araneus |
24 november 2021 21:09 |
zelftest anti-lichamen of anti-genen
Ik kreeg onlangs voor mijn oudste zoon van 12 jaar een uitnodiging voor vaccinatie met Pfizer. Ik twijfel aan de voordelen van de vaccinatie van deze leeftijdscategorie en zou deze liever niet doen. Helaas is er echter een vaccinatiedrang. Zonder een geldig CST kan hij in de krokusvakantie niet gaan skieën.
Ik was van plan om mijn zoon een zelftest antilichamen COVID-19 te geven. Als deze test positief is zou ik hiermee naar de huisarts gaan om een officiële antilichamen test af te nemen waardoor hij een CST op basis van herstel zou bekomen.
Vorig jaar half april heb ik mezelf al getest met een dergelijke antilichamen test. Toen was die nog illegaal gemaakt door Maggy De Block, maar ondertussen zijn deze testen vrij te verkrijgen in de apotheek. Een korte zoektocht op het internet leverde mij enkele test op en met die kennis ging ik naar de lokale apotheek. Zij ontkennen echter dat deze testen bestaan!?Ik geef het niet snel op en begaf me naar een grotere apotheek waar ze mijn vraag in eerste instantie positief beantwoorden. Ik kreeg echter een antigen-test ipv een antilichaam test. Toen ik hier op wees vertelde de apotheker mij dat een antigenen en antilichamen exact hetzelfde zijn! Mijn repliek was, dat kan u toch niet menen! Haar antwoord was éénvoudig, “mijnheer ik ben wel een wetenschapper”. Dat zou dan best kunnen, maar ik ben wel een microbioloog en wat u zegt is gewoon fout!
Weerom, ga ik naar een volgende apotheek. Op hun website hebben ze de antilichamen test voorradig. Weer probeert men mij een antigentest aan te smeren. Uiteindelijk vas de Biosynex antilichamen test niet in voorraad. Het feit dat de website de test wel als voorradig aangeeft was letterlijk ‘niet hun probleem’.
Wat is hier verdorie aan de hand? Ik zoek een manier om de pseudo-wetenschappelijke apotheker van de apotheek aan de Carrefour in Zemst te laten schorsen. Zij geeft aan haar klanten volledig verkeerde informatie! Testen we dat niet voor ‘fake-news’? Ben ik nu gek aan het worden wanneer ik hier een ander plan achter zie?
|