Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   2027 verplicht elektrische wagen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261547)

Universalia 2 november 2021 12:25

2027 verplicht elektrische wagen?
 
Enkele kranten blokletterden al dat je voor 2027 best al voor de aanschaf van een elektrische wagen gaat.

Dan denk ik: deelt men ergens geld uit?

Mensen die niet in de mogelijkheid zijn om een oplader te installeren in hun mogelijke garage, hoogbouwbewoners bijvoorbeeld wat moeten die doen, oplader op straat gaan zoeken? :|

De meeste toonzalen voor wagens leren dat de elektrische modellen verschrikkelijk duur zijn.

Miste ik een regel of zie ik dat helemaal verkeerd? :|

p.s.

Bovenstaande is wel een voorstel van Lydia Peeters (Open Vld) met de woorden: "tegen die tijd zijn die wagens (elektrische dus) als de wagens op brandstof"

Het klimaatakkoord zal hierbij wel een rol spelen. :roll:

Micele 2 november 2021 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9805266)
Miste ik een regel of zie ik dat helemaal verkeerd? :|

Je ziet dat helemaal verkeerd.

Kan het zijn dat je liever wereldvreemd wil doen?

Universalia 2 november 2021 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9805337)
Je ziet dat helemaal verkeerd.

Kan het zijn dat je liever wereldvreemd wil doen?

Ik miste dus ergens een regel?

In de nieuwsuitzendingen van de dag van vandaag is het onderwerp ook al meermaals aangesneden.

Wereldvreemd doen?

Dus moet ik die eens lezen??

Citaat:

Met een duidelijke stelling over hoe aan politiek te doen, en uitgaande van een analyse van de nieuwe wereldorde, bepleiten de auteurs een progressieve politiek op meerdere schalen.

Micele 2 november 2021 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9805615)
Ik miste dus ergens een regel?

In de nieuwsuitzendingen van de dag van vandaag is het onderwerp ook al meermaals aangesneden.

Wereldvreemd doen?

Dus jij kent de prijzen van electrische wagens in 2027?
Vertel eens.

Ik denk dat je de huidige prijzen nog niet eens beseft, en dan meen ik de totale kost na pakweg 8 jaar rijden.
En geen appelen met peren vergelijken.

VW ID.3
https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html

Volkswagen ID.3 58 kWh 107kW Pro € 37.225
Elektrisch Automatisch 146 pk

Volkswagen ID.3 58 kWh 150kW Pro Performance € 38.815
Elektrisch Automatisch 204 pk

Volkswagen ID.3 77 kWh 150kW Pro S € 42.855
Elektrisch Automatisch 204 pk

VW Golf VIII
https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 110kW Life Business Premium DSG € 36.125
Diesel 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 147kW GTD DSG Prijs: ?
Diesel 200 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 1.5 eTSI 110kW Life Business DSG € 34.290
Benzine 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TSI 180kW GTI DSG € 40.955
Benzine Handm versn dub koppeling en autom modus 245 pk

chris k 2 november 2021 20:52

Men gaat eerst het afschakel plan nog eens testen deze winter ....met de hulp de EV 's die overdag hun batterij "ver" leeg gereden hebben (vertegenwoordigers zijn honderden km op de baan hé ) ....door hun batterij gebruiken als back up voor avond verbruik dan gaan die mensen nachts met de zonnecellen de batterijen terug opladen en dan kunnen de eigenaars met hun EV terug aan het werk ....het moderne sprookje van Anuna en Michele en ze leefden lang en gelukkig onder het toeziende oog van Tante Greta

Micele 2 november 2021 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 9805640)
Men gaat eerst het afschakel plan nog eens testen deze winter ....met de hulp de EV 's die overdag hun batterij "ver" leeg gereden hebben (vertegenwoordigers zijn honderden km op de baan hé ) ....door hun batterij gebruiken als back up voor avond verbruik dan gaan die mensen nachts met de zonnecellen de batterijen terug opladen en dan kunnen de eigenaars met hun EV terug aan het werk ....het moderne sprookje van Anuna en Michele en ze leefden lang en gelukkig onder het toeziende oog van Tante Greta

Aha je bedoelt die 3% van de rijdende bevolking?

Werken die eigenlijk nog als ze 5 uren moeten rijden?

Werken die tijdens het rijden ofzo?

Moeten die niet eens op toilet of eens een pauze doen? Boterhammen bij en eten al rijdend in de wagen? :lol:

Jaja chrisje een degelijke EV die thuis kan laden kan elke morgen zo goed als volgeladen vertrekken.

Als ze onderweg eens een koffietje drinken en eens plassen en hun handen wassen niet vergeten hé, en dan eens 15-20 minuten inpluggen.

En dat is al honderdmaal aangetoond.

Nee chrisje die laden gewoon aan 3,7 kW of 7,3 kW naargelang de wagenbatterij min of meer nog over heeft, en dat 's nachts aan een eenvoudig laadpunt dat pakweg 1000 € kost of mss 1300 € alles inbegrepen maar dan heb je al een slimme met load balancing.
https://jaimy.be/nl/service/lp/laadp...B&gclsrc=aw.ds


Pssst als vertegenwoordigers de ganse dag rijden zullen die wel goed slapen 's nachts?

maddox 2 november 2021 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9805623)
Dus jij kent de prijzen van electrische wagens in 2027?
Vertel eens.

Ik denk dat je de huidige prijzen nog niet eens beseft, en dan meen ik de totale kost na pakweg 8 jaar rijden.
En geen appelen met peren vergelijken.

VW ID.3
https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html

Volkswagen ID.3 58 kWh 107kW Pro € 37.225
Elektrisch Automatisch 146 pk

Volkswagen ID.3 58 kWh 150kW Pro Performance € 38.815
Elektrisch Automatisch 204 pk

Volkswagen ID.3 77 kWh 150kW Pro S € 42.855
Elektrisch Automatisch 204 pk

VW Golf VIII
https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 110kW Life Business Premium DSG € 36.125
Diesel 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 147kW GTD DSG Prijs: ?
Diesel 200 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 1.5 eTSI 110kW Life Business DSG € 34.290
Benzine 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TSI 180kW GTI DSG € 40.955
Benzine Handm versn dub koppeling en autom modus 245 pk

De enige elektrische wagen die ik wil betalen is de Dacia Spring, maar die heeft niet wat ik nodig vind voor een wagen.
Oftewel, ook die betaal ik niet.

Micele 2 november 2021 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9805658)
De enige elektrische wagen die ik wil betalen is de Dacia Spring, maar die heeft niet wat ik nodig vind voor een wagen.
Oftewel, ook die betaal ik niet.

Dat weet ik.

Ik wou gewoon ook eens de prijzen geven van de benzine en dieselwagens die bij ons in de buurt in de showroom staan.

Het scheelt nauwelijks van een vergelijkbare EV die bovendien nog wat ruimer is. En als je weet dat je geen BIV en geen wegentaks moet betalen is die al goedkoper na 1 jaar.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9805266)
De meeste toonzalen voor wagens leren dat de elektrische modellen verschrikkelijk duur zijn.

Miste ik een regel of zie ik dat helemaal verkeerd? :|

Ik was onlangs ook bij Skoda en een E-SUV van bijna 4,7 m de Enyaq met 80 kWh batterij en 204 pk was maar €4000 duurder vanafprijs dan een vergelijkbare Kodiaq 1,5 TSi met 150 pk, DSG natuurlijk.

Beide dezelfde Style versie.

Men mag ze gerust vergelijken met dit autogids-tool:
https://www.autogids.be/auto-kopen/a...rgelijken.html

Nam ik een krachtigere versie Kodiaq 2.0 TSi, dus 190 pk-benzine en AWD, dan scheelde het maar € 3000 maar dan had ik wel 2 E-motoren en 265 PK in de Enyaq.

Garry 3 november 2021 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9805266)
Enkele kranten blokletterden al dat je voor 2027 best al voor de aanschaf van een elektrische wagen gaat.

Dan denk ik: deelt men ergens geld uit?

Mensen die niet in de mogelijkheid zijn om een oplader te installeren in hun mogelijke garage, hoogbouwbewoners bijvoorbeeld wat moeten die doen, oplader op straat gaan zoeken? :|

De meeste toonzalen voor wagens leren dat de elektrische modellen verschrikkelijk duur zijn.

Miste ik een regel of zie ik dat helemaal verkeerd? :|

p.s.

Bovenstaande is wel een voorstel van Lydia Peeters (Open Vld) met de woorden: "tegen die tijd zijn die wagens (elektrische dus) als de wagens op brandstof"

Het klimaatakkoord zal hierbij wel een rol spelen. :roll:

Ik sta in deze aan uw kant.

Ik heb al gezegd dat ik tegen dan een ezel ga kopen met een trekhaak aan zijn gat. Dat gaat nodig zijn als ge wil een caravan trekken want veel van die elektrische karren mogen op de kop af 750 kg/max. trekken. Dat is precies het zelfde dan dat ge met een citroën 2pk moogt trekken.

Nu, al dan niet mogen is nog niet het zelfde als kunnen of er voor geschikt zijn. Met een actieradius die al vrij beperkt is denk ik dat ge het trekken van een caravan compleet mag vergeten.

Stel je voor dat ge op een zwart weekend op weg bent naar de Costa del sol. Honderden km stoppen en vertrekken en al even grote files aan de her en der opgestelde laadpalen. Dat wordt gegarandeerd lachen.

Ik vraag mij eigenlijk af wie hier eigenlijk wereld vreemd is????????????

En hoeveel van die spijbel-apen stappen er straks weer niet aan de hand van hun ouders op het vliegtuig op weg naar hun skivakantie?

Zijn die wereldkenners al eens naar Tenerife geweest. Ik heb er de pest aan. Die vliegende, veel meer stinkende kisten dan al onze autootjes samen, zitten afgeladen vol met van dat soort spijbel-apen, of denken die wereldkenners misschien dat ze daarheen zwemmen.

En dat ministers, ook al hebben ze kleerkasten vol broeken versleten op een universiteit, niet van de slimste zijn, is ook algemeen geweten.

chris k 3 november 2021 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9805647)
Aha je bedoelt die 3% van de rijdende bevolking?

Werken die eigenlijk nog als ze 5 uren moeten rijden?

Werken die tijdens het rijden ofzo?

Moeten die niet eens op toilet of eens een pauze doen? Boterhammen bij en eten al rijdend in de wagen? :lol:

Jaja chrisje een degelijke EV die thuis kan laden kan elke morgen zo goed als volgeladen vertrekken.

Als ze onderweg eens een koffietje drinken en eens plassen en hun handen wassen niet vergeten hé, en dan eens 15-20 minuten inpluggen.

En dat is al honderdmaal aangetoond.

Nee chrisje die laden gewoon aan 3,7 kW of 7,3 kW naargelang de wagenbatterij min of meer nog over heeft, en dat 's nachts aan een eenvoudig laadpunt dat pakweg 1000 € kost of mss 1300 € alles inbegrepen maar dan heb je al een slimme met load balancing.
https://jaimy.be/nl/service/lp/laadp...B&gclsrc=aw.ds


Pssst als vertegenwoordigers de ganse dag rijden zullen die wel goed slapen 's nachts?

De studie verantwoordelijken bij ons op het werk ....nu 2 soorten .

Die met benzine of cng werken nog projecten af <-> die met EV hun project is hoe geraak ik van aan de Kust tot Limburg ....waar ze ook moeten rijden en werken ....nadien terug naar de Kust .......laden kan je niet terwijl je werkt .

maddox 3 november 2021 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 9806455)
De studie verantwoordelijken bij ons op het werk ....nu 2 soorten .

Die met benzine of cng werken nog projecten af <-> die met EV hun project is hoe geraak ik van aan de Kust tot Limburg ....waar ze ook moeten rijden en werken ....nadien terug naar de Kust .......laden kan je niet terwijl je werkt .

Laden is geen enkel probleem. Dat is gewoon een extra kost voor een project dan.

In het ergste geval, een gehuurde dieselgroep die overdag sla-olie verkachelt om de EV bestelwagens 's avonds terug te kunnen laten rijden.

Maar ik moet eerlijk toegeven, ik vond een 3 x 11u dag project op 75 km van huis zeer comfortabel. Net omdat mijn werkgever het idioot vond voor en na een werkdag van 11 nog een uur extra te besteden aan een vermoeiende rit. Dus een hotel voorzien had op 8 minuten van de werkplek.
En de klant betaalde met plezier daarvoor.

Weyland 3 november 2021 20:42

We zullen zien in 2027. Het is Fred Vanhoves favoriete jaar, overigens.

maddox 3 november 2021 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9806467)
We zullen zien in 2027. Het is Fred Vanhoves favoriete jaar, overigens.

in 2027 is mijn ICE 10 jaar, en heeft die misschien 150 000km. Kan die normaal nog een jaar of 7 verder.

De enige manier waarop de overheid me zou kunnen dwingen een EV te kopen is door brandstof te verbieden, en ik vraag me af hoe industriële alcohol verboden kan worden. Dat is gemakkelijk genoeg zelf te maken met genoeg eigen energie (gist, tijd en zonneboiler/paneel)

Mambo 3 november 2021 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9806463)
Laden is geen enkel probleem. Dat is gewoon een extra kost voor een project dan.

In het ergste geval, een gehuurde dieselgroep die overdag sla-olie verkachelt om de EV bestelwagens 's avonds terug te kunnen laten rijden.

Maar ik moet eerlijk toegeven, ik vond een 3 x 11u dag project op 75 km van huis zeer comfortabel. Net omdat mijn werkgever het idioot vond voor en na een werkdag van 11 nog een uur extra te besteden aan een vermoeiende rit. Dus een hotel voorzien had op 8 minuten van de werkplek.
En de klant betaalde met plezier daarvoor.

Wij hebben net een 21000v generator gekocht met drijfkracht op.

;-)

Micele 3 november 2021 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9806479)
Wij hebben net een 21000v generator gekocht met drijfkracht op.

;-)

En wij hebben een 380 kV hoogspanningslijn in de buurt. :roll:

Mambo 3 november 2021 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9806482)
En wij hebben een 380 kV hoogspanningslijn in de buurt. :roll:

Voel eens of er stroom opzit?

Garry 4 november 2021 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9806482)
En wij hebben een 380 kV hoogspanningslijn in de buurt. :roll:

tenzij ze morgen beginnen heel ons wegennet op te breken om dat te voorzien van stroom waarover de auto's kunnen rijden op inductie gaan die elektrische karren alleen maar veel gebruikt worden om op zondag naar de bakker te gaan.

Een zeer beperkte batterij er in, die veel minder zal wegen, om een korte afstand mee te overbruggen en voor het overige een inductie net. En dan, ongeacht nieuw of meer dan 4 jaar oud, jaarlijks naar de schouwing waar ze dan uw verbruiksmeter aflezen en doorgeven. Voor de rest tussentijdse facturen op basis van een schatting. Dat zou kunnen een oplossing worden, alleen hoe het dan gaat verlopen met buitenlands verkeer is nog een vraag.

maddox 4 november 2021 05:01

Een inductienet in de wegen, dat een paar 100kw kan pompen.
Mensen gaan nu al doodsbang om met het 5G netwerk, waarbij de vermogens in milliwatt uitgedrukt worden.

chris k 4 november 2021 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9806463)
Laden is geen enkel probleem. Dat is gewoon een extra kost voor een project dan.

In het ergste geval, een gehuurde dieselgroep die overdag sla-olie verkachelt om de EV bestelwagens 's avonds terug te kunnen laten rijden.

Maar ik moet eerlijk toegeven, ik vond een 3 x 11u dag project op 75 km van huis zeer comfortabel. Net omdat mijn werkgever het idioot vond voor en na een werkdag van 11 nog een uur extra te besteden aan een vermoeiende rit. Dus een hotel voorzien had op 8 minuten van de werkplek.
En de klant betaalde met plezier daarvoor.

De klant graag betalen ?....die klant is uiteindelijk U en mezelf en de rest van de mensen hier of Europa in sommige projecten .

En voor zo een rit daar een uur of 3 rondtoeren ( van alles bezien van wat is ideale lokatie ) en dan niet terug geraken -> snelladen is met sommige van die "krellen" soms 40 min stop dan werken intussen op laptop in auto is ergonomisch niet verantwoord

chris k 4 november 2021 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9806482)
En wij hebben een 380 kV hoogspanningslijn in de buurt. :roll:

En juist nieuwe kabels op de piloten geplaatst zoals in de omgeving van Peer ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be