Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Vreemdeling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261631)

Onzijdig 6 november 2021 23:01

Vreemdeling

Als nieuw forumlid kreeg ik de titel vreemdeling. Vind dit wel raar. Ik ben immers geen vreemdeling. Mag ik als titel voorstellen: nieuweling.
Denk dat meer passend is.
Mvg

Pontifex 7 november 2021 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9808681)
Als nieuw forumlid kreeg ik de titel vreemdeling. Vind dit wel raar. Ik ben immers geen vreemdeling. Mag ik als titel voorstellen: nieuweling.
Mvg

Beste,

Deze rangorde is een gegeven uit de begintijd van dit forum.
Daar heeft zelden of nooit iemand aanstoot aan genomen.
Ik denk dus dat het weinig zin heeft om voor een nieuweling die toevallig 'vreemdeling' raar vindt, deze futiele kwestie om te gooien of te veranderen.

Veel forumpret
De moderatie.

PS
Aanrader voor iedereen die mee wil discussiëren in dit forumonderdeel: lees voor u reageert eerst de mededeling/suggestie op onderstaande link.
Nieuwe richtlijnen voor Suggesties en Mededelingen

vanderzapig 7 november 2021 21:02

Citaat:

Mvg

Uitstekend idee. :thumbsup:

Ik sluit mij daar bij aan.

reservespeler 8 november 2021 12:44

Citaat:

Mvg

Ik vind vreemdeling alvast beter klinken dan onzijdig.

Maar dat is een persoonlijke mening.

Onzijdig 8 november 2021 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 9809232)
Beste,

Ik denk dus dat het weinig zin heeft om voor een nieuweling die toevallig 'vreemdeling' raar vindt, deze futiele kwestie om te gooien of te veranderen.

Veel forumpret
De moderatie.

PS
Aanrader voor iedereen die mee wil discussiëren in dit forumonderdeel: lees voor u reageert eerst de mededeling/suggestie op onderstaande link.

Geen probleem. Het was een voorstel.
Is er draad waar die rangorde staat uitgelegd? Zo ja wilt u even de link plaatsen.
Thanks.

vanderzapig 8 november 2021 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9809676)

Onzijdig, ik denk dat Ponti nog aan het nadenken is over uw goede voorstel, want de draad is nog niet gesloten.

Yolanda 8 november 2021 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9809676)
Is er draad waar die rangorde staat uitgelegd? Zo ja wilt u even de link plaatsen.
Thanks.

Wie weet wat er op "vreemdeling" volgt 8O

Maar wel eens met je voorstel.

Zipper 8 november 2021 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9809787)
Wie weet wat er op "vreemdeling" volgt 8O

Maar wel eens met je voorstel.

"Burger" (na 100 berichten)

Jantje 8 november 2021 16:24

Citaat:

Mvg

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 9809232)
Beste,

Veel forumpret
De moderatie.

PS

Hoewel debetiteling "vreemdeling" raar klinkt voor sommige, zijn er hier mensen die na 10 jaar nog steeds geen 100 berichten hebben gepost.
Zij zijn voor de meeste forummers geen nieuwelingen, maar vreemdelingen.

Weyland 8 november 2021 16:25

Vreemdeling is geen belediging he? Je bent effectief een 'recente migrant' op dit forum die nog naam moet maken.

Rudy 8 november 2021 16:43

Misschien wat ver gezocht, maar het is vooral de connotatie.
Vooral binnen een politieke context. Vreemdeling klink zo ... als iemand niet van hier, iemand die niet tot de gemeenschap behoort.
Een beetje zoals "banneling", doet mij denken aan Bonaparte in ballingschap.
Nu ja, ik herinner mij ook nog het label vreemdeling te hebben gekregen, zo'n 16 jaar geleden. En als ik me niet vergis mocht je als vreemdeling geen discussies starten. Na 100 postings (Burger) wel.

Weyland 8 november 2021 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9809835)
Misschien wat ver gezocht, maar het is vooral de connotatie.
Vooral binnen een politieke context. Vreemdeling klink zo ... als iemand niet van hier, iemand die niet tot de gemeenschap behoort.
Een beetje zoals "banneling", doet mij denken aan Bonaparte in ballingschap.
Nu ja, ik herinner mij ook nog het label vreemdeling te hebben gekregen, zo'n 16 jaar geleden. En als ik me niet vergis mocht je als vreemdeling geen discussies starten. Na 100 postings (Burger) wel.

Het is ook realisme. In een ander Europees land dien je je zelfs aan te passen en word je initieel als 'vreemd' ervaren. Zelfs een Belg in Nederland heeft bijvoorbeeld geen Nederlanderschap met daaraan verbonden voordelen he?

Misschien archaïsche cultuur. Nu ja, vroeger werd hier ook gretiger geregistreerd dan nu en was die barrière van 100 posts voor je een draad kon openen logisch, thans gelukkig afgeschaft..

NieuwNoors 9 november 2021 12:57

Ik zou het ook beter vinden om de term 'vreemdeling' te vervangen door 'nieuweling'.

Ooit was ik hier ook 'vreemdeling' op dit forum en ik heb mij daar totaal niet aan gestoord. Toch vind ik 'nieuweling' iets vriendelijker klinken :-)

Yolanda 9 november 2021 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9809810)
Vreemdeling is geen belediging he? Je bent effectief een 'recente migrant' op dit forum die nog naam moet maken.

Het is wel een belediging als je tegelijkertijd niet als burger beschouwd wordt.

En hoe heb jij naam gemaakt op dit forum ?

Weyland 9 november 2021 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9810508)
Het is wel een belediging als je tegelijkertijd niet als burger beschouwd wordt.

En hoe heb jij naam gemaakt op dit forum ?

Daar heb je een punt. En voor mijn part verandert het met de tijden mee. Ik ben allang blij vers bloed te zien in dit 'geriatrische' forum.

Doch had ik er zelf niet zo aan getild. L'étranger c'est mon ami.

En ik beweer hier ook niet belangrijker te zijn dan een nieuweling, maar mensen herkennen me wel denk ik nu. Dat bedoelde ik natuurlijk.

koe de poing 9 november 2021 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9810414)
Ik zou het ook beter vinden om de term 'vreemdeling' te vervangen door 'nieuweling'.

Ooit was ik hier ook 'vreemdeling' op dit forum en ik heb mij daar totaal niet aan gestoord. Toch vind ik 'nieuweling' iets vriendelijker klinken :-)

klopt, vreemd dat we daar vroeger nooit verder bij hebben stilgestaan

edit: shit, ik ben gewoket

Pontifex 9 november 2021 23:50

Beste forumgebruikers,

Het is op dit forum niet verboden om negatief te staan tegenover vreemdelingen, maar wie er zo over denkt moet niet schrikken als dergelijke opinie niet bij iedereen in goede aarde valt.
De moderatie blijft in deze zaak consequent: zolang u deelnemers aan de discussie niet uitmaakt (b.v. voor racist) mag u vrijelijk hun opinie over vreemdelingen viseren, en etiketteren.

Voor ons blijft een een nieuwe(?) onbekende forumfiguur(?) een 'vreemdeling' zonder dat daar positieve of negatieve connotaties aan vasthangen.

Honi soit qui mal y pense
De moderatie.

Skobelev 10 november 2021 07:57

'k ben ondertussen al "Secretaris-Generaal van de VN" :cheer:

Zo zie je maar dat je als vreemdeling het ver kan schoppen, als je maar genoeg inzet toont.

Yolanda 29 november 2021 15:32

Haha, ik ben "burger" geworden !

Pandareus 29 november 2021 15:40

Citaat:

Mvg

Proficiat : je bent ondertussen 'Burger' geworden :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be