Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Wallonië trekt één miljoen euro uit voor schade klimaatverandering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261728)

De Prof 13 november 2021 18:28

Wallonië trekt één miljoen euro uit voor schade klimaatverandering

Ik las daarstraks nog op facebook dat men dringend opzoek was naar elektrische boorhamers (om bezetting aftekappen van muren) en elektrische verarming voor de mensen in Trooz. Die mensen kunnen nog niet naar hun eigen huis omdat de klimaatverandering enorme schade heeft aangebracht.

En dan lees ik dit op HLN:

Wallonië trekt miljoen euro uit voor schade klimaatverandering in arme landen.

Wallonië maakt een miljoen euro vrij om schade en verliezen ten gevolge van de klimaatverandering in de armere landen aan te pakken. Dat heeft Waals minister van Klimaat Philippe Henry (Ecolo) zaterdag aangekondigd in het kader van de COP26-klimaattop in de Schotse stad Glasgow.

:roll::roll::roll:

Zipper 13 november 2021 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9813548)
Ik las daarstraks nog op facebook dat men dringend opzoek was naar elektrische boorhamers (om bezetting aftekappen van muren) en elektrische verarming voor de mensen in Trooz. Die mensen kunnen nog niet naar hun eigen huis omdat de klimaatverandering enorme schade heeft aangebracht.

Wallonië maakt een miljoen euro vrij om schade en verliezen ten gevolge van de klimaatverandering in de armere landen aan te pakken. Dat heeft Waals minister van Klimaat Philippe Henry (Ecolo) zaterdag aangekondigd in het kader van de COP26-klimaattop in de Schotse stad Glasgow.

Maar hun eigen bevolking laten ze stikken, die moeten het hebben van Vlaamse acties, zoals verkoop van pannekoeken in Gavere

https://www.hln.be/gavere/starz-on-s...nood~a7ff787a/

De winter staat voor de deur, en velen hebben zelfs nog geen nieuwe mogelijkheid tot verwarming :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...bben-nog-geen/

Vlad 13 november 2021 18:36

Onvoorstelbaar. Er is in Europa geen grotere put in een staatskas te vinden dan in die van Wallonië en toch gooien de ministers er nog steeds met geld.

Yarisken 13 november 2021 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9813552)
Onvoorstelbaar. Er is in Europa geen grotere put in een staatskas te vinden dan in die van Wallonië en toch gooien de ministers er nog steeds met geld.

Ze zijn gewoon dat het federaal wel wordt bijgepast ....
Ik weet nog als ze voorstelden voor een 4 dagen werkweek met behoud van loon ...
Ze leven daar echt in hogere sferen.
Nu het geld is ook federaal op ...
Binnenkort wordt hun rating om te lenen nog aangepast ... dan is het helemaal game over.
Terwijl verarmt de Vlaming collectief mee.

TV-verslaafde 13 november 2021 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9813552)

De Waalse onderzoekscommissie doet haar werk niet. -lol-

Zitten je rapporteurs overal?

De natie, het volk, illusies. Er zijn gewoon mensen met torenhoge ambities die hogerop willen geraken. Sommigen surfen gewoon mee op een golf van derden.

En anderen boeren goed volgens het boekje.

De manier is anders, er zijn vele wegen.

Wil je al de lasten erbij? De meesten niet, dus dan houdt het op e.

lamenielachen 13 november 2021 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9813548)

Gek, gekker, gekst?

Vlad 14 november 2021 07:36

De weledele Waalse minister van Klimaat Philippe Henry verveelde zich.

Vlad 23 november 2021 07:55

4 miljoen euro voor een groene renovatie van één appartementsgebouw in Antwerpen. Zelf te betalen uiteraard, al wordt voorzien in renteloze leningen. Sommige mensen zullen moeten verhuizen omdat ze het niet kunnen betalen. En in tegenstelling tot bij sociale appartementsgebouwen waar blok na blok wordt verhuisd zullen de mensen in het gebouw leven tijdens de renovatie. :?

Erw 10 december 2021 21:13

Als je dat allemaal leest.
De moeienissen van de overheidsorganisatie met wonen en leven van mensen.
Het is extreem geworden.
Alsof we vee zijn dat moet gedwongen worden in door hun gewenste richtingen;

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be