Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   en hier de echte consequenties : vertrouwen in vaccins gaat achteruit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261937)

HOUZEE ! 25 november 2021 10:32

en hier de echte consequenties : vertrouwen in vaccins gaat achteruit

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...8BxbABx_Jqkzjg

Groeiend verzet tegen álle vaccins: ouders weigeren nu zelfs prik tegen mazelen

CLB’s waarschuwen voor verontrustende signalen van ouders die geen enkel vaccin nog vertrouwen. Ze geven ook geen toestemming meer om hun kind te laten inenten tegen onder andere mazelen, bof en rubella. “Het gaat om een groep die anders hun kroost probleemloos laat vaccineren, maar nu twijfelt.”

Net zoals ik elders al had aangehaald op dit forum. De dwangcampagne ivm covid-vaccins zal ervoor zorgen dat de vaccinatiegraad voor andere ziektes omlaag zal gaan. Door steeds een verplichte coronaspuit te vergelijken met het verplichte poliovaccin, wordt ook dat laatste vaccin meer en meer in vraag gesteld.

Eurosceptic 25 november 2021 10:37

Groot gelijk hebben ze

CUFI 25 november 2021 10:38

Ik laat me ook niet meer vaccineren tegen tetanus en dergelijke, wat ik vroeger zeer goed opvolgde en tijdig liet vernieuwen.

Ze moeten zorgen dat er vaccins komen waar ze tijdens de test- en productiefase geen foetale cellen moeten gebruiken.
Hoe ziek kan je zijn zoiets te verplichten? :|

HOUZEE ! 25 november 2021 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9824236)
Groot gelijk hebben ze

Vroeger niet, maar in deze omstandigheden zou ik die vaccins ook niet meer vertrouwen.

patrickve 25 november 2021 10:43

Dat is het enorme probleem van kwakzalverij verkocht te hebben he. En ik denk dat voor medische wetenschappen in het algemeen, de terugslag verschrikkelijk zal zijn, en dat is spijtig.

Henri1 25 november 2021 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9824236)
Groot gelijk hebben ze

Waarom zouden ze wel gelijk hebben ?

Jan van den Berghe 25 november 2021 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9824237)
Ik laat me ook niet meer vaccineren tegen tetanus en dergelijke, wat ik vroeger zeer goed opvolgde en tijdig liet vernieuwen.

Ze moeten zorgen dat er vaccins komen waar ze tijdens de test- en productiefase geen foetale cellen moeten gebruiken.
Hoe ziek kan je zijn zoiets te verplichten? :|

Dit is inderdaad een moreel aspect dat onderbelicht wordt. Vooral nu iemand als Bergoglio (alias de clown-paus) de katholieken wil wijsmaken dat er geen moreel probleem is met een vaccin dat ontwikkeld werd op foetale stamlijnen.

Jan van den Berghe 25 november 2021 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9824248)
Waarom zouden ze wel gelijk hebben ?

In België bestond er tot voor kort heel weinig kritische bewustwording over vaccin. In de meeste gevallen volg(d)en Belgen slaafs en zonder nadenken de vaccinatieprogramma's van de overheid. Met deze coronacrisis zijn mensen nu aan het nadenken gegaan.

morte-vivante 25 november 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9824304)
In België bestond er tot voor kort heel weinig kritische bewustwording over vaccin. In de meeste gevallen volg(d)en Belgen slaafs en zonder nadenken de vaccinatieprogramma's van de overheid. Met deze coronacrisis zijn mensen nu aan het nadenken gegaan.

... en slaat de slinger door in de andere richting. Patrick heeft dat al terecht aangehaald, dit is het resultaat van alle zotterijen die de experten hebben uitgekraamd rond het covidvaccin

Vette Pois(s)on 25 november 2021 11:15

Darwin

mooi zo

CUFI 25 november 2021 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9824302)
Dit is inderdaad een moreel aspect dat onderbelicht wordt. Vooral nu iemand als Bergoglio (alias de clown-paus) de katholieken wil wijsmaken dat er geen moreel probleem is met een vaccin dat ontwikkeld werd op foetale stamlijnen.

Bijna alle Europese kerken maken daar geen enkel bezwaar in.
Katholieken, protestanten en Jehova getuigen kregen groen licht voor vaccinatie. De Amish niet en presteerden beter dan ooit. Die zaten al in een zelfquarantaine en lockdown he, die zijn reeds onafhankelijk van overheden en diens bureaucratie/lobbyallures.

patrickve 25 november 2021 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9824306)
... en slaat de slinger door in de andere richting. Patrick heeft dat al terecht aangehaald, dit is het resultaat van alle zotterijen die de experten hebben uitgekraamd rond het covidvaccin

En dat is de echte ramp he.

Vette Pois(s)on 25 november 2021 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9824319)
En dat is de echte ramp he.

de echte ramp is dat er veel te veel volk blijft rondlopen voor het offer dat al is gevracht

Jan van den Berghe 25 november 2021 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9824310)
Bijna alle Europese kerken maken daar geen enkel bezwaar in.
Katholieken, protestanten en Jehova getuigen kregen groen licht voor vaccinatie. De Amish niet en presteerden beter dan ooit. Die zaten al in een zelfquarantaine en lockdown he, die zijn reeds onafhankelijk van overheden en diens bureaucratie/lobbyallures.

Enkel in de conservatieve kringen van katholieken en protestanten wordt over het probleem nagedacht. Bij de gereformeerden is er trouwens als sowieso een kritische houding tegenover vaccins.

Rudy 25 november 2021 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9824233)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...8BxbABx_Jqkzjg

Groeiend verzet tegen álle vaccins: ouders weigeren nu zelfs prik tegen mazelen

CLB’s waarschuwen voor verontrustende signalen van ouders die geen enkel vaccin nog vertrouwen. Ze geven ook geen toestemming meer om hun kind te laten inenten tegen onder andere mazelen, bof en rubella. “Het gaat om een groep die anders hun kroost probleemloos laat vaccineren, maar nu twijfelt.”

Net zoals ik elders al had aangehaald op dit forum. De dwangcampagne ivm covid-vaccins zal ervoor zorgen dat de vaccinatiegraad voor andere ziektes omlaag zal gaan. Door steeds een verplichte coronaspuit te vergelijken met het verplichte poliovaccin, wordt ook dat laatste vaccin meer en meer in vraag gesteld.

Dat zijn domme ouders.
De gezondheid van hun kinderen in gevaar brengen om puur principiële redenen is not done.

Hoofdstraat 25 november 2021 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9824243)
Dat is het enorme probleem van kwakzalverij verkocht te hebben he. En ik denk dat voor medische wetenschappen in het algemeen, de terugslag verschrikkelijk zal zijn, en dat is spijtig.

Ik stel me tegenwoordig ook meer vragen bij andere vaccins.

Heeft het bv nut om een mazelen vaccin te geven die maar 10 jaar werkt? Het is gevaarlijker om te krijgen als je volwassen bent.

Idem kinkhoest, ik heb die gehad op m’n 45. Door de quasi open grenzen met ongevaccineerde landen blijven die ziektes toch binnenkomen, dan moet je vaccins geven die levenslang meegaan want die bestaan ook.

Rudy 25 november 2021 13:05

Ondertussen op VRT NWS

"We merken dat het debat over de coronavaccins nu ook een impact heeft op de huidige vaccinatiecampagnes, zoals die rond de mazelen of rubella", zegt Stefan Grielens, directeur van het directeur van het Vrij CLB Netwerk, eergisteren in "Terzake". "We krijgen op dit moment meer weigeringen voor die vaccins en dat is verontrustend. Ouders laten zich inpakken door de antivaxbeweging."

Er zijn nog altijd mensen voor wie Facebook de belangrijkste informatiebron is.

Jan van den Berghe 25 november 2021 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9824429)
Ondertussen op VRT NWS

"We merken dat het debat over de coronavaccins nu ook een impact heeft op de huidige vaccinatiecampagnes, zoals die rond de mazelen of rubella", zegt Stefan Grielens, directeur van het directeur van het Vrij CLB Netwerk, eergisteren in "Terzake". "We krijgen op dit moment meer weigeringen voor die vaccins en dat is verontrustend. Ouders laten zich inpakken door de antivaxbeweging."

Schijnbaar is men bang voor een open debat over vaccinatie. Waarom? Als het toch maar "domme antivaxpropaganda" is, valt het toch allemaal eenvoudig te weerleggen?

Hoofdstraat 25 november 2021 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9824429)
Ondertussen op VRT NWS

In Nederland is er al langer een grote groep tegen mazel vaccinaties, hoeveel kinderen zijn daar al van gestorven? Ik vermoed geen enkele, bij het vaccineren van kinderziektes heb ik ook mijn twijfels.

Ga jij je kinderen vaccineren tegen bv RSV als dat maar 10 jaar zou werken? Je moet er wel rekening mee houden dat RSV veel dodelijker is als je het voor de eerste keer krijgt als je volwassen bent.

Jan van den Berghe 25 november 2021 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9824406)
Dat zijn domme ouders.
De gezondheid van hun kinderen in gevaar brengen om puur principiële redenen is not done.

Daar gaan we weer met het goedkoop etiketteren. U kent dergelijke ouders niet, van haar noch pluimen. Toch hebt u een snel oordeel klaar. Misschien moet u eens het gesprek aangaan om na te gaan wat hun argumenten zijn. Eens kijken of u ook dan nog iets inhoudelijk zal kunnen geven...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be