![]() |
Vl. regering bedrastisch plan: nieuwe wagens alleen nog elektrisch vanaf 2027
Dat is inderdaad drastisch.
titel: Vlaamse regering bespreekt drastisch plan: nieuwe wagens alleen nog elektrisch vanaf 2027 https://www.hln.be/binnenland/vlaams...2027~a3f5bbf4/ Citaat:
|
't zal eerder weer paard en kar worden. We hebben nu al niet genoeg elektriciteit....
|
Elektrisch rijden met elentriek van gascentrales.
|
Het zal van de elektriciteit prijs afhangen.
Mensen klagen nu al. |
In 2026 mogelijk dan een stormloop om nog eentje te kopen op benzine :-)
|
Citaat:
Maar de meeste zullen dat via hun zonnepanelen doen, met of zonder thuisbatterij. Doen ondertussen ~70% van de Nederlandse EV-eigenaars. https://www.agendalaadinfrastructuur...x?idnv=2006868 https://www.evservice.eu/het-nationa...onderzoek-2021 |
Rare beslissing. Eerst een paar decennia slepen en windowdressing en dan ineens dit.
|
Citaat:
|
Of ze gaan allemaal met bestelautootjes rijden.
Daarvan zullen er nog niet veel electrische zijn in 2027. |
Eindelijk een modernisering van het stroomnetwerk naar de 21e eeuw.
Ik heb de 3 faze kabels al in mijn nieuwe stroomkast klaar liggen. Nu nog zonnedakpannen en een 11 kW laadpunt, voor een zware EV toch. Huisbatterij hoef ik eigenlijk niet echt, want gepensioneerd kan laden waar het me past. Of een koop een Solar EV dan liggen de zonnepanelen al op de wagen. Dan heb ik aan een eenvoudig 3,7 kW laadpunt thuis genoeg. |
Citaat:
In Nederland worden er al vandaag meer e-bestelwagens gekocht dan dieselbestelwagens bij hetzelfde model. Mercedes Benz Vito: 45 electrisch versus 37 diesel, aug-sep-okt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Thuisladers - 78% van de respondenten heeft thuis een eigen laadplek en daar wordt 75% van de kilometers geladen. - Tweederde van de EV-rijders met een laadpunt thuis laadt op een 3- faselader. - 41% kan thuis slim laden en 21% is aangesloten op een slim energie management systeem. - Driekwart van de EV-rijders (vooral thuisladers) heeft zonnepanelen en wil die graag (meer) gebruiken voor laden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je met uw wagen uit werken bent is het moeilijk hem thuis aan de panelen te hangen, niet? De zon schijnt m.i. niet 's nachts.
Daar moet je niet veel hersenen voor hebben. w8, ik koop er twee en gebruik die elk om beurt. Dan kunnen ze overdag staan opladen. :cheer: |
Citaat:
Blijkbaar hebben Nederlanders meer hersens? Thuisladers - 78% van de respondenten heeft thuis een eigen laadplek en daar wordt 75% van de kilometers geladen. - Tweederde van de EV-rijders met een laadpunt thuis laadt op een 3- faselader. - 41% kan thuis slim laden en 21% is aangesloten op een slim energie management systeem. - Driekwart van de EV-rijders (vooral thuisladers) heeft zonnepanelen en wil die graag (meer) gebruiken voor laden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zouden er meer zijn die in 2021 een electrische Vito kopen? Mss omdat die nu een 100 kWh accupack heeft en op 20 minuten pakweg 200 km kan bijladen? https://e-drivers.com/vernieuwde-mer...e-actieradius/ Leaseplan deed een test en de 300 km zijn alvast haalbaar (27 kWh/100 km in de mix met bruikbare 90 kWh = 333 km) Citaat:
De verkoopcijfers liegen dus niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be