Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Overrompeling in Gent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261701)

fred vanhove 12 november 2021 04:11

Overrompeling in Gent

Voor de rest moeten mensen die in een openlucht stadion een voetbalmatchke gaan bekijken een CST tonen net als iemand die in open lucht naar een concert gaat. In sommige landen moeten mensen die buiten doodziel op een terras ook hun pasje tonen. Wat een apen planeet.

Zolang ze buiten blijven maakt Van Ranst zich geen zorgen. Ja hij kan het weten gezien hij twee dagen binnen met een ganse hoop volk aan het dansen was en dit terwijl zijn AZ vaccin al totaal moet zijn uitgewerkt.

https://www.hln.be/dossier-lichtfest...anst~ac11cc23/

Jay-P. 12 november 2021 04:44

1 Bijlage(n)
En in 't abdijdorp van de Witte gaat Jezeke ook een paske nodig hebben.
Allez, zo denkt hun N-VA burgemeester toch, ...misschien?

Erw 12 november 2021 05:38

Wat een gedoe daar gisteren geweest.
Quasi heel het binnenring gebied, alle parkeerplaatsen afgespannen met blauwwitte flikkentape, toegangsstraten tot centrum versperd met betonblokken.
Daar hebben de Nazi's geld/loon voor, voor extra bedden in ziekenhuizen, niet.

HOUZEE ! 12 november 2021 07:37

“Ik maak me geen zorgen om evenementen die buiten plaatsvinden”, zegt viroloog Marc Van Ranst in een reactie aan onze redactie. “Het merendeel van de mensen had ook flink een mondmasker op. Maar natuurlijk blijft dat Lichtfestival niet buiten, hé. Een deel van die menigte trekt nadien door naar de horeca en als er daar geen goede ventilatie is... dan wordt het gevaarlijk. Ik merk ook hoeveel feestjes er de laatste tijd weer zijn. Het is daar dat het virus zich snel verspreidt.

https://www.hln.be/gent/overrompelin...anst~ac11cc23/

Trollen verheven als kunst.

stab 12 november 2021 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9812210)
“Ik maak me geen zorgen om evenementen die buiten plaatsvinden”, zegt viroloog Marc Van Ranst in een reactie aan onze redactie. “Het merendeel van de mensen had ook flink een mondmasker op. Maar natuurlijk blijft dat Lichtfestival niet buiten, hé. Een deel van die menigte trekt nadien door naar de horeca en als er daar geen goede ventilatie is... dan wordt het gevaarlijk. Ik merk ook hoeveel feestjes er de laatste tijd weer zijn. Het is daar dat het virus zich snel verspreidt.

MVR spreekt de laatste tijd opvallend nogal veel over 'ventilatie'. Ideetje (en oplossing, trouwens) dat hij is gaan stelen bij Maurice. Ik veronderstel dat ondertussen , anderhalf jaar later , ventilatie en luchtvochtigheid nu wel deel uitmaken van (ook de reguliere) wetenschappelijke 'consensus'.

Hoofdstraat 12 november 2021 08:54

Citaat:

Lol, dat zegt hij nadat hij zelf op een feestje was, dit is echt animal farm. 8O

patrickve 12 november 2021 09:04

1 Bijlage(n)
De oplossing is natuurlijk om te kijken waar het het beste gaat.

Welke is de "voorbeeld" streek in Belgie ? Waar gaat het nu het beste ?

Even kijken...

Waar hebben ze de laagste incidentie ? Mmm... Henegouwen en Brussel met 721 resp. 790 gevallen per 100 000 inwoners in de laatste 2 weken.

Alle anderen zitten dicht bij 1000 of erover.

Maar vooral, waar propageert het het minste ? Brussel. En Waals-Brabant.
Stijging met 10% en met 19%. Alle anderen zitten in de buurt van 30% of meer.

Er is dus 1 algemene beste leerling in de klas: Brussel.

Dat moet komen omdat er daar een hoge vaccinatie graad is. En omdat we weten dat daar een gedisciplineerde bevolking woont die met maskertjes en pasjes en zo strikt omgaat.

En wie mag ezelsoren krijgen ? West Vlaanderen. Ongevaccineerden, en ongedisciplineerd volk.

Het is grappig dat ze de vaccinatie graden per provincie weggehaald hebben van sciensano he :-)

jad°relen°ir 12 november 2021 09:16

Naast het strikte opvolgen van de maatregelen wordt er in Brussel ook meer gebeden..

Der Wanderer 12 november 2021 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9812273)
De oplossing is natuurlijk om te kijken waar het het beste gaat.

Welke is de "voorbeeld" streek in Belgie ? Waar gaat het nu het beste ?

Even kijken...

Waar hebben ze de laagste incidentie ? Mmm... Henegouwen en Brussel met 721 resp. 790 gevallen per 100 000 inwoners in de laatste 2 weken.

Alle anderen zitten dicht bij 1000 of erover.

Maar vooral, waar propageert het het minste ? Brussel. En Waals-Brabant.
Stijging met 10% en met 19%. Alle anderen zitten in de buurt van 30% of meer.

Er is dus 1 algemene beste leerling in de klas: Brussel.

Dat moet komen omdat er daar een hoge vaccinatie graad is. En omdat we weten dat daar een gedisciplineerde bevolking woont die met maskertjes en pasjes en zo strikt omgaat.

En wie mag ezelsoren krijgen ? West Vlaanderen. Ongevaccineerden, en ongedisciplineerd volk.

Het is grappig dat ze de vaccinatie graden per provincie weggehaald hebben van sciensano he :-)

Stonden die er voordien echt bij?

Mambo 12 november 2021 09:50

Binnen een half uur vertrek ik terug naar het hol van de leeuw. Gent centrum.
Godganse dag tussen besmettelingen gaan lopen.

patrickve 12 november 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9812299)
Stonden die er voordien echt bij?

Ik dacht van wel, want ik had een correlatie plotje gemaakt per provincie tussen vaccinatie graad en stijging van de incidentie enkele weken terug.

patrickve 12 november 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9812280)
Naast het strikte opvolgen van de maatregelen wordt er in Brussel ook meer gebeden..

Dju, ik denk dat ge het gevonden hebt :-D

fox 12 november 2021 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9812302)
Ik dacht van wel, want ik had een correlatie plotje gemaakt per provincie tussen vaccinatie graad en stijging van de incidentie enkele weken terug.

Je kan het in de volledige dataset in excel wel nog terugvinden volgens NIS code.

Jan Janssen 12 november 2021 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9812302)

Het staat er toch nog, wel onder tabblad vaccinations

patrickve 12 november 2021 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9812339)
Het staat er toch nog, wel onder tabblad vaccinations

Ik zie die niet. Dat is nu "regio" geworden, nee ? Enkel Vlaanderen, Wallonie, Brussel en Oost-Belgie.

Waar zie jij de provincies nog ?

Rudy 12 november 2021 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9812180)
Voor de rest moeten mensen die in een openlucht stadion een voetbalmatchke gaan bekijken een CST tonen net als iemand die in open lucht naar een concert gaat. In sommige landen moeten mensen die buiten doodziel op een terras ook hun pasje tonen. Wat een apen planeet.

Zolang ze buiten blijven maakt Van Ranst zich geen zorgen. Ja hij kan het weten gezien hij twee dagen binnen met een ganse hoop volk aan het dansen was en dit terwijl zijn AZ vaccin al totaal moet zijn uitgewerkt.

https://www.hln.be/dossier-lichtfest...anst~ac11cc23/

Ik was gisterenavond op het Lichtfestival in Gent. Ja, het was een ware overrompeling. Het parcours werd 2 km verlengd om het corona veilig te houden.
Het was er lekker gezellig met een honderdduizendtal man op straat.
Ondertussen wordt overlegd of het lichtfestival nog kan doorgaan tot zondag.
En .. in het Kuipje is een zesdaagse voorzien.

Van Ranst. Ik heb het gevoel dat hij 180 graden van koers verandert. Opportunistisch misschien.

fred vanhove 12 november 2021 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9812598)
Ik was gisterenavond op het Lichtfestival in Gent. Ja, het was een ware overrompeling. Het parcours werd 2 km verlengd om het corona veilig te houden.
Het was er lekker gezellig met een honderdduizendtal man op straat.
Ondertussen wordt overlegd of het lichtfestival nog kan doorgaan tot zondag.
En .. in het Kuipje is een zesdaagse voorzien.

Van Ranst. Ik heb het gevoel dat hij 180 graden van koers verandert. Opportunistisch misschien.

Heb je daar ook 2 uur in de rij gestaan voor een pakske friet ? T'ja ieder zijn mening over gezelligheid;-)

Rudy 12 november 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9812612)
Heb je daar ook 2 uur in de rij gestaan voor een pakske friet ? T'ja ieder zijn mening over gezelligheid;-)

Geen 2 uur, maar het was toch efkes aanschuiven.
Je vraagt je af wat al die mensen bezielt om tot daar te komen.
Deze morgen aan het ontbijt zat ik te praten met enkele Parisiens. Ze vonden het fantastisch. En dat terwijl Parijs uiteindelijk de lichtstad is.

Wat Corona betreft. Er werd weinig tot niet gecontroleerd. Quasi onmogelijk trouwens wegens de drukte. Enkel mondmasker moest, en dan nog. Voor wie drinkt of rookt is dat nogal moeilijk.

Het was toch een leuke ervaring.

Walvader 12 november 2021 18:08

Citaat:

Die dat nadien in de horeca gaan hebben toch hun CST ? Safe hé en nuttig dus.

patrickve 12 november 2021 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9812661)
Die dat nadien in de horeca gaan hebben toch hun CST ? Safe hé en nuttig dus.

Grappig he, die kwiebussen voor hun eigen contradicties zetten :-)

Mensen, mensen, ge hebt allemaal een pasje nodig, zodat jullie jullie zullen vaccineren, maar gebruik het pasje nergens !
:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be