![]() |
Waartoe leidt dit alles op termijn?
Niet wat u wenst maar wat u het waarschijnlijkst vindt.
|
|
Een burgeroorlog gevolgd door een banket, zoals in Asterix.
|
Alles komt vroeg of laat terug op z'n pootjes terecht.
|
Citaat:
|
De enquête ziet er niet optimistisch uit.
Er zijn wel weinig respondenten. |
Ofwel direct situatie 1. Ofwel doorlopen we de opgenoemde scenario's van 2 t.e.m.5 om uiteindelijk weer bij 1 terecht te komen. Waarbij 1 natuurlijk geen copy paste is van ons vroegere normaal.
|
Citaat:
ik zou spreken van ongeveer naar oude normaal halfslachtige feodale tirannie met allerlei troebelen maatschappelijke omwentelingen Eigenaardig dat forummers die enigszins begrijpend staan (of gestaan hebben) tegenover het 'gemaatregel' niet lijken hun mening te geven. |
Ik gok op de onderste vier tegelijk maar ik kon maar eentje aanduiden. Permanente low-key-tirannie zoals nu en oligarchische 'neofeodale' techno-tirannie daar bevinden we ons nu al in. Rond de middellandse zee begint de maatschappelijke onrust al serieus te verhogen. In Italië liggen havens stil door werkweigeringen, Algerije en Marokko zijn zo goed als in oorlog, ... Wereldwijde revoluties zullen ook wel plaatsvinden al zal dat afhangen van hoe je de term revolutie interpreteert.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog even volhouden, er is licht aan het einde van de tunnel. :lol:
|
Citaat:
|
Het zou moeten leiden tot revolutie.
Na de wereldoorlogen die de overheden bedreven, hebben we een tijd vrijheid en vooruitgang gekend. Het Vrije Westen. Alles stond daar in het teken van. De mobiliteit nam sterk toe, brede open banen, brede bruggen, open wereld. Je moet nu een zien. Wat de overheden sinds pakweg jaren '90 hebben gedaan. Heel het land lijkt wel op de Oost-West scheidingszone in Duitsland voor de Muur viel. Hun ingrijpen met dit virus is de druppel die de emmer moet doen overlopen. Mensen moeten die vrijheid terugpakken, met alle middelen. Net zoals in de geschiedenis. Ergens moet er een kantelpunt zijn, dat de negatieve trend stopt en doet omkeren. Als je kijkt wat ze rond dit corona virus uitvraten, de schaal en de driestheid ervan, wel, ik zeg dat we er zijn. De tijd om tanden te tonen. |
Citaat:
Een behandeling in het ziekenhuis kost wel iets meer dan 700 euro aan de gemeenschap. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
We weten toch ondertussen dat een lockdown compleet zinloos is. De schade is enorm. En, uitstel is geen afstel. Wie zwak is is er aan voor de moeite, vroeg of laat. Maatregelen zijn niet meer dan uitstel van executie. Enkel vaccinatie is voor een populatie opportuun. De toekomst. Eenmaal deze pandemie als normaal wordt beschouwd zal de overheid de rekening worden gepresenteerd. Dit zal duidelijk worden in het kieshokje. Kijk hoe extreemrechts zich momenteel profileert. Klassiek. Winst boeken op de kap van het ongenoegen. Het is nooit anders geweest. Of het nu corona is of klimaat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be