Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aan kinderen beginnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261966)

Blue Sky 26 november 2021 14:54

Aan kinderen beginnen

Ik sta er altijd van versteld dat mensen in een periode als deze aan kinderen beginnen.

Ik zou toch altijd opteren voor een stabiele achtergrond alvorens dit te overwegen.

Wat is uw mening?

Herr Flick 26 november 2021 14:56

Puur natuurlijk gezien, ...

Bloemen, bomen planten die in stress gaan, gaan ook bloemen, om nageslacht te verzekeren.

Uw menselijke logica, blijkt ineens misschien wel niet logisch te zijn.

stab 26 november 2021 14:58

verkeerd forumonderdeel;

CUFI 26 november 2021 14:59

Bedoelt u dan omdat er virussen circuleren of omdat politici en pseudowetenschappers de gelegenheid gebruiken alles erger te maken om hun narcistisch zelf als redder op te stellen?

Sneaky 26 november 2021 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9825713)
Ik sta er altijd van versteld dat mensen in een periode als deze aan kinderen beginnen.

Ik zou toch altijd opteren voor een stabiele achtergrond alvorens dit te overwegen.

Wat is uw mening?

Ik zit met ne kleine van 4 maand. verwekt en uitgebroed tijdens corona. Ik hoef niet buiten te komen voor een stabile inkomen. Ik kan alles remote doen...

DewareJakob 26 november 2021 15:05

Ik heb kinderen, ook dochters, en die hebben nu ook kinderen, ook meisjes.
Had ik toen geweten hoe de maatschappij zou evolueren, dan waren er waarschijnlijk geen kinderen geweest.
En neen, niet omwille van Corona.

fred vanhove 26 november 2021 15:11

Je moet er goed gek voor zijn. Beslissen om een mens op de wereld te zetten is de meest egoïstische beslissing die er bestaat.
Maar ja kinderen maken is veel makkelijker dan geen kinderen maken.

Wie even nadenkt maakt er geen. Velen moeten er even hun verstand voor op nul zetten. Maar t'ja de mens is een kuddedier en doet wat anderen hem voordoen.

Is zelfde met trouwen .....moet je ook beetje dom voor zijn. Ik kan er ganse lijsten mee vullen met mensen die super gelukkig waren VOOR ze in een relatie stapten.;-)

Herr Flick 26 november 2021 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9825736)
Je moet er goed gek voor zijn. Beslissen om een mens op de wereld te zetten is de meest egoïstische beslissing die er bestaat.

van ons niet voortplanters zeggen ze dan weer dat we egoisten zijn omdat we alleen maar aan ons eigen denken.

parcifal 26 november 2021 15:38

Citaat:

Wat is uw mening?

Eros en Tanathos hebben een vreemde relatie.
In situaties van dood en totale miserie blijkt de levensdrang plots bijzonder sterk te worden, inclusief de zin in voortplanting.

DewareJakob 26 november 2021 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9825741)
van ons niet voortplanters zeggen ze dan weer dat we egoisten zijn omdat we alleen maar aan ons eigen denken.

Geen van beiden zijn egoïsten. Tenzij je er zoveel op de wereld zet dat je die niet de materiële en affectieve zorg kan geven zonder op de gemeenschap terug te moeten vallen. Een koppel die er duidelijk voor kiest om geen kinderen te hebben, heeft zeker ook mijn respect. Beter dan er een 'obligaat' jong op de wereld te zetten, die de ouders eigenlijk niet wilden.

Vlad 26 november 2021 15:55

Citaat:

Wat is uw mening?

Het is een ideale tijd om aan kinderen te beginnen. Met een beetje zout en peper voor de smaak en salie om de spijsvertering te helpen. Ze maken een mens toch maar ziek met hun lopende neuzen en vuile handen en het geraakt hier overbevolkt. Al is wachten tot na nieuwjaar nog beter. Er hangt wat meer vet aan tegen dan, van de chocolade en speculaas van sinterklaas en de chips tijdens de feestdagen.

quercus 26 november 2021 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9825736)

Wie even nadenkt maakt er geen. Velen moeten er even hun verstand voor op nul zetten. Maar t'ja de mens is een kuddedier en doet wat anderen hem voordoen.

Is zelfde met trouwen .....moet je ook beetje dom voor zijn. Ik kan er ganse lijsten mee vullen met mensen die super gelukkig waren VOOR ze in een relatie stapten.;-)

Mijnheer is zeker een ouwe vrijgezel? Of is Mijnheer misschien de "ex-" van iemand?

fred vanhove 26 november 2021 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9825766)
Mijnheer is zeker een ouwe vrijgezel?

Is daar dan iets mis mee Mijnheer de oude echtgenoot ?

Aan de velen te horen die mij benijden alvast niet.

Boduo 26 november 2021 16:08

Citaat:

Wat is uw mening?

OK maar tijdens de oorlog maakten de mensen (een klein beetje minder) kinderen.
Ze rekenden erop dat die oorlog ééns zou eindigen
En ze hadden gelijk.

quercus 26 november 2021 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9825773)
Is daar dan iets mis mee Mijnheer de oude echtgenoot ?

Aan de velen te horen die mij benijden alvast niet.

Nee er is niets "mis" mee. Diegenen die u benijden zullen vooral mannen/vrouwen zijn die hun partner beu zijn maar die de stap niet hebben gezet naar de echtscheiding omwille van de vele hoofdbrekens (vooral financiële) die ermee gepaard gaan.

gunter5148 26 november 2021 17:05

Citaat:

Wat is uw mening?

Dat hebben ze graag hé, dat we bang zijn om in nageslacht te voorzien.

reservespeler 26 november 2021 17:35

Citaat:

Wat is uw mening?

Wat is een stabiele achtergrond?
Hier krijgen ze geld toegeworpen als de vrouw geworpen heeft.
Is dat stabiel genoeg?

CUFI 26 november 2021 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9825884)
Wat is een stabiele achtergrond?
Hier krijgen ze geld toegeworpen als de vrouw geworpen heeft.
Is dat stabiel genoeg?

België is 1 van de weinige landen waar je meer zekerheid hebt van je uitkering dan een volwaardig loon als werknemer.

fred vanhove 26 november 2021 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9825783)
Nee er is niets "mis" mee. Diegenen die u benijden zullen vooral mannen/vrouwen zijn die hun partner beu zijn maar die de stap niet hebben gezet naar de echtscheiding omwille van de vele hoofdbrekens (vooral financiële) die ermee gepaard gaan.

Inderdaad die mensen met partners hebben hoofdbrekens bij de vleet. Is het niet opdat ze hun partner beu zijn dan is het opdat ze wel eens graag van een andere partner zouden willen proeven:lol: Dan zijn er weer anderen die angsten doorstaan om die partner kwijt te spelen :-o
Het is daar altijd iets dat ze dwars zit:-o

Johan Daelemans 28 november 2021 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9825766)
Mijnheer is zeker een ouwe vrijgezel? Of is Mijnheer misschien de "ex-" van iemand?

Waarom staat dat woordje 'oude' in uw tekst?
blijkt dat de overgrote meerderheid 'oude' vrijgezellen echt niet oud zijn.
Wel vrij verstandig en realistisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be