![]() |
Brussel maakt het de Vlaamse pendelaars nog lastiger
Het lijkt er op dat Brussel ook zo vlug mogelijk de banden met Vlaanderen wil losknippen.
Niet alleen spreken de Brusselaars hoe langer hoe minder Nederlands,ze gaan nu ook nog eens de voornaamste invalsweg uit Vlaanderen sterk versmallen. https://radio1.be/van-drie-rijstroke...stadsboulevard "Het Brussels Gewest wil de toegangsweg van Vlaanderen vanaf de Heizel tot aan de Van Praetbrug omvormen tot een groene promenade. Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen): "We willen de levenskwaliteit van de bewoners verhogen. Maar mensen die geen alternatief hebben, zullen nog steeds met de auto de stad in kunnen rijden". Het Brussels Gewest heeft een vergunning aangevraagd om het einde van de A12-autosnelweg om te vormen tot een stadsboulevard. Het gaat om een drietal kilometer van de A12 en R21 tussen de Heizel en de Van Praetbrug. Om Brussel met de auto in te rijden neemt het aantal rijstroken in het project geleidelijk af van drie naar twee naar één.":roll: Hierdoor zullen de Vlaamse pendelaars Brussel nog meer mijden en zullen de laatste Vlaamse bedrijven uit Brussel nog vroeger vertrekken. Dat kan de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Wallo-Brux alleen maar versnellen. Go Brussel go . Als ik U was zou ik de A 12 helemaal afsluiten.:lol: |
Vlaanderen moet alleen nog geld geven, zodat Brussel haar plannen kan uitvoeren.
|
"Ze geven Brussel terug aan de Brusselaars". Op deze route woont alleen de koning in zijn enorm koninklijk domein waar de Brusselaars niet binnen mogen.
|
Citaat:
|
Een logische evolutie zoals we die ook in andere steden zien. Al dat autoverkeer midden in een stad is je reinste waanzin. De Wetstraat is nog zo'n gedrocht van jewelste.
|
Citaat:
De gewone Brusselaar heeft er meer aan dat ze zijn straat autoluw maken en alle buurt auto's ondergronds krijgen of er deel auto's van maken zodat de buurt vergroend kan worden. Nu staan die straten links en rechts vol auto's. Mag je 30 minuten circuleren om 's avonds plaats te zoeken. Van de E40 of de A12 een groene stadsboulevard maken, daar hebben maar een klein deel van de Brusselaars enig plezier aan. |
Ik stel voor ze als compensatie een aantal stations rond de ring te bouwen op hun kosten natuurlijk, met gratis parking uiteraard en om de 10 minuten een snel metro /tram naar het centrum, ook op hun kosten natuurlijk.
|
Bevoegde minister Smets weigert de nodige bouwvergunning voor deze groene frats, die blijkbaar niet eens doorgesproken was in de brusselse regering.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe meer Brussel zich afwendt van Vlaanderen hoe loever ik het heb. Ze zullen na de Vlaamse onafhankelijkheid wel anders piepen.:-) |
Citaat:
daar liggen hectares en hectares bos en weiden . |
Citaat:
|
Mobiliteit terug federaal.
|
Citaat:
Net zoals alles rond energie en milieu best terug federaal zou worden. Gezondheidszorg daarentegen lijkt me een bevoegdheid waar argumenten voor zijn om ze volledig te regionaliseren. Maar wat die Groene tante hier wil is gewoon een lokale fetisj over een boulevard om de lokale groene kiezer te paaien en daarvoor heel het mobiliteitsverhaal vanuit Vl ==> Br volledig verkloten, aangezien geen enkele van de (noodzakelijke...) flankerende investeringen reeds opgestart zijn. Zo krijg je een verkeersinfarct. Dat is gewoon Groen die zijn vinger opsteekt naar pendelaars en bezoekers van Brussel. |
Citaat:
|
Citaat:
En stel: het is weer federaal. Mag Brussel dan niet langer beslissen over haar eigen infrastructuur? Vallen plotseling alle wegen onder de bevoegdheid van de federale regering? |
Citaat:
|
Weer een Frantaligen afkakdraad.
Wordt je dit niet moe Witte ? Altijd maar hetzelfde riedeltje ? |
Citaat:
Smets begint te voelen van waar de wind waait. Hij hoopt waarschijnlijk op een baantje in een onafhankelijk Vlaanderen :-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be