Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   de eerste zinloze maatregel uit het overlegcommittee is er (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261804)

morte-vivante 17 november 2021 16:39

de eerste zinloze maatregel uit het overlegcommittee is er

Iedereen een booster!

Ergens volgend jaar pas! Maar toch! Daarna lonkt het rijk van de vrijheid, het licht in de tunnel, want deze derde dosis zou wel eens misschien levenslang immuniteit geven, dixit tv-kwakzalvers

ik zal mijn pfizer-aandelen nog een beetje langer aanhouden dan

Jan Janssen 17 november 2021 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9816815)
Iedereen een booster!

Ergens volgend jaar pas! Maar toch! Daarna lonkt het rijk van de vrijheid, het licht in de tunnel, want deze derde dosis zou wel eens misschien levenslang immuniteit geven, dixit tv-kwakzalvers

Ik had net in een ander draad geschreven. Waarom zover de verplichte vaccinatie en booster vooruitschuiven als dit de oplossing zou zijn? Hebben ze eerst nog een percent of 20% extra natuurlijke immuniteit nodig om dit te doen werken?

Hoofdstraat 17 november 2021 17:10

Citaat:

Iedereen een booster!

We horen net van overal (anekdotisch) dat mensen met een booster nog vlugger besmet geraken, tv-kwakzalvers lijkt me dan een goeie naam.

Als de griepprik een voorbeeld is (ik zie niet in waarom niet) dan zakt de werking bij elke booster omdat het lichaam dan minder snel reageert op een effectieve besmetting, het lichaam wordt het gewoon om te reageren op een extreme 'aanval' van de vaccins dat het niet meer snel genoeg reageert op een effectieve besmetting.

Die kwakzalvers kijken enkel naar antistoffen niveaus maar vergeten al de rest. Zet dit maar in de lijst voorspellingen van de forumvirologen.

Rudy 17 november 2021 17:37

Citaat:

Iedereen een booster!

Toegegeven, voor wie het van belang is kan die booster er niet vlug genoeg komen, uit eigenbelang.
De Franse 65+ moeten tegen 15 december hun derde prik krijgen of ze geraken nergens meer binnen. Op zich geen argument maar het betekent dat het daar toch iets sneller kan dan hier.

Rudy 17 november 2021 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9816866)
We horen net van overal (anekdotisch) dat mensen met een booster nog vlugger besmet geraken, tv-kwakzalvers lijkt me dan een goeie naam.
(...)

Gevaccineerden, en zeker wie ondertussen een booster heeft gekregen, zitten er niets mee in om besmet te worden. So be it.

denkimi 17 november 2021 17:40

Gepikt van facebook, maar redelijk de nagel op de kop:

Vandaag moet een moeilijke verkoopstrategie worden toegepast door de regering.
Men moet niet-gevaccineerden overtuigen zich te laten vaccineren door te zeggen dat vaccin goed werkt.
Men moet terzelfdertijd gevaccineerden overtuigen een derde prik te laten zetten omdat het vaccin niet zo goed werkt.

Rudy 17 november 2021 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9816893)

Men moet niet-gevaccineerden overtuigen zich te laten vaccineren door te zeggen dat vaccin goed werkt.
Men moet terzelfdertijd gevaccineerden overtuigen een derde prik te laten zetten omdat het vaccin niet zo goed werkt.

De booster blijkt toch iets duurzamer te zijn. Of vergis ik mij.

Jan van den Berghe 17 november 2021 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9816905)

Waaruit blijkt dat? In welk land is de booster al enkele maanden toegediend?

denkimi 17 november 2021 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9816905)

Vergissen zou ik het niet noemen. Je bent misleid door de leugens van de overheid.

Het is dezelfde spuit, ze werkt in het beste geval even goed.

Reverberation 17 november 2021 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9816893)

Het begint idd belachelijk te worden.

Wanneer durft een journalist van VRT deze vraag stellen?

Rudy 17 november 2021 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9816909)
Waaruit blijkt dat? In welk land is de booster al enkele maanden toegediend?

Prognoses.
We zijn amper een jaar bezig met vaccineren.

Jan van den Berghe 17 november 2021 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9816930)
Prognoses.
We zijn amper een jaar bezig met vaccineren.

Welke prognoses? Bron?

Mambo 17 november 2021 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9816826)
Ik had net in een ander draad geschreven. Waarom zover de verplichte vaccinatie en booster vooruitschuiven als dit de oplossing zou zijn? Hebben ze eerst nog een percent of 20% extra natuurlijke immuniteit nodig om dit te doen werken?

Hoe dichter naar de lente toe hoe beter het werkt.
;-)

Hoofdstraat 17 november 2021 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9816892)
Gevaccineerden, en zeker wie ondertussen een booster heeft gekregen, zitten er niets mee in om besmet te worden. So be it.

Hmm, ja. Bij griep is het zo dat je immuunsysteem minder vlug reageert, je bent er dus terug veel zieker van. Bij griep heb je wel meer varianten maar de booster is terug hetzelfde vaccin als een jaar terug, de antistoffen gaan wel omhoog maar de mensen zouden er terug even ziek worden van een besmetting.

Tenzij de restbescherming nog goed genoeg is, tegen nieuwjaar zou dat duidelijk moeten zijn al gaan we tegen dan ook midden in een zware griepepidemie zitten.

Het wordt een interessante jaarwisseling. 8O

Pandareus 17 november 2021 18:47

Citaat:

Iedereen een booster!

Ik denk niet dat er iemand is die beweert dat een booster levenslange immuniteit geeft... Ben je nu niet naadloos aan het meestappen in de agitprop van de sekte ?

Rudy 17 november 2021 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9816956)
Ik denk niet dat er iemand is die beweert dat een booster levenslange immuniteit geeft... Ben je nu niet naadloos aan het meestappen in de agitprop van de sekte ?

Is er iemand die beweert dat een booster levenslange immuniteit geeft ?
Met een jaar zou ik al wreed content zijn.

Rudy 17 november 2021 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9816953)
Hmm, ja. Bij griep is het zo dat je immuunsysteem minder vlug reageert, je bent er dus terug veel zieker van. Bij griep heb je wel meer varianten maar de booster is terug hetzelfde vaccin als een jaar terug, de antistoffen gaan wel omhoog maar de mensen zouden er terug even ziek worden van een besmetting.

Tenzij de restbescherming nog goed genoeg is, tegen nieuwjaar zou dat duidelijk moeten zijn al gaan we tegen dan ook midden in een zware griepepidemie zitten.

Het wordt een interessante jaarwisseling. 8O

Tuurlijk. Maar niet dramatisch.
Gewoon hopen dat we de winter overleven, en ondertussen doen alsof er niets aan de hand is.
Iedere dag leven als een kluizenaar zijn verloren dagen.
Zalig wie zich opsluit en toch onder de grond belandt.
We leven maar één keer.

Jan Janssen 17 november 2021 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9816956)

Vandamme toch wel.

Rudy 17 november 2021 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9816970)
Vandamme toch wel.

Vooral zijn zoon.

morte-vivante 17 november 2021 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9816970)
Vandamme toch wel.

neyts ook

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be