Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel maakt het de Vlaamse pendelaars nog lastiger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262054)

Witte Kaproen 30 november 2021 14:10

Brussel maakt het de Vlaamse pendelaars nog lastiger
 
Het lijkt er op dat Brussel ook zo vlug mogelijk de banden met Vlaanderen wil losknippen.

Niet alleen spreken de Brusselaars hoe langer hoe minder Nederlands,ze gaan nu ook nog eens de voornaamste invalsweg uit Vlaanderen sterk versmallen.

https://radio1.be/van-drie-rijstroke...stadsboulevard

"Het Brussels Gewest wil de toegangsweg van Vlaanderen vanaf de Heizel tot aan de Van Praetbrug omvormen tot een groene promenade. Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen): "We willen de levenskwaliteit van de bewoners verhogen. Maar mensen die geen alternatief hebben, zullen nog steeds met de auto de stad in kunnen rijden".

Het Brussels Gewest heeft een vergunning aangevraagd om het einde van de A12-autosnelweg om te vormen tot een stadsboulevard. Het gaat om een drietal kilometer van de A12 en R21 tussen de Heizel en de Van Praetbrug.

Om Brussel met de auto in te rijden neemt het aantal rijstroken in het project geleidelijk af van drie naar twee naar één.":roll:



Hierdoor zullen de Vlaamse pendelaars Brussel nog meer mijden en zullen de laatste Vlaamse bedrijven uit Brussel nog vroeger vertrekken.
Dat kan de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Wallo-Brux alleen maar versnellen.

Go Brussel go .
Als ik U was zou ik de A 12 helemaal afsluiten.:lol:

Xenophon 30 november 2021 14:52

Vlaanderen moet alleen nog geld geven, zodat Brussel haar plannen kan uitvoeren.

Zucht 30 november 2021 14:56

"Ze geven Brussel terug aan de Brusselaars". Op deze route woont alleen de koning in zijn enorm koninklijk domein waar de Brusselaars niet binnen mogen.

DucDEnghien 30 november 2021 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9829064)
Het lijkt er op dat Brussel ook zo vlug mogelijk de banden met Vlaanderen wil losknippen.

Niet alleen spreken de Brusselaars hoe langer hoe minder Nederlands,ze gaan nu ook nog eens de voornaamste invalsweg uit Vlaanderen sterk versmallen.

https://radio1.be/van-drie-rijstroke...stadsboulevard

"Het Brussels Gewest wil de toegangsweg van Vlaanderen vanaf de Heizel tot aan de Van Praetbrug omvormen tot een groene promenade. Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen): "We willen de levenskwaliteit van de bewoners verhogen. Maar mensen die geen alternatief hebben, zullen nog steeds met de auto de stad in kunnen rijden".

Het Brussels Gewest heeft een vergunning aangevraagd om het einde van de A12-autosnelweg om te vormen tot een stadsboulevard. Het gaat om een drietal kilometer van de A12 en R21 tussen de Heizel en de Van Praetbrug.

Om Brussel met de auto in te rijden neemt het aantal rijstroken in het project geleidelijk af van drie naar twee naar één.":roll:



Hierdoor zullen de Vlaamse pendelaars Brussel nog meer mijden en zullen de laatste Vlaamse bedrijven uit Brussel nog vroeger vertrekken.
Dat kan de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Wallo-Brux alleen maar versnellen.

Go Brussel go .
Als ik U was zou ik de A 12 helemaal afsluiten.:lol:

Dit voorstel komt van een Vlaamse en wordt tegenwerkt door een Vlaming. Dat de Vlamingen onder lelkaar dit probleem maar oplossen, de Franstaligen hebben hier niets mee te maken.

Blue Sky 30 november 2021 15:26

Een logische evolutie zoals we die ook in andere steden zien. Al dat autoverkeer midden in een stad is je reinste waanzin. De Wetstraat is nog zo'n gedrocht van jewelste.

Ferre 30 november 2021 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9829137)
Een logische evolutie zoals we die ook in andere steden zien. Al dat autoverkeer midden in een stad is je reinste waanzin. De Wetstraat is nog zo'n gedrocht van jewelste.

Met goede rand parkings die overstap op frequent en qualitatief openbaar vervoer voorzien moet het mogelijk zijn auto's aan de rand te laten.

De gewone Brusselaar heeft er meer aan dat ze zijn straat autoluw maken en alle buurt auto's ondergronds krijgen of er deel auto's van maken zodat de buurt vergroend kan worden. Nu staan die straten links en rechts vol auto's. Mag je 30 minuten circuleren om 's avonds plaats te zoeken.

Van de E40 of de A12 een groene stadsboulevard maken, daar hebben maar een klein deel van de Brusselaars enig plezier aan.

Herr Flick 30 november 2021 15:45

Ik stel voor ze als compensatie een aantal stations rond de ring te bouwen op hun kosten natuurlijk, met gratis parking uiteraard en om de 10 minuten een snel metro /tram naar het centrum, ook op hun kosten natuurlijk.

Pandareus 30 november 2021 15:59

Bevoegde minister Smets weigert de nodige bouwvergunning voor deze groene frats, die blijkbaar niet eens doorgesproken was in de brusselse regering.

Vlad 30 november 2021 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9829162)
Bevoegde minister Smets weigert de nodige bouwvergunning voor deze groene frats, die blijkbaar niet eens doorgesproken was in de brusselse regering.

Hij was er tijdens de vorige legislatuur wel zelf voorstander van als ... minister van mobiliteit. Hij is verandert van gedacht door ergens iets over een parking die niet meer in de plannen staat en voortschrijdend inzicht over het feit dat er weinig of geen bewoning langs de weg is.

Witte Kaproen 30 november 2021 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9829111)
Dit voorstel komt van een Vlaamse en wordt tegenwerkt door een Vlaming. Dat de Vlamingen onder lelkaar dit probleem maar oplossen, de Franstaligen hebben hier niets mee te maken.

Geen probleem voor mij.
Hoe meer Brussel zich afwendt van Vlaanderen hoe loever ik het heb.

Ze zullen na de Vlaamse onafhankelijkheid wel anders piepen.:-)

Witte Kaproen 30 november 2021 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9829147)
Ik stel voor ze als compensatie een aantal stations rond de ring te bouwen op hun kosten natuurlijk, met gratis parking uiteraard en om de 10 minuten een snel metro /tram naar het centrum, ook op hun kosten natuurlijk.

Een grote Parking in het Park van Laken,

daar liggen hectares en hectares bos en weiden .

Pandareus 30 november 2021 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9829245)
Hij was er tijdens de vorige legislatuur wel zelf voorstander van als ... minister van mobiliteit. Hij is verandert van gedacht door ergens iets over een parking die niet meer in de plannen staat en voortschrijdend inzicht over het feit dat er weinig of geen bewoning langs de weg is.

Hij zegt letterlijk : 'dit is Vlamingen couilloneren' en dat hij daar niet aan mee wil werken.

Vrijheideerst 30 november 2021 18:11

Mobiliteit terug federaal.

Pandareus 30 november 2021 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9829277)
Mobiliteit terug federaal.

Absoluut.
Net zoals alles rond energie en milieu best terug federaal zou worden.

Gezondheidszorg daarentegen lijkt me een bevoegdheid waar argumenten voor zijn om ze volledig te regionaliseren.


Maar wat die Groene tante hier wil is gewoon een lokale fetisj over een boulevard om de lokale groene kiezer te paaien en daarvoor heel het mobiliteitsverhaal vanuit Vl ==> Br volledig verkloten, aangezien geen enkele van de (noodzakelijke...) flankerende investeringen reeds opgestart zijn. Zo krijg je een verkeersinfarct. Dat is gewoon Groen die zijn vinger opsteekt naar pendelaars en bezoekers van Brussel.

Jan van den Berghe 30 november 2021 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9829111)
Dit voorstel komt van een Vlaamse en wordt tegenwerkt door een Vlaming. Dat de Vlamingen onder lelkaar dit probleem maar oplossen, de Franstaligen hebben hier niets mee te maken.

Beweert u nu dat de Brusselse Franstaligen niet betrokken zijn in dit dossier?

Jan van den Berghe 30 november 2021 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9829277)
Mobiliteit terug federaal.

Waarom?

En stel: het is weer federaal. Mag Brussel dan niet langer beslissen over haar eigen infrastructuur? Vallen plotseling alle wegen onder de bevoegdheid van de federale regering?

Vrijheideerst 30 november 2021 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9829289)
Waarom?

En stel: het is weer federaal. Mag Brussel dan niet langer beslissen over haar eigen infrastructuur? Vallen plotseling alle wegen onder de bevoegdheid van de federale regering?

:roll:

Henri1 30 november 2021 18:33

Weer een Frantaligen afkakdraad.
Wordt je dit niet moe Witte ?

Altijd maar hetzelfde riedeltje ?

Witte Kaproen 30 november 2021 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9829264)
Hij zegt letterlijk : 'dit is Vlamingen couilloneren' en dat hij daar niet aan mee wil werken.


Smets begint te voelen van waar de wind waait.

Hij hoopt waarschijnlijk op een baantje in een onafhankelijk Vlaanderen :-)

Witte Kaproen 30 november 2021 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9829298)
Weer een Frantaligen afkakdraad.
Wordt je dit niet moe Witte ?

Altijd maar hetzelfde riedeltje ?

Niet ik, maar de Brusselse regering gaat de A12 vernauwen op hun grondgebied.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be