Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Duitsland koerst aan op vaccinatieplicht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262080)

Micele 1 december 2021 17:20

Duitsland koerst aan op vaccinatieplicht

Het Duits parlement gaat erover stemmen.

Ook de EU denkt al aan een vaccinatieverplichting...

Citaat:

Kort nieuws - 1 december 2021 - Auteur: Redactie Duitslandweb

SPD-leider Olaf Scholz, die deze maand hoogstwaarschijnlijk de nieuwe kanselier wordt, heeft zich uitgesproken voor een vaccinatieplicht. Hij wil de Bondsdag zonder fractiediscipline over een vaccinatieplicht laten stemmen zodat de omstreden maatregel in februari of maart kan worden doorgevoerd.

Steeds meer politici, ook van uitgesproken tegenstander FDP, stellen hun standpunt over vaccinatieplicht bij, onder druk van de hoge besmettingscijfers en de situatie in de ziekenhuizen.

Woensdag hebben vertrekkend kanselier Merkel, komend kanselier Scholz en de minister-presidenten van de deelstaten overlegd en extra coronamaatregelen voorbereid. Donderdag worden de besluiten genomen in een ingelast overleg met de deelstaten.

De nieuwe regering heeft alvast een nieuwe crisisstaf geïnstalleerd die vooral moet zorgen dat het vaccineren met een derde prik sneller gaat. Generaal-majoor Carsten Breuer staat aan het hoofd van de crisisstaf. Olaf Scholz wil met kerst 30 miljoen vaccinaties hebben uitgedeeld; 1,25 miljoen per dag.

De organisatie van IC-artsen roept op tot algemene contactbeperkingen en waarschuwt dat onder meer door personeelsgebrek veel minder IC-bedden beschikbaar zijn dan vorig jaar. Het Robert Koch Institut meldde woensdag 67.186 nieuwe besmettingen en een 7-daagse incidentie van 442,9 per 100.000 inwoners. Lees meer bij Tagesschau

https://duitslandinstituut.nl/artike...ccinatieplicht
Citaat:

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid...ccinatieplicht

EU-VOORZITTER: MOETEN HET HEBBEN OVER VACCINATIEPLICHT

BNR Webredactie Vandaag, 13:53

De Europese Unie moet het hebben over het verplichten van een coronaprik, vindt voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Nu het virus weer om zich heen grijpt in de EU en de vaccinatie stokt, is dat volgens haar logisch en gepast.

Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.

'Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU,' zegt de Duitse commissievoorzitter. 'Dit vergt een gezamenlijke aanpak.'

Luister ook | Duits parlement gaat over vaccinatieplicht stemmen

Eerder werd ook bekend dat Duitsland, in navolging van Oostenrijk, een vaccinatieplicht wil invoeren. Aankomend bondskanselier Scholz maakte dat bekend in gesprek met de Duitse krant Bild. De bedoeling is dat de plicht dan vanaf 1 maart gaat gelden in Duitsland. Welke straf er staat op niet-vaccineren is niet bekendgemaakt.

gunter5148 1 december 2021 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9830166)

Kort nieuws - 1 december 2021 - Auteur: Redactie Duitslandweb

SPD-leider Olaf Scholz, die deze maand hoogstwaarschijnlijk de nieuwe kanselier wordt, heeft zich uitgesproken voor een vaccinatieplicht. Hij wil de Bondsdag zonder fractiediscipline over een vaccinatieplicht laten stemmen zodat de omstreden maatregel in februari of maart kan worden doorgevoerd.

Steeds meer politici, ook van uitgesproken tegenstander FDP, stellen hun standpunt over vaccinatieplicht bij, onder druk van de hoge besmettingscijfers en de situatie in de ziekenhuizen.

Woensdag hebben vertrekkend kanselier Merkel, komend kanselier Scholz en de minister-presidenten van de deelstaten overlegd en extra coronamaatregelen voorbereid. Donderdag worden de besluiten genomen in een ingelast overleg met de deelstaten.

De nieuwe regering heeft alvast een nieuwe crisisstaf geïnstalleerd die vooral moet zorgen dat het vaccineren met een derde prik sneller gaat. Generaal-majoor Carsten Breuer staat aan het hoofd van de crisisstaf. Olaf Scholz wil met kerst 30 miljoen vaccinaties hebben uitgedeeld; 1,25 miljoen per dag.

De organisatie van IC-artsen roept op tot algemene contactbeperkingen en waarschuwt dat onder meer door personeelsgebrek veel minder IC-bedden beschikbaar zijn dan vorig jaar. Het Robert Koch Institut meldde woensdag 67.186 nieuwe besmettingen en een 7-daagse incidentie van 442,9 per 100.000 inwoners. Lees meer bij Tagesschau

Impfen macht Frei, ze kunnen toch niet achterblijven bij Oostenrijk.

De volgende vraag; wie zijn de belgische collaborateurs?

Micele 1 december 2021 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9830171)

En de volgende vraag welke Europese landen doen allemaal mee?

Citaat:

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid...ccinatieplicht

EU-VOORZITTER: MOETEN HET HEBBEN OVER VACCINATIEPLICHT

BNR Webredactie Vandaag, 13:53

De Europese Unie moet het hebben over het verplichten van een coronaprik, vindt voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Nu het virus weer om zich heen grijpt in de EU en de vaccinatie stokt, is dat volgens haar logisch en gepast.

Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.

'Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU,' zegt de Duitse commissievoorzitter. 'Dit vergt een gezamenlijke aanpak.'

quercus 1 december 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9830171)

Ordnung musz sein!!!
Keine Ausnahmen...

Rudy 1 december 2021 17:34

Citaat:

Daar gaan we naartoe. Een vaccinatieverplichting.
Dat zal veel gewetens sussen, en ik heb het gevoel dat er nogal wat pro's zijn, al was het maar dat beleidsmakers zich ook eens met iets anders kunnen bezighouden. Wie niet is gevaccineerd zal het zelf hebben gezocht bij opname door covid.
Ik zie het al voor mij.

De schoofzak 1 december 2021 17:42

De politici zijn bij mekaar moed aan het zoeken.
Argumenten als 'in dat land doen ze het ook' en 'de EU wenst het' enz.

Omdat ze zelf te laf zijn om direct in te grijpen.

Ik prijs me wel gelukkig dat het de goede richting uitgaat. Veel te traag, maar ten minste in de goede richting.

stab 1 december 2021 17:50

Duitsers.
Toch een speciaal volk.
(Oostenrijkers zijn in feite ook Duitsers , dit terzijde.)
Von der Leyen wil blijkbaar niet dat Duitsland (en dus ook Oostenrijk) alleen staan in de Westerse wereld.

eurobug 1 december 2021 17:51

Verplicht maar toch nog met informed consent, zonder overheidsverantwoordelijkheid. CST wordt effe goed nog "eventjes" behouden. En over 5 jaar een miljoen Europeanen met vaccinschade, een miljardje of 3 boete voor Pfizer, wir haben das nicht gewusst en voortschrijdend inzicht, en effe goed nog corona. Wedden?

reservespeler 1 december 2021 17:51

Citaat:

Iets wat iedere normaal denkende mens al maanden zegt.

reservespeler 1 december 2021 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eurobug (Bericht 9830191)
Verplicht maar toch nog met informed consent, zonder overheidsverantwoordelijkheid. CST wordt effe goed nog "eventjes" behouden. En over 5 jaar een miljoen Europeanen met vaccinschade, een miljardje of 3 boete voor Pfizer, wir haben das nicht gewusst en voortschrijdend inzicht, en effe goed nog corona. Wedden?

Tja, als daar dan de helft van de wereldbevolking aan sterft, is gelijktijdig het klimaatprobleem opgelost.

Vette Pois(s)on 1 december 2021 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9830194)
Tja, als daar dan de helft van de wereldbevolking aan sterft, is gelijktijdig het klimaatprobleem opgelost.

hopelijk meer

Rapture 1 december 2021 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9830193)
Iets wat iedere normaal denkende mens al maanden zegt.

En waarvan ieder normaal weldenkend mens weet dat het niks zal uithalen.

Zie maar naar Portugal met hun vaccinatiegraad van 98% bij de volwassenen.

reservespeler 1 december 2021 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9830207)

Zie maar naar Portugal met hun vaccinatiegraad van 98% bij de volwassenen.

Wat is daar juist aan de hand?

Rapture 1 december 2021 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9830213)
Wat is daar juist aan de hand?

Die zijn terug serieus aan het verstrengen vanwege toenemende besmettingen.

jad°relen°ir 1 december 2021 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9830194)

Bedacht ik ook bij covid, maar blijkbaar mag daar niemand aan sterven.. zelfs niet om het klimaatprobleem te verlichten.

Rudy 1 december 2021 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9830215)
Die zijn terug serieus aan het verstrengen vanwege toenemende besmettingen.

Ik heb zo het donkerbruin gevoel dat we het soepelste land zijn vergeleken met de buurlanden.

jad°relen°ir 1 december 2021 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9830207)

Inderdaad. Het zal geen verschil maken.

De zorg zal nog steeds overuren draaien.
Het CST zal behouden blijven. Andere maatregelen ook.
En als toetje zal Covid uiteraard niet verdwijnen bij 100% vaccinatie.

Maar kijk.. de Brave Burgers zullen met een gerust gemoed kunnen verder slapen..

Jan Janssen 1 december 2021 18:24

Wat me nog het meeste stoort is dat het niet enkel over een vaccinatie gaat, maar waarschijnlijk een levenslange abonnement voor 2 jaarlijks die vuiligheid te laten inspuiten.
Ik zit nu thuis met corona, dus ik heb het nu gehad. Ik heb nu echt geen zin om daar nog eens een booster op te laten zetten.

jad°relen°ir 1 december 2021 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9830228)
Wat me nog het meeste stoort is dat het niet enkel over een vaccinatie gaat, maar waarschijnlijk een levenslange abonnement voor 2 jaarlijks die vuiligheid te laten inspuiten.
Ik zit nu thuis met corona, dus ik heb het nu gehad. Ik heb nu echt geen zin om daar nog eens een booster op te laten zetten.

En toch zult gij die booster laten zetten, tenzij je het niet erg vindt dat je nergens meer binnen mag..

Jan Janssen 1 december 2021 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9830231)
En toch zult gij die booster laten zetten, tenzij je het niet erg vindt dat je nergens meer binnen mag..

Toch al zeker niet de eerste 180 dagen nu.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be