![]() |
Gepensioneerden moeten hun voorrang afstaan op IC.
Als tegenhanger van die andere enquete.
Gepensioneerden zijn zwaar oververtegenwoordigd op IC en veroorzaken de overlast omdat zij meer dan hun fractie van IC plaatsen opslokken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, in de zin dat die uitzonderlijke 15-jarige die niet gevaccineerd was en corona heeft opgedaan wel mag verzorgd worden, gezien zijn groep niet voor overbelasting zorgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou eerder naar het leeftijd, gezondheid en BMI kijken. Dat lijkt me relevanter dan gevaccineerd of niet gevaccineerd, gepensioneerd of niet gepensioneerd.
|
Citaat:
Voor de overige ongevaccineerde gepensioneerden kan ik minder begrip opbrengen, als covid de oorzaak is van de opname. |
Citaat:
De overheid heeft anderhalf jaar de tijd gehad om de IC capaciteit uit te breiden. Ze hebben 100% gegokt - en verloren - op de vaccins als reddingsboei. Indien er capaciteitstekort is op IC dan moet er triage gebeuren. Men moet kiezen op basis van het aantal toekomstige levensjaren dat op het spel staat. Indien zowel een 55-jarige als een 85-jarige moeten opgenomen worden, en er is maar één IC bed vrij, dan kiest men voor de 55-jarige. En men moet niet kijken naar de vaccinatiestatus. Niet-gevaccineerden hebben evengoed belastingen betaald voor de gezondheidszorg en moeten niet opdraaien voor de stommiteiten van de TV-kwakzalvers. |
nope, first in, first served.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat als er triage nodig is? Welk maatstaf zou jij gebruiken? |
Citaat:
|
Citaat:
De ongevaccineerden? De gevaccineerden? De overheid? De TV-kwakzalvers? |
1 Bijlage(n)
Hieronder een foto die heel het probleem kort samenvat. Dit gaat over doden, maar dit zal ongetwijfeld voor de ziekenhuisopnames niet veel anders zijn. Gevaccineerd of niet verandert daar niet veel aan.
|
Citaat:
Hoeveel jaar is er al "de witte woede"? Al bijna 35 jaar... https://www.dewereldmorgen.be/commun...tte-woede-uit/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is de bron van die grafiek? Heb je een link? |
Citaat:
https://covid-19.sciensano.be/sites/...N%20BELGIE.pdf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be