Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rekenhof vernietigend voor Brusselse rekeningen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261581)

Bierke 4 november 2021 16:48

Rekenhof vernietigend voor Brusselse rekeningen

https://www.tijd.be/politiek-economi...ign=pushengage

Zou Vivaldi nog steeds vriendjes met de Brusselse deelregering zijn, of gaan ze die nu ook op de vingers tikken en "den tering naar den hering zetten" ?

Pol Dolf 4 november 2021 17:36

'''De kwaliteit en de volledigheid van de rekeningen zijn zo slecht dat het Rekenhof niet in staat is een gekwalificeerd oordeel te geven over de rekeningen.

een soepje dus

De Rode Willem 4 november 2021 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 9806911)
https://www.tijd.be/politiek-economi...ign=pushengage

Zou Vivaldi nog steeds vriendjes met de Brusselse deelregering zijn, of gaan ze die nu ook op de vingers tikken en "den tering naar den hering zetten" ?

Tja als een bierbrouwer de rekeningen moet maken....
Heb die vent nooit kunnen smaken.
Is bij mij blijven hangen doordat hij Videogames heeft gefonsd, de blunder (werkt niet eens in een tunnel zoals de oude AM zenders) van de digitale radio heeft op poten gezet, en zoals dien andere "force mineur" heeft hij in "de slimste mens" gespeeld
Voor de rest lijkt dat ventje mij het warm water niet te hebben uitgevonden.

lamenielachen 4 november 2021 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9806954)
'''De kwaliteit en de volledigheid van de rekeningen zijn zo slecht dat het Rekenhof niet in staat is een gekwalificeerd oordeel te geven over de rekeningen.

een soepje dus

En wordt dat dan zo maar aanvaard, het gaat ten slotte om overheidgeld, (ons geld)?
Doet mij denken aan krollenpoedel en haar subsidies en ik zal er niet naast zijn.

De Rode Willem 4 november 2021 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9806979)
En wordt dat dan zo maar aanvaard, het gaat ten slotte om overheidgeld, (ons geld)?
Doet mij denken aan krollenpoedel en haar subsidies en ik zal er niet naast zijn.

Tja...de rekening-watcher bierbrouwer is in elk geval al van dezelfde politieke familie.

Svennies 4 november 2021 18:34

Citaat:

Tja ,de Franstaligen zijn daar den baas hé....

Met samusocial in gedachten moogt ge daar van niets meer verschieten hé...

quercus 4 november 2021 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9806954)

een soepje dus

Franstaligen gebruiken graag een fantasierijke boekhouding… 8-)

Svennies 4 november 2021 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9807006)
Franstaligen gebruiken graag een fantasierijke boekhouding… 8-)

777 miljoen euro inschrijven als 777.000 euro....

Yeah right...

Zucht 4 november 2021 18:39

Franstaligen hebben nooit verantwoording voor om het even wat moeten geven, en 't is niet nu dat ze eraan zullen beginnen.

quercus 4 november 2021 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9807010)
Franstaligen hebben nooit verantwoording voor om het even wat moeten geven, en 't is niet nu dat ze eraan zullen beginnen.

Mais enfin monsieur Zuuuchte… zoud guij ekt wiellen que les francophones moetten verantvortelijkeit gueeffen !? Quel toupet!

De Rode Willem 4 november 2021 18:52

Citaat:

Gatz is zo Vlaams als kweeniewa
Hij is zelfs voorzitter geweest van de VU studenten jongeren en van enkele VU afdelingen.
Met dezelfde zin voor veralgemening als sommigen op dit forum zou ik kunnen schrijven dat er toch weer maar een Vlaams-nationalistje bij de sjoemelaars zit.

(En die Vervoort is half-Vlaams (Vlaamse vader))

quercus 4 november 2021 19:02

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9807018)
Hij is zelfs voorzitter geweest van de VU studenten jongeren en van enkele VU afdelingen.
Met dezelfde zin voor veralgemening als sommigen op dit forum zou ik kunnen schrijven dat er toch weer maar een Vlaams-nationalistje bij de sjoemelaars zit.

Wel ja… sommige VUers waren dusdanig Vlaamsnationalist dat ze op het gepaste ogenblik netjes overliepen ofwel naar de Blauwe Smurfen ofwel naar de Rode Kameraden.
Als Vervoort “half-Vlaams” is dan is zowat de helft of meer van het autochtone “Bruxelles” dat ook. Zelfs Olivier Maingain is dat dan. Ooit verklaarde hij in een interview met een VRT-journalist: “Maman était une Alostoise”.

Svennies 4 november 2021 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9807018)

Maar is wel eentje van het blauwe partijtje waar sjoemelaars en oplichters het grootste deel van uitmaken ....

En dat veegt alle krediet wat hem betreft weg en zoals het destijds bij Van Hengel het geval was...

De Rode Willem 4 november 2021 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9807028)
Maar is wel eentje van het blauwe partijtje waar sjoemelaars en oplichters het grootste deel van uitmaken ....

En dat veegt alle krediet wat hem betreft weg en zoals het destijds bij Van Hengel het geval was...

Eentje van bij de splitser-nationalisten…op enig krediet kon hij zowiezo al niet rekenen bij mij.

Vlad 4 november 2021 20:41

Naar het schijnt was de boekhouding van de Sihame El Kaouakibi nog beter in orde dan de Brusselse ... :lol:

BWarrior 4 november 2021 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9807027)
Wel ja… sommige VUers waren dusdanig Vlaamsnationalist dat ze op het gepaste ogenblik netjes overliepen ofwel naar de Blauwe Smurfen ofwel naar de Rode Kameraden.
Als Vervoort “half-Vlaams” is dan is zowat de helft of meer van het autochtone “Bruxelles” dat ook. Zelfs Olivier Maingain is dat dan. Ooit verklaarde hij in een interview met een VRT-journalist: “Maman était une Alostoise”.

Ik denk niet dat Maingain een Vlaams-nationalist is.

werkman 4 november 2021 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9807063)
Eentje van bij de splitser-nationalisten…op enig krediet kon hij zowiezo al niet rekenen bij mij.

Ze zijn allemaal zo eerlijk dat hun kas altijd leeg is na hun broek-vestzak operaties. Doe zoals ik. Ik maak er mij geen problemen nog rond. Sinds een lulleman van Stedenbouw van acht percelen bouwgrond er vier gemaakt heeft en dus bewust die smeerlapperij op advies uit voerde om mij te kloten weet ik waar de lamp hangt. Ik heb mijn buik vol van dergelijke politiekers. Als je met dergelijk rotzooi durft in debat gaan kloten ze u wel op een andere manier.
En dat mijn eigen partij daarin een vuile achterbakse rol heeft gespeeld, ook om mij te kloten, zal ik niet vlug vergeten.
Soort zoekt soort. Als de nacht valt vervallen de kleuren en zoeken gangsters mekaar op om hun slag te slaan.

werkman 4 november 2021 21:27

[-

Bierke 4 november 2021 22:38

Citaat:

Dat doet bij mij ook veel vragen rijzen, daarnaast is het ook de nog steeds de Vlaamse hoofdstad. Indien de Brusselse regering als incompetent wordt aanzien door de resultaten die voorgelegd worden aan een onafhankelijk instituut is het aan Vlaanderen en meer bepaald Jambon om daar te gaan aanbellen en transparantie te eisen, mocht de eerste minister daar aanstoot aan geven zal hij snel moeten zijn.

Bierke 4 november 2021 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9807077)
Ik denk niet dat Maingain een Vlaams-nationalist is.

Nee met 8 miljard schulden gemaakt te hebben kan je hem dan moeilijk een loyale Vlaams Nationalist noemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be