![]() |
2027 verplicht elektrische wagen?
Enkele kranten blokletterden al dat je voor 2027 best al voor de aanschaf van een elektrische wagen gaat.
Dan denk ik: deelt men ergens geld uit? Mensen die niet in de mogelijkheid zijn om een oplader te installeren in hun mogelijke garage, hoogbouwbewoners bijvoorbeeld wat moeten die doen, oplader op straat gaan zoeken? :| De meeste toonzalen voor wagens leren dat de elektrische modellen verschrikkelijk duur zijn. Miste ik een regel of zie ik dat helemaal verkeerd? :| p.s. Bovenstaande is wel een voorstel van Lydia Peeters (Open Vld) met de woorden: "tegen die tijd zijn die wagens (elektrische dus) als de wagens op brandstof" Het klimaatakkoord zal hierbij wel een rol spelen. :roll: |
Citaat:
Kan het zijn dat je liever wereldvreemd wil doen? |
Citaat:
In de nieuwsuitzendingen van de dag van vandaag is het onderwerp ook al meermaals aangesneden. Wereldvreemd doen? Dus moet ik die eens lezen?? Citaat:
![]() |
Citaat:
Vertel eens. Ik denk dat je de huidige prijzen nog niet eens beseft, en dan meen ik de totale kost na pakweg 8 jaar rijden. En geen appelen met peren vergelijken. VW ID.3 https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html Volkswagen ID.3 58 kWh 107kW Pro € 37.225 Elektrisch Automatisch 146 pk Volkswagen ID.3 58 kWh 150kW Pro Performance € 38.815 Elektrisch Automatisch 204 pk Volkswagen ID.3 77 kWh 150kW Pro S € 42.855 Elektrisch Automatisch 204 pk VW Golf VIII https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 110kW Life Business Premium DSG € 36.125 Diesel 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 147kW GTD DSG Prijs: ? Diesel 200 pk Handm versn dub koppeling en autom modus Volkswagen Golf VIII 5d 1.5 eTSI 110kW Life Business DSG € 34.290 Benzine 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TSI 180kW GTI DSG € 40.955 Benzine Handm versn dub koppeling en autom modus 245 pk |
Men gaat eerst het afschakel plan nog eens testen deze winter ....met de hulp de EV 's die overdag hun batterij "ver" leeg gereden hebben (vertegenwoordigers zijn honderden km op de baan hé ) ....door hun batterij gebruiken als back up voor avond verbruik dan gaan die mensen nachts met de zonnecellen de batterijen terug opladen en dan kunnen de eigenaars met hun EV terug aan het werk ....het moderne sprookje van Anuna en Michele en ze leefden lang en gelukkig onder het toeziende oog van Tante Greta
|
Citaat:
Werken die eigenlijk nog als ze 5 uren moeten rijden? Werken die tijdens het rijden ofzo? Moeten die niet eens op toilet of eens een pauze doen? Boterhammen bij en eten al rijdend in de wagen? :lol: Jaja chrisje een degelijke EV die thuis kan laden kan elke morgen zo goed als volgeladen vertrekken. Als ze onderweg eens een koffietje drinken en eens plassen en hun handen wassen niet vergeten hé, en dan eens 15-20 minuten inpluggen. En dat is al honderdmaal aangetoond. Nee chrisje die laden gewoon aan 3,7 kW of 7,3 kW naargelang de wagenbatterij min of meer nog over heeft, en dat 's nachts aan een eenvoudig laadpunt dat pakweg 1000 € kost of mss 1300 € alles inbegrepen maar dan heb je al een slimme met load balancing. https://jaimy.be/nl/service/lp/laadp...B&gclsrc=aw.ds Pssst als vertegenwoordigers de ganse dag rijden zullen die wel goed slapen 's nachts? |
Citaat:
Oftewel, ook die betaal ik niet. |
Citaat:
Ik wou gewoon ook eens de prijzen geven van de benzine en dieselwagens die bij ons in de buurt in de showroom staan. Het scheelt nauwelijks van een vergelijkbare EV die bovendien nog wat ruimer is. En als je weet dat je geen BIV en geen wegentaks moet betalen is die al goedkoper na 1 jaar. Citaat:
Beide dezelfde Style versie. Men mag ze gerust vergelijken met dit autogids-tool: https://www.autogids.be/auto-kopen/a...rgelijken.html Nam ik een krachtigere versie Kodiaq 2.0 TSi, dus 190 pk-benzine en AWD, dan scheelde het maar € 3000 maar dan had ik wel 2 E-motoren en 265 PK in de Enyaq. |
Citaat:
Ik heb al gezegd dat ik tegen dan een ezel ga kopen met een trekhaak aan zijn gat. Dat gaat nodig zijn als ge wil een caravan trekken want veel van die elektrische karren mogen op de kop af 750 kg/max. trekken. Dat is precies het zelfde dan dat ge met een citroën 2pk moogt trekken. Nu, al dan niet mogen is nog niet het zelfde als kunnen of er voor geschikt zijn. Met een actieradius die al vrij beperkt is denk ik dat ge het trekken van een caravan compleet mag vergeten. Stel je voor dat ge op een zwart weekend op weg bent naar de Costa del sol. Honderden km stoppen en vertrekken en al even grote files aan de her en der opgestelde laadpalen. Dat wordt gegarandeerd lachen. Ik vraag mij eigenlijk af wie hier eigenlijk wereld vreemd is???????????? En hoeveel van die spijbel-apen stappen er straks weer niet aan de hand van hun ouders op het vliegtuig op weg naar hun skivakantie? Zijn die wereldkenners al eens naar Tenerife geweest. Ik heb er de pest aan. Die vliegende, veel meer stinkende kisten dan al onze autootjes samen, zitten afgeladen vol met van dat soort spijbel-apen, of denken die wereldkenners misschien dat ze daarheen zwemmen. En dat ministers, ook al hebben ze kleerkasten vol broeken versleten op een universiteit, niet van de slimste zijn, is ook algemeen geweten. |
Citaat:
Die met benzine of cng werken nog projecten af <-> die met EV hun project is hoe geraak ik van aan de Kust tot Limburg ....waar ze ook moeten rijden en werken ....nadien terug naar de Kust .......laden kan je niet terwijl je werkt . |
Citaat:
In het ergste geval, een gehuurde dieselgroep die overdag sla-olie verkachelt om de EV bestelwagens 's avonds terug te kunnen laten rijden. Maar ik moet eerlijk toegeven, ik vond een 3 x 11u dag project op 75 km van huis zeer comfortabel. Net omdat mijn werkgever het idioot vond voor en na een werkdag van 11 nog een uur extra te besteden aan een vermoeiende rit. Dus een hotel voorzien had op 8 minuten van de werkplek. En de klant betaalde met plezier daarvoor. |
We zullen zien in 2027. Het is Fred Vanhoves favoriete jaar, overigens.
|
Citaat:
De enige manier waarop de overheid me zou kunnen dwingen een EV te kopen is door brandstof te verbieden, en ik vraag me af hoe industriële alcohol verboden kan worden. Dat is gemakkelijk genoeg zelf te maken met genoeg eigen energie (gist, tijd en zonneboiler/paneel) |
Citaat:
;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zeer beperkte batterij er in, die veel minder zal wegen, om een korte afstand mee te overbruggen en voor het overige een inductie net. En dan, ongeacht nieuw of meer dan 4 jaar oud, jaarlijks naar de schouwing waar ze dan uw verbruiksmeter aflezen en doorgeven. Voor de rest tussentijdse facturen op basis van een schatting. Dat zou kunnen een oplossing worden, alleen hoe het dan gaat verlopen met buitenlands verkeer is nog een vraag. |
Een inductienet in de wegen, dat een paar 100kw kan pompen.
Mensen gaan nu al doodsbang om met het 5G netwerk, waarbij de vermogens in milliwatt uitgedrukt worden. |
Citaat:
En voor zo een rit daar een uur of 3 rondtoeren ( van alles bezien van wat is ideale lokatie ) en dan niet terug geraken -> snelladen is met sommige van die "krellen" soms 40 min stop dan werken intussen op laptop in auto is ergonomisch niet verantwoord |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be