![]() |
Demir gedraagt zich als een Romeinse keizer.
Zeggen CD&V en VLD. En ze hebben gelijk. Ze stelt eigenhandig emissienormen op, geeft willekeurig vergunningen die tegenstrijdig zijn met haar eigen vroegere verordeningen en tegen het advies van haar eigen administratie.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211112_93866946 Citaat:
Citaat:
|
Geen nood, de ZONNESTEMMEN spreken met haar af in 2024, staat genoteerd.
Hebben al meer dan 355000 ZONNESTEMMEN die ook NVA zal verliezen. |
Ik dacht dat ministeriële vergunningen die niet het advies volgen van de vergunningscommissie collegiaal genomen worden door de voltallige ministerraad. Het lijkt me hier niet te gaan om een discretionaire ministeriële bevoegdheid die zonder akkoord van de regering kan uitgeoefend worden.
Het klopt niet dat de weigering van vergunning na het voldongen feit wordt besproken op een ministerraad. Dit wordt vooraf door met alle regeringsleiders doorgesproken. Het Nieuwsblad heeft geen flauw benul van politieke werking. |
Citaat:
|
Helaas voor de "politiekers" is de huidige Minister iemand die reeds van jongsaf heeft mogen bestuderen hoe politici jaren later nog "aangevallen" kunnen worden op "procedurefoten"...Ze BESEFT wat de gevolgen,ook voor de belastingsbetaler.Ik heb inderdaad niet meer de indruk dat voorgaande bezetters van haar stoel dat wel beseften ,of daar gewoon wat te gemakkelijk overheen gingen.(in casu de feitelijk onvoorstelbare 3M-kwestie)
Kijk.... Ofwel is iets volgens de regels (mede opgesteld door haar dierbare collega-Ministers) of wel verandert men dan maar de regels,met opgestoken middenvinger richting Europa (mij niet gelaten overigens!).... Zo kan er inderdaad nog iets mogelijk zijn in Vlaanderen..... Dan kan,ik zeg maar iets,die gascentrale in Vilvoorde tegen eergisteren uiterlijk goedgekeurd worden...Stikstofuitstoot,ook in ammoniakvorm dus,moet daar in komen en gewikt en gewogen.....punt Dan mogen die anderen "collegiaal" ook mee de onvermijdelijk komende kritiek opeten dat Vlaanderen MEER CO2 zal gaan uitstoten terwijl in Glasgow MINDER beloofd zal worden.Dat ze dat dan maar weer "wegsmokkelen" ergens in een andere CO2 rekening dan? Dan mogen de anderen "collegiaal" mee in de oven als binnen niet al te lange tijd de EUROPESE stikstof-uitstootnormen in volle hardheid op wat rest van onze boerenstand zal van toepassing zijn.....ze zal ALLEEN staan kan ik nu al zeggen.Geen CD&V-er in beeld zal er zijn.Ik verwijs naar wat er in Nederland aan het gebeuren is. |
Citaat:
De uitstoot van eventuele gascentrales wordt niet opgenomen in de C0² productie van België, dat zal verhandelt worden d.m.v. emissierechten. Kan wel zijn natuurlijk, de uitstoot is er ondertussen wel degelijk. https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...?ocid=msedgntp |
laat vivaldi maar spartelen
|
Citaat:
En Demir is nog niets in vergelijking met de Stalin van Wallonië ook wel gekend als Magnette, meneer 'het debat over de kerncentrales is gesloten'. |
Citaat:
Zo denk ik er ook over. De media is gewoon bezig met een beetje stokebrand spelen. Als die gascentrale in Vilvoorde er komt, moet het stikstof en methaan gehalte ergens anders omlaag. En dan kom je bij de landbouw van Crevits terecht. Dus wees maar zeker dan CD&V geen probleem heeft met de beslissing van Demir. |
Demir moet de emissiewetten opvolgen, en dat doet ze ook.
Gedaan met gesjoemel. |
de vraag is natuurlijk wie er zo idioot geweest is om al die emissiewetten te verzinnen en elke vorm van vooruitgang stop te zetten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be