Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kinderdagverblijven vinden geen personeel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261750)

fred vanhove 14 november 2021 16:26

Kinderdagverblijven vinden geen personeel

Natuurlijk niet. Onze politici vinden geen personeel. De Fred kan anders binnen de week wel aan een 1000 tal kinderverzorgsters geraken.

In landen als de Filipijnen staan meisjes te popelen om hier aan de slag te kunnen als bejaardenhelpster of kinderverzorgster. Ze hebben een min of meer gelijklopende opleiding genoten als deze bij ons

Maar ze krijgen geen visum. Er ontbreekt wel altijd iets .Ze blijven proberen maar geven het uiteindelijk op. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd en onheus en onvriendelijk behandelt. Alleen gepest nooit geholpen (zoals dat tegenwoordig is in alle administraties)

Hier laten ze alleen liefst mensen binnen zonder visums. Alleen illegalen zijn hier welkom. En uiteraard mannen die komen om te sjotten.

Die gaan we zelfs halen met privé vliegtuigen maar harde werkstertjes met enkel goede bedoelingen willen onze beleidmakers niet.

https://www.demorgen.be/nieuws/voor-...veel~b3de0fa0/

Vlad 14 november 2021 17:25

Waarom mensen gaan halen in de Filipijnen ? Bullshitjobbers, doppers, fake invaliden en mensen die in de 'kunst', sociale, integratie en asielindustrie werken genoeg. Activisten genoeg! Onder mij is een moslima komen wonen die niet buiten mag, als ik die hare baardvent mag afmaken kan ze in de samenleving meedraaien ipv van de hele dag tussen vier muren opgesloten te zitten.

Zucht 14 november 2021 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9814289)
Waarom mensen gaan halen in de Filipijnen ? Bullshitjobbers, doppers, fake invaliden en mensen die in de 'kunst', sociale, integratie en asielindustrie werken genoeg. Activisten genoeg! Onder mij is een moslima komen wonen die niet buiten mag, als ik die hare baardvent mag afmaken kan ze in de samenleving meedraaien ipv van de hele dag tussen vier muren opgesloten te zitten.

Misschien toch maar beter om niet om onze kinderen in de handen van bovengenoemde activisten te duwen.

Vlad 14 november 2021 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9814314)
Misschien toch maar beter om niet om onze kinderen in de handen van bovengenoemde activisten te duwen.

Tja de kans is wel zeer groot dat er enkele MAP's (Minor Attracted Persons) tussen zitten ...

CUFI 15 november 2021 06:35

Mensen vermijden zelfs familiebezoeken. Laat staan dat ze in een broeihaard gaan werken.
Vrouw aan de haard en tis opgelost.

Rudy 15 november 2021 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9814238)
Natuurlijk niet. Onze politici vinden geen personeel. De Fred kan anders binnen de week wel aan een 1000 tal kinderverzorgsters geraken.

In landen als de Filipijnen staan meisjes te popelen om hier aan de slag te kunnen als bejaardenhelpster of kinderverzorgster. Ze hebben een min of meer gelijklopende opleiding genoten als deze bij ons

Maar ze krijgen geen visum. Er ontbreekt wel altijd iets .Ze blijven proberen maar geven het uiteindelijk op. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd en onheus en onvriendelijk behandelt. Alleen gepest nooit geholpen (zoals dat tegenwoordig is in alle administraties)

Hier laten ze alleen liefst mensen binnen zonder visums. Alleen illegalen zijn hier welkom. En uiteraard mannen die komen om te sjotten.

Die gaan we zelfs halen met privé vliegtuigen maar harde werkstertjes met enkel goede bedoelingen willen onze beleidmakers niet.

https://www.demorgen.be/nieuws/voor-...veel~b3de0fa0/

Citaat: “Momenteel wacht ik angstig het testresultaat van een collega af", zegt Trousse. “Als die positief zou zijn, dan moeten zes collega’s in quarantaine. Dat zou dus minstens enkele dagen sluiten betekenen.

Daar onder andere wringt het schoentje.
Stoppen met iedereen naar huis te sturen als er eentje positief test. Dat is zinloos.

fred vanhove 15 november 2021 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9814705)
Citaat: “Momenteel wacht ik angstig het testresultaat van een collega af", zegt Trousse. “Als die positief zou zijn, dan moeten zes collega’s in quarantaine. Dat zou dus minstens enkele dagen sluiten betekenen.

Daar onder andere wringt het schoentje.
Stoppen met iedereen naar huis te sturen als er eentje positief test. Dat is zinloos.

Ik vraag me dat ook af. Zo zijn we vertrokken voor de volgende 20 jaar.:|

Rudy 15 november 2021 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9814762)
Ik vraag me dat ook af. Zo zijn we vertrokken voor de volgende 20 jaar.:|

Weet je Fred, zo creëren we een fobie tegenover wie positief test.
Ik zou niet in de plaats willen zijn van de persoon die daar positief test, ook al zijn er content zijn dat ze betaald naar huis mogen.
Hoe dan ook, je wordt als positief geteste de oorzaak van het probleem, toch alleszins in de ogen van de ouders die dan zelf voor hun kind moeten zorgen.

De schoofzak 15 november 2021 13:28

Een kleine remedie is misschien te vinden in een minder rigide arbeidswetgeving.

Waarom zou een jonge moeder niet gaan werken aan vier of aan drie vijfde, plus dan één vijfde in ... de crèche waar haar kleine verblijft ???
Deels zelfs ook voor beide jonge oma's ?

Maar ja, doppen en ziekenkas leveren meer dan genoeg op zonder dat je ervoor werkt.

fred vanhove 15 november 2021 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9814888)

Maar ja, doppen en ziekenkas leveren meer dan genoeg op zonder dat je ervoor werkt.

Ja. Dus ?

Rudy 15 november 2021 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9814888)

Dat is oud zeer, en nog steeds accuraat. Laten we bij de les blijven.
Dit belet niet dat het zinloos is om al het personeel naar huis te sturen als iemand positief test.

Skobelev 15 november 2021 13:59

Misschien werkloze geestelijken aantrekken? De kerken lopen toch leeg.

Rudy 15 november 2021 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9814925)

Geestelijken worden zeldzaam Skob.

Zipper 15 november 2021 14:06

Citaat:

ik denk dat dan de kinderdagverblijven gaan leeg lopen.

Zucht 15 november 2021 14:07

Citaat:

Ja, Van Gheluwe zit al een hele tijd niks te doen. Wil je die in je kinderdagverblijf ?

fred vanhove 15 november 2021 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9814942)
Ja, Van Gheluwe zit al een hele tijd niks te doen. Wil je die in je kinderdagverblijf ?

Man man ik moet toegeven dat er hier af en toe toch goei tussenzitten:lol:

Skobelev 16 november 2021 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9814942)

Dat was waar ik op zinspeelde....;-) Mannen met een kleed aan zijn gekend voor hun "kinderliefde".

maddox 16 november 2021 07:19

Citaat:

Da's de kat bij de melk zetten nietwaar?

TV-verslaafde 16 november 2021 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9814289)

Tja, golddiggers en mensen met "autoriteit" staan boven Faire en juiste overwegingen.

Juist is juist.

Kom jij de hier de puntjes op de i zetten?

CUFI 16 november 2021 11:05

Schaf kindergeld af, voer een basisinkomen voor iedereen in en dat zich mee indexeert met de stijgende huurprijzen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be