![]() |
Wat ? als rechtvaardigheid niet kan geschieden
De brand van vorig weekend die was aangestoken en waar een pedofiel en zijn vrouw bij waren omgekomen, is aangestoken.
Het slachtoffer van de pedofiel heeft bekend dat hij eerst de pedofiel en zijn vrouw heeft doodgestoken en daarna het huis in brand heeft gestoken om de sporen uit te wissen. De man was nooit veroordeeld geraakt, omdat de feiten verjaard waren, ... Dat burgers dan zelf de verdiende straf van zo'n gangsters moeten uitvoeren is natuurlijk erg, temeer daar dit slachtoffer van die gore gangster nu zelf voor het gekrom zal moeten komen. En hij zal de sjans niet hebben dat het zaakje verjaart... Hopelijk krijgt hij een correcte rechter die die mens gewoon vrijspreekt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet dat het gevoelig ligt bij vele forumleden, maar mijn bedenking is: stel dat de vermoorde pedofiel zich ongelooflijk schuldig heeft gevoeld na de daad. Zijn naam werd immers enorm goed bevuild door te verschijnen voor de rechter. Veel vrienden zullen hem dan ook de rug gekeerd hebben. Ik ben ervan overtuigd dat dit al op zich een enorm zware straf is! Let op, ik keur pedofilie ZEKER niet goed, maar het zet wel aan tot nadenken. |
Citaat:
Ik hoop dat hij een rechter tegenkomt die BIJZONDER zwaar tilt aan iemand die het recht in eigen handen neemt. |
Citaat:
Het was gewoon wachten tot dit een keer zou gaan gebeuren, als je misdadigers niet straft, is dit het logische gevolg, de staat moet zijn burgers beschermen tegen criminelen. |
Verplaatst naar Maatschappelijke Discussies.
|
Citaat:
Die gast van 24 zijn leven is toch al om zeep door die gore ouwe viezerik, laat ons dus maar zeggen dat die zijn straf al op voorhand gekregen heeft van die pedofiele vetzak. |
Wat gebeurt er dan? dt-fouten?
|
Trouwens, dat 'slachtoffer' is blijkbaar bijna even gestoord als de pedofiel; wie schiet er nu een onschuldig persoon dood?
|
Citaat:
|
Citaat:
Spijtig dat ze 'em geattrapeerd hebben, iets andere aanpak en die mens zelf was enige wat het ooit geweten had. Citaat:
Verzachtende omstandigheden zijn er zeker, maar vrijspraak zit er echt niet in. Laat ons hopen dat het slachtoffer zich in elk geval gelouterd voelt en a uitsrpaak verder kan met zijn leven. |
Citaat:
Nee, dat is het hetgene ze hem inderdaad kunnen aanwrijven, voor mijn part, maar ik heb hier hoger ook geschreven, dat als die vrouw in kwestie van de feiten wist en die jongen niet geholpen heeft, ik ook met haar nie veel compasie kan hebben. |
Citaat:
Kijk wat ik er persoonlijk van vind is het volgende : Jammer voor die vrouw (als ze er niks mee te maken had) Maar die vent zou nog 100 keer meer afgezien hebben als hij met mij te doen had gehad en het gerecht hem had laten lopen. Brandstichting bij nacht en moord is inderdaad een zeer zwaar vergrijp, maar wat mij nog bozer maakt is dat dergelijke gevaren voor de maatschappij gewoon gelost worden, omdat de feiten verjaard zijn... Ge zult het maar meemaken dat zo'n vetzak achteraf aan uw kinderen zit hé,. |
Citaat:
|
Citaat:
rechtsprincipes en wetteksten vind ik leuk om over te discussieren, maar als het mijn persoontje of de weinige mensen waar ik om geef, betreft; ben ik niet geneigd om gerechtigheid te zoeken middels rechtbanken en het justitieel apparaat. Onder gerechtigheid versta ik "oog, oor, neus & lippen om oog; onderkaak om tand" 't Idee dat brand alle sporen vernietigt is oa te wijten aan domme tv-series. |
Citaat:
Het weigeren van hulp aan personen in nood met verzwarende omstandigheid dat het kinderen waren, en daarbij dat die kinderen onder haar hoede stonden, wansmakelijk gewoon. ik geef toe, de vergelding op zich is ook zwaar, maar stel u eens in die mens zijn plaats, heel uw leven verder moeten met de gedachte dat die smeerlap gewoon kan verderdoen, en nooit gestraft zal worden, ... ik zou het ook nie kunnen , k zou hem nie vermoorden, maar hij zou wel smeeken dat ik er een einde aan maakte. |
Citaat:
Vwoilla, en dat bedoel ik nu net, wat wil je mensen tegen houden van dergelijke dingen te doen, als de staat zelf niet optreed tegen dergelijke sujetten. ik kan hier niet beschrijven wat ik met die vent zou doen, Wess Craven zou er teveel ideën voor een volgend mislijkmakende horrorfilm in terug kunnen vinden, maar voor iemand die zoiets op zijn kerfstok heeft kan ik absoluut geen begrip opbrengen. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet alles, ik wil geen rechter spelen, maar wel even aanklagen, dat doordat het goed scheef loopt bij de rechtbanken, burgers / slachtoffers , erge dingen gaan doen. Slachtoffers worden hier nog altijd als vuil behandeld, de heren daders hebben hun rechten en mogen rustig thuis blijven als het nu eenmaal te laat is om nog klacht in te dienen dat vind ik gewoon wansmakelijk veel erger als wat die gast gedaan heeft trouwens. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be