Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Geen Corona en toch ligt ze op de Corona afdeling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261819)

Hoofdstraat 18 november 2021 18:57

Geen Corona en toch ligt ze op de Corona afdeling

Ik had het wel verwacht maar nu bevestigd in het wild. De moeder van een kennis ligt in het ziekenhuis met een zware longontsteking, ze test negatief op Corona maar ligt wel op de Corona afdeling.

Ik begrijp dat ze het doen vanwege plaatstekort en lege plaatsen op de corona afdeling. Maar zo krijg je wel een vertekend beeld en heeft die vrouw ook kans om Covid ta vangen bovenop haar longontsteking.

betabyte 18 november 2021 20:01

Tis alsof ze hun cijfers MOETEN halen ....

gertc 19 november 2021 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9817814)
Ik had het wel verwacht maar nu bevestigd in het wild. De moeder van een kennis ligt in het ziekenhuis met een zware longontsteking, ze test negatief op Corona maar ligt wel op de Corona afdeling.

Ik begrijp dat ze het doen vanwege plaatstekort en lege plaatsen op de corona afdeling. Maar zo krijg je wel een vertekend beeld en heeft die vrouw ook kans om Covid ta vangen bovenop haar longontsteking.

Ik vind dat moeilijk te geloven - maar als het klopt is het crimineel. Weet je toevallig of ze gevaccineerd is?

Hoofdstraat 19 november 2021 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9818085)
Ik vind dat moeilijk te geloven - maar als het klopt is het crimineel. Weet je toevallig of ze gevaccineerd is?

Het zijn zeker geen antivaxxers dus ik neem aan van wel. Je kunt natuurlijk wel stellen dat ze binnen kwam met Covid klachten (longontsteking) en dat ze dus direct in de Covid afdeling werd gelegd, om dan nadien te zien dat ze geen Covid had.

Waarschijnlijk zal ze in een twijfel-afdeling liggen, ik heb daar ook gelegen zonder Covid te hebben en 2 dagen later was ik wel positief. Het is quasi niet te vermijden.

Een ziekenhuis is een slechte plaats om het op te doen, je bent al verzwakt en krijgt er dan Covid bovenop. Het best wordt je besmet buiten het ziekenhuis wanneer je nog sterk en gezond bent, maar net dat proberen ze te vermijden met hun maatregelen. Die maatregelen zorgen ervoor dat je besmet wordt wanneer je op je zwakst bent, het is de omgekeerde wereld.

Vette Pois(s)on 19 november 2021 08:48

corona brengt geld int laatje

Hoofdstraat 19 november 2021 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9818111)
corona brengt geld int laatje

Inderdaad, hoe meer ze klagen hoe meer steunpakketten. Al draaien ze wel verlies door de beperkingen in andere afdelingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...ienten-te-reg/

1207 19 november 2021 09:03

Citaat:

De moeder van een kennis .

De familie van die kennis van uw moeder protesteert daar niet tegen?
ook gij dient geen klacht in daartegen?

wie is het?
welk ziekenhuis?
wie is de behandelende arts?

als je die dingen hier neerzet bel ik direct naar de flikken

Hoofdstraat 19 november 2021 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9818133)
De familie van die kennis van uw moeder protesteert daar niet tegen?
ook gij dient geen klacht in daartegen?

wie is het?
welk ziekenhuis?
wie is de behandelende arts?

als je die dingen hier neerzet bel ik direct naar de flikken

Mensen ondergaan, wettelijk is er ook niets verkeerd aan de hand, de protocollen zijn gevolgd. Alsof je naar de politie kon omdat ze je grootouders opsloten in het rusthuis, dat heeft geen betekenis meer.

gunter5148 19 november 2021 10:07

Citaat:

Weet je welke behandeling ze krijgt?

Hoofdstraat 19 november 2021 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9818189)
Weet je welke behandeling ze krijgt?

Nee, ik weet alleen dat ze een zware longontsteking heeft, ze ligt niet aan de machine ofzo.

gunter5148 19 november 2021 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9818214)
Nee, ik weet alleen dat ze een zware longontsteking heeft, ze ligt niet aan de machine ofzo.

Uit goede bron; extra zuurstof, cortisone en anti-coagulanten. That's it.

Hoofdstraat 19 november 2021 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9818231)
Uit goede bron; extra zuurstof, cortisone en anti-coagulanten. That's it.

Dat zal wel zoiets zijn ja, klinkt als basis behandeling al heb ik daar zelf geen kennis over.

reservespeler 19 november 2021 12:49

Citaat:

Een coronabed brengt meer op voor het ziekenhuis.

reservespeler 19 november 2021 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door betabyte (Bericht 9817870)
Tis alsof ze hun cijfers MOETEN halen ....

Dat is ook zo.

reservespeler 19 november 2021 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9818128)
Al draaien ze wel verlies door de beperkingen in andere afdelingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...ienten-te-reg/

Dat klopt niet hoor. Wordt goed gecompenseerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be