Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Gepensioneerden moeten hun voorrang afstaan op IC. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262093)

patrickve 2 december 2021 10:59

Gepensioneerden moeten hun voorrang afstaan op IC.

Als tegenhanger van die andere enquete.

Gepensioneerden zijn zwaar oververtegenwoordigd op IC en veroorzaken de overlast omdat zij meer dan hun fractie van IC plaatsen opslokken.

quercus 2 december 2021 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9830848)

Gepensioneerden zijn zwaar oververtegenwoordigd op IC en veroorzaken de overlast omdat zij meer dan hun fractie van IC plaatsen opslokken.

Hun voorrang afstaan aan zieke anti-vaxxers?

patrickve 2 december 2021 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9830854)
Hun voorrang afstaan aan zieke anti-vaxxers?

Nee, aan normale burgers die IC nodig hebben zonder die te overbelasten.

Ja, in de zin dat die uitzonderlijke 15-jarige die niet gevaccineerd was en corona heeft opgedaan wel mag verzorgd worden, gezien zijn groep niet voor overbelasting zorgt.

quercus 2 december 2021 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9830858)
Nee, aan normale burgers die IC nodig hebben zonder die te overbelasten.

Ja, in de zin dat die uitzonderlijke 15-jarige die niet gevaccineerd was en corona heeft opgedaan wel mag verzorgd worden, gezien zijn groep niet voor overbelasting zorgt.

Ik leid uit uw antwoord af dat u anti-vaxxers niet als “normale burgers” beschouwt. Dat verheugt mij… 8-)

patrickve 2 december 2021 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9830871)
Ik leid uit uw antwoord af dat u anti-vaxxers niet als “normale burgers” beschouwt. Dat verheugt mij… 8-)

Toch wel. Gepensioneerden moeten niet ENKEL aan niet-gevaccineerde burgers hun plaats afstaan. Ook aan gevaccineerden. Normale burgers = niet-gepensioneerden.

Vette Pois(s)on 2 december 2021 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9830882)
Toch wel. Gepensioneerden moeten niet ENKEL aan niet-gevaccineerde burgers hun plaats afstaan. Ook aan gevaccineerden. Normale burgers = niet-gepensioneerden.

voor parkeerplaatsen zou dat ook een gemak zijn

Vlad 2 december 2021 11:29

Ik zou eerder naar het leeftijd, gezondheid en BMI kijken. Dat lijkt me relevanter dan gevaccineerd of niet gevaccineerd, gepensioneerd of niet gepensioneerd.

Rudy 2 december 2021 11:29

Citaat:

Ik ben tegen, en zeker als het om gevaccineerde gepensioneerden gaat. Voor ongevaccineerde gepensioneerden die om redenen niet mogen of kunnen gevaccineerd worden kan ik ook nog begrip opbrengen.
Voor de overige ongevaccineerde gepensioneerden kan ik minder begrip opbrengen, als covid de oorzaak is van de opname.

vanderzapig 2 december 2021 11:30

Citaat:

Akkoord.

De overheid heeft anderhalf jaar de tijd gehad om de IC capaciteit uit te breiden. Ze hebben 100% gegokt - en verloren - op de vaccins als reddingsboei.

Indien er capaciteitstekort is op IC dan moet er triage gebeuren. Men moet kiezen op basis van het aantal toekomstige levensjaren dat op het spel staat.

Indien zowel een 55-jarige als een 85-jarige moeten opgenomen worden, en er is maar één IC bed vrij, dan kiest men voor de 55-jarige.

En men moet niet kijken naar de vaccinatiestatus. Niet-gevaccineerden hebben evengoed belastingen betaald voor de gezondheidszorg en moeten niet opdraaien voor de stommiteiten van de TV-kwakzalvers.

Skobelev 2 december 2021 11:31

nope, first in, first served.

Skobelev 2 december 2021 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9830933)
Akkoord.

De overheid heeft anderhalf jaar de tijd gehad om de IC capaciteit uit te breiden. Ze hebben 100% gegokt - en verloren - op de vaccins als reddingsboei.

Indien er capaciteitstekort is op IC dan moet er triage gebeuren. Men moet kiezen op basis van het aantal toekomstige levensjaren dat op het spel staat.

Indien zowel een 55-jarige als een 85-jarige moeten opgenomen worden, en er is maar één IC bed vrij, dan kiest men voor de 55-jarige.

En men moet niet kijken naar de vaccinatiestatus. Niet-gevaccineerden hebben evengoed belastingen betaald voor de gezondheidszorg en moeten niet opdraaien voor de stommiteiten van de TV-kwakzalvers.

En moeten diegenen die voor dat capaciteitstekort verantwoordelijk voor zijn ter verantwoording worden geroepen.

vanderzapig 2 december 2021 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9830935)
nope, first in, first served.

Akkoord, wanneer er geen capaciteitsgebrek is.

Maar wat als er triage nodig is? Welk maatstaf zou jij gebruiken?

vanderzapig 2 december 2021 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9830930)
Ik ben tegen, en zeker als het om gevaccineerde gepensioneerden gaat.

Waarom verdienen die voorrang? Omdat ze blind geloven in wat de nieuwslezeres hen op de mouw speldt?

vanderzapig 2 december 2021 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9830937)
En moeten diegenen die voor dat capaciteitstekort verantwoordelijk voor zijn ter verantwoording worden geroepen.

Wie zijn dat volgens jou?

De ongevaccineerden?
De gevaccineerden?
De overheid?
De TV-kwakzalvers?

Jan Janssen 2 december 2021 11:44

1 Bijlage(n)
Hieronder een foto die heel het probleem kort samenvat. Dit gaat over doden, maar dit zal ongetwijfeld voor de ziekenhuisopnames niet veel anders zijn. Gevaccineerd of niet verandert daar niet veel aan.

Skobelev 2 december 2021 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9830951)

De ongevaccineerden?
De gevaccineerden?
De overheid?
De TV-kwakzalvers?

die al tig jaren de zorgsector kapot heeft bespaard.

Hoeveel jaar is er al "de witte woede"? Al bijna 35 jaar...
https://www.dewereldmorgen.be/commun...tte-woede-uit/

fred vanhove 2 december 2021 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9830951)

De ongevaccineerden?
De gevaccineerden?
De overheid?
De TV-kwakzalvers?

De media ? Die schreven toch dat de Roaring Twenties er aankwamen :roll:

Skobelev 2 december 2021 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9830944)
Akkoord, wanneer er geen capaciteitsgebrek is.

Maar wat als er triage nodig is? Welk maatstaf zou jij gebruiken?

Dezelfde, first in, first served.

vanderzapig 2 december 2021 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9830961)
Hieronder een foto die heel het probleem kort samenvat. Dit gaat over doden, maar dit zal ongetwijfeld voor de ziekenhuisopnames niet veel anders zijn. Gevaccineerd of niet verandert daar niet veel aan.

Frappant! :thumbsup:

Wat is de bron van die grafiek? Heb je een link?

Jan Janssen 2 december 2021 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9830968)
Frappant! :thumbsup:

Wat is de bron van die grafiek? Heb je een link?

https://covid-19.sciensano.be/sites/...N%20BELGIE.pdf

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be