![]() |
Zeven op de tien Vlamingen zegt expliciet wetenschap te vertrouwen
Belangrijk: slechts 4,2 procent zegt geen vertrouwen te hebben
En er is een probleem van communicatie. Tot daar de representativiteit van de forumvirologen. titel: Zeven op de tien Vlamingen zegt expliciet wetenschap te vertrouwen link: https://www.hln.be/wetenschap-en-pla...uwen~a50904c8/ Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan dus stellen dat 7 op 10 Vlamingen de methoden van de forum virologen volgt. Je weet wel: wetenschappelijke artikelen aanhalen, cijfers tonen, redeneren, conclusies op argumenten bouwen die op waargenomen cijfers gebaseerd zijn. Wetenschap dus. Niet "geloven", of "vertrouwen" of "napraten". Dat laatste is geen wetenschap. Het vaststellen dat universiteitsprofessoren flagrant zitten te liegen op TV en blijkbaar het gros van de literatuur in de wetenschap tegenspreken, wil niet zeggen dat de wetenschap een probleem heeft he. Het is geruststellend dat Vlamingen dat beseffen, dat het niet is omdat er mensen met wetenschappelijke titels op TV nu al anderhalf jaar lulkoek vertellen, dat de wetenschap zelf als methode in vraag gesteld zou worden. Het is enkel wetenschap die die kwakzalvers kan ontmaskeren he, en dat is wat forum virologen doen. |
De 4,2% zijn degenen met ballen om dat publiek te zeggen.
Wees maar gerust dat't er veel meer zijn. |
Citaat:
Als ze mij zouden vragen of ik vertrouw in wetenschap zou ik ook ja zeggen. Als ze mij zouden vragen of ik de corona virologen krans vertrouw, NEE. Zelfs compleet los van wat die zeggen - mensen die zichzelf voortdurend tegenspreken, volstaat reeds. |
Citaat:
Dat is bijna zoals iemand denkt dat hij heel goed voetbal kan spelen omdat hij alle avonden met chips en bier naar voetbalmatchen op TV kijkt. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het kan wel zijn dat die mensen goed zijn in hun vak, en U dus een heel duidelijk geargumenteerd betoog kunnen geven dat ge zelf nagaat he. Ge neemt toch niet blindelings wat uwen doktoor U geeft, zou ik hopen ? Je gaat dat toch na ? Betrouw jij ook de verkopers in winkels als die U zeggen wat ge allemaal moet kopen, zonder enig overtuigend argument ? - Meneer Schoof, ik, als grote canape verkoper, kom U zeggen dat gij dringend dit mooie 3-delige bankenstel aan de voordelige prijs van 9000 Euro moet kopen. - ja meneer de expert. Direct. Als ge dat zegt zal dat zo zijn. Hier is mijne cheque. |
Wetenschap? Zeker, tot politiekers er zich mee moeien. Dan is de geloofwaardigheid meteen verdwenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is een deel van mijn beroep. Het is de essentie van mijn behandelingen. Het grote probleem in de coronakwestie is dat geld en macht de wetenschap hebben gesaboteerd. Het onderzoek naar veiligheid en efficiëntie (Pfizer) is helemaal niet naar behoren gebeurd. |
Citaat:
Of nog erger, je bent een antivaxer Dom dommer domst |
Citaat:
|
Citaat:
Toch gene vetten |
Citaat:
|
Citaat:
Als Pierre Vandamme beweerde dat gevaccineerde niemand meer kunnen besmetten en niet meer kunnen worden besmet en een kwakzalver beweerde dat dit onzin was wie heb jij toen geloofd ? Ik ben eerlijk ik geloofde toen aan Pierre Vandamme maar achteraf bleek dit een grote vergissing te zijn geweest. Als MVR beweert dat handen wassen primordiaal is en een andere wetenschapper beweert dat dit onzin is wie geloof jij dan ? https://www.demorgen.be/nieuws/hande...ogma~be3f6baa/ |
Citaat:
Een forumlid dat wetenschap aanhaalt om een punt te bewijzen, wordt een "forumviroloog" die je niet mag "geloven." Dat gedrag wordt vaak opgemerkt bij sekte-leden. |
Citaat:
Je hebt nog altijd niet door dat wetenschap en "geloven" niet compatiebel zijn blijkbaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be