan de bar van het hotel. Als je een hele dag in sunny Slough gezeten hebt, kan je dat wel gebruiken.

Ja dat is waar "the office" zich afspeelt. Als je daar met de bus dan door die "woon"wijken rijdt, man, man, man wat een armoede, dikken bak voor de deur in een kruipkot dat net groot genoeg is om een grote tv te installeren en een microgolfoven neer te kwakken voor de diepvriesmaaltijd. Triestige bedoening daar.

Veel vicky pollard types ook, ...

reservespeler 1 november 2021 06:54

IBIS is heel goed als je ergens een veertien dagen of langer met werken.

Der Wanderer 1 november 2021 07:31

Citaat:

Bij Ibis heb je ook onderling verschillen. Ibis-Styles is volgens mij wel redelijk goed (het ontbijt is inderdaad wel vaak sober). Met Mercure heb ik ook een positieve ervaring. Holiday Inn ken ik nog niet. En dan natuurlijk gewoon lokale hotels en kleinere ketens die interessant kunnen zijn qua prijs-kwaliteit (bv. de Astotel-keten in Parijs).

Henri1 1 november 2021 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9804508)

IBIS is dus het hotel van de werkman ?

reservespeler 1 november 2021 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9804515)
IBIS is dus het hotel van de werkman ?

Schreef ik dat ergens?

Henri1 1 november 2021 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9804518)
Schreef ik dat ergens?

Onderstaande doet dit suggereren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9804508)

maddox 1 november 2021 08:32

Voor Moskow is het niet moeilijk. Azimuth Olympic.

Voor Rusland een best modern hotel, waar alles werkt, comfortabel, en het ontbijt van olympische kwaliteit is.

Eduard Khil 1 november 2021 09:29

Citaat:

hangt er altijd vanaf hé. Voor zaken heb ik vaak in dergelijke ketens geslapen, maar vaak was dat niet meer dan één of twee nachten. Dan is dat OK, zeker in het Noordelijke deel van Europa. Een IBIS in NL is beter dan een Ibis in FR.

Is het voor een langer verblijf, dan eis ik altijd een klasse hoger, of nog liever, een air BNB met eigen keuken. Ooit zo 3 maand in een Gite verbleven voor het werk tussen de Franse wijnheuvels en mijn eigen pot gekookt, veel beter dan het Franse baanhotel waar ze mij eerst in wilden steken.

Is het privé, dan hangt het er vanaf van de omstandigheden, maar durf ik toch wel eens naar de hogere klasse te gaan qua hotels, als dat maar voor om de zoveel keer is

De schoofzak 1 november 2021 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9804236)
Met je heksie perfectie is een sleezy motelletje goed, maar met de motorclub moet er whisky in de bar zijn. ;-)

Mijn aanwezigheid maakt blijkbaar veel goed hé.

Rahowa 1 november 2021 11:44

De Mariot in Denver, prijs kwaliteit verhouding is super. En een onvergetelijk ontbijt.

Onzijdig 6 november 2021 23:27

Ibis vind ik prima voor 1 of 2 nachtjes. Voor langer verblijf is het niet ideaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be