Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Het zoveelste ultieme bewijs. Brussel doet het beter. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261566)

fred vanhove 3 november 2021 16:19

Het zoveelste ultieme bewijs. Brussel doet het beter.

Daar waar de vaccinatie graad het laagst is evolueren de cijfers het meest gunstig.
Brussel met zijn weinige gevaccineerde laat de rest van België achter zich
Wie had dat durven denken:-)

Het coronavirus blijft aan kracht winnen in het hele land, maar de Brusselse indicatoren stijgen een pak minder snel. In de voorbije zevendaagse periode nam het aantal Covid-besmettingen in België toe met 37 procent, tegenover 8 procent in de hoofdstad. Ook de Brusselse hospitalisatiecijfers zien er een pak beter uit.

Tot spijt van al onze gevaccineerde forummers die in paniek iedereen willen vaccineren en de schuld steken op de antivaxers zijnde vooral de Brusselaars.

Is me dat even een afgang zeg8O Nu liggen die West Vlamingen daar fier met hun 92 % gevaccineerde....allemaal ziek in hun bed als het al niet in het ziekenhuis is:roll:

https://www.bruzz.be/gezondheid/evol...and-2020-09-15

stab 4 november 2021 07:19

Mss ligt de natuurlijke immuniteit in BR serieus hoger dan in VL.
Dat was het geval eind 2020 :
Citaat:

Op basis van de laatste stalen zijn er belangrijke regionale verschillen in de aanwezigheid van antistoffen:

Vlaanderen: 10% Brussel: 26% Wallonië: 18%
Stalen verwijst naar onderzoek van bloeddonoren.
Ik weet niet of die cijfers nog steeds op een of andere manier bijgehouden of verwerkt worden.

https://www.sciensano.be/nl/pershoek...navirus-stijgt

Mss is ook het aantal gevaccineerden die reeds natuurlijke immuniteit hadden er ook hoger.
Maar of dat verschil significant is ?

fred vanhove 4 november 2021 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9806578)
Mss ligt de natuurlijke immuniteit in BR serieus hoger dan in VL.
Dat was het geval eind 2020 :
Stalen verwijst naar onderzoek van bloeddonoren.
Ik weet niet of die cijfers nog steeds op een of andere manier bijgehouden of verwerkt worden.

https://www.sciensano.be/nl/pershoek...navirus-stijgt

Mss is ook het aantal gevaccineerden die reeds natuurlijke immuniteit hadden er ook hoger.
Maar of dat verschil significant is ?

Voor mij is het antwoord meer simpel.

Gevaccineerd of niet ....het maakt uiteindelijk niet veel verschil uit. Die vaccins zijn een pleister op een open wonde. Baten ze niet schaden ze niet ( hopelijk dan toch)

Ferre 4 november 2021 09:22

Brussel voerde terug veel eerder strengere maatregelen in (covidpas, sluitingsuur, samenscholingsverbod, mondmasker, ...) en heeft nog steeds strengere maatregelen dan Vlaanderen.

Lijkt me eerder hieraan te liggen.

patrickve 4 november 2021 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 9806627)
Brussel voerde terug veel eerder strengere maatregelen in (covidpas, sluitingsuur, samenscholingsverbod, mondmasker, ...) en heeft nog steeds strengere maatregelen dan Vlaanderen.

Maw, vaccinaties hebben daar dus niks mee te maken, he :-)

Ik wilde mijn correlatie plotje tussen vaccinatie graad per provincie en stijging per provincie nog eens maken, maar op de site van sciensano hebben ze de vaccinatie graden per provincie blijkbaar weggehaald...

Jan Janssen 4 november 2021 09:25

Citaat:

Natuurlijk. En ik blijf het herhalen. Kijk naar Oostenrijk, 1 van de strengste landen met hun CST en mondmaskers. Die zijn al de hele tijd streng, zelf tijdens de zomer, die hebben niks gelost en daar stijgt het ook even hard. Even hard tussen haakjes, ze zijn bij de slechtste van West-Europa.

TheFourHorsemen 4 november 2021 09:26

Citaat:

Nee, het ligt gewoon aan het feit dat Brussel eerder is beginnen pieken.

Hoofdstraat 4 november 2021 09:33

Citaat:

Maatregelen die niet worden gecontroleerd of nageleefd, een maat van me wou z’n pas tonen in Brussel en quasi niemand wou die controleren. “We doen daar niet aan mee, meneer”

Walvader 4 november 2021 09:38

Citaat:

LOL, denk jij dat nu echt in gemeenten als Molenbeek, St-Joost, Anderlecht, ... ?

Walvader 4 november 2021 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9806640)
Maatregelen die niet worden gecontroleerd of nageleefd, een maat van me wou z’n pas tonen in Brussel en quasi niemand wou die controleren. “We doen daar niet aan mee, meneer”

Inderdaad, zelfs rond Schuman!!!

gertc 4 november 2021 09:55

Citaat:

Ze hebben maatregelen ingevoerd - maar hebben ze die maatregelen ook effectief uitgevoerd?

Weyland 4 november 2021 09:58

Tja, je moest geen kristallen bol hebben om te weten dat de herfst nieuwe pieken ging opleveren.

Hoofdstraat 4 november 2021 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9806665)
Tja, je moest geen kristallen bol hebben om te weten dat de herfst nieuwe pieken ging opleveren.

Uiteraard, daarom moest in de zomer alles open om de besmettingen wat te spreiden wanneer de ziekenhuizen minder bezet zijn. Al waren die ziekenhuizen in de zomer ook nog de achterstand van de eerste lockdown aan het opwerken.

Dit jaar en de volgende paar jaar zijn ze nog steeds die lockdown achterstand aan het opwerken, de huidige overbelasting heeft niets meer te zien met Corona maar alles met maatregel-gevolgen.

Weyland 4 november 2021 10:15

Vlaanderen in de winter met strengste lockdowns en Wallonië en Brussel vrij met reisverbod voor Vlamingen?

morte-vivante 4 november 2021 10:28

Citaat:

blijf natuurlijke immuniteit maar negeren

Hoofdstraat 4 november 2021 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9806678)

Voor wie een duidelijk ziektebeeld had is natuurlijke immuniteit zeer sterk, het zal lang duren voor je ook maar terug een verkoudheid krijgt. Enkel via een PCR test is minder duidelijk omdat er teveel vals positieven zijn.

fred vanhove 4 november 2021 17:44

Citaat:

Uitleggen uitleggen.....alsof het daar allemaal zou aan liggen. Ik lach me hier een breuk.

De waarheid is dat tot een paar weken we alle dagen moesten horen dat de oorzaak van alle kwaad Brussel was en zijn lage vaccinatiegraad. Sommigen stonden al klaar om Brussel in de fik te steken want vandaar kwamen alle besmettingen en kijk nu...
En laat me lachen ..strengere maatregelen....Ik woon in Brussel dus ik weet waarover ik spreek.

De echte oorzaak is gewoon dat die vaccins misschien wel een paraplu zijn maar dan wel een paraplu waarin veel lekken zitten.

Hier zie de regio met 50 % vaccinatiegraad en vergelijk met de provincie met 92 % vaccinatiegraad.

En dan Antwerpen :lol: Die deden het toch zo veel beter dan Brussel :-D:-D

Straks moeten ze in Brussel nog de toegang weigeren aan alle gevaccineerde van buiten de stad.

https://www.demorgen.be/nieuws/besme...golf~b1738df2/

5. KLEINSTE STIJGING EN ZELFS DALING IN BRUSSEL
Regionaal vallen er nog altijd overal stijgingen in de besmettingen te noteren, maar één regio springt eruit: Brussel kent een toename van slechts 6,7 procent. Waals-Brabant volgt met net geen 25 procent, en de grootste stijging zien we in Antwerpen met bijna 54 procent.

fred vanhove 4 november 2021 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9806640)

Ik woon in Brussel. ;-)

fred vanhove 4 november 2021 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9806678)

Voila dat is zeker een plausibele uitleg. Brusselaars laten zich altijd iets minder snel iets wijsmaken. Uiteindelijk gaan ze nog gelijk krijgen ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be