![]() |
Nog maar eens. Elektrische auto's rijden minder ver dan aangegeven
Weer minder goede cijfers dan er beloofd werden.
https://www.hln.be/mijn-gids/een-wag...iFfZD29YrqOYyg https://www.hln.be/dossier/~d56437e8...3-355ec82967b5 |
Morgen moet ik een flink eind Nederland in,... en terug natuurlijk. Zo een goede 600 km. Daar ga ik mijn vertrouwde diesel voor gebruiken.
Ik ga hem niet speciaal vol tanken. Hij staat net iets over half vol dus ik zou zonder problemen heel het traject met gemak zonder tanken kunnen overbruggen. Dus ik start zoals hij daar staat en pas het allerlaatste pompstation op Nederlandse bodem giet ik hem vol. Niet dat dat zal nodig zijn maar vanwege de prijs. De diesel kost in Nederland, en in Frankrijk ook, een stuk goedkoper dan hier bij de Belgische zakkenrollers.:fist: |
Citaat:
De bezineprijs ligt er 30 cent hoger. Wie is dan de bandiet? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is Soms minder (in de winter altijd wat minder tot veel minder naargelang de warmtepomp standaard is), en Soms meer (in de zomer bijna altijd meer, zie NAF resultaten) Zoals dat bij alle plofautos ook het geval zal zijn. Vertel eens iets nieuws. En dat clickbait-prutstestje is toch om te lachen. Ga toch eens bij de grote jongens kijken, zoals het Noorse NAF: https://www.activlease.nl/informatie...ieradius-test/ https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest Of tot 51 electrische wagens getest in de winter en in de zomer in Noorwegen, vergeleken met hun Europese verbruiksnorm WLTP. Moet ik ze alweer alle 51 plakken zoals in een andere draad? :twisted: Deze post: KLIK : 50 verbruikstesten :-D |
https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...06qSkCFnkC5c68
ook getest ..... "X" begin maar weer eens over iets anders zoals gewoonlijk En een geluk dat Tesla er niet bijstaat hé |
Citaat:
https://www.vab.be/nl/info-en-dienst...andstofprijzen |
Citaat:
Citaat:
Kijk maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=6r4M5EYIErw Citaat:
Dat er verliezen zijn bij het opladen van electrische wagens is al zo oud als de kerk. Dat wordt sowieso altijd meegeteld in het officieel verbruik, heb je dat nog altijd niet begrepen? 8O8O amaaaaaaiiiiiiii |
Citaat:
|
Citaat:
Begin je dus alweer over wat anders? :lol: (zoals gewoonlijk als je het alweer niet begrijpt) Hier mijn draad over al dan niet een warmtepomp in een EV, en het verbruiksverschil bij koudere temperaturen: Citaat:
Citaat:
Now the first batch of new 2021 Tesla Model 3 vehicles have been delivered, and YouTuber Bjorn Nyland did a comparison test with his 2019 Tesla Model 3, which doesn’t have a heat pump: He let the heat run in both cars for several hours at 21C (70F) to see how much of a difference the heat pump made. Based on his test, he concluded his 2019 Model 3 without the heat pump required 2,170 watts to maintain the temperature. The new 2021 Model 3, on the other hand, needed only 735 watts. That’s about three times more efficient. |
Topic warmtepomp: https://forum.politics.be/showthread.php?t=256341
Topic pruts-WLTP voor EV versus veel betere EPA voor EV: https://forum.politics.be/showthread.php?t=250158 (kzal die opfrissen) |
Citaat:
|
En als ze zo verder gaan ( met dank aan de groene monstertjes ) gaan we regelrecht terug naar de tijd van toen we kaarsverlichting gebruikte want de elektriciteit zal iedere dag duurder en duurder worden.
|
Zelfs 1000 km gaat aan 100 kmh gemiddeld:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=261685 Opladen EV kost in de regel de helft van brandstofkosten ICE (als ene stijgt stijgt de andere immers ook). https://www.egear.be/elektrische-aut...0laadverliezen Maar de stroomkosten zitten wel vaster in de gezondheidsindex, dus zomaar dure stroomprijzen vragen brengt amper iets in de staatskas, want de index gaat mee. EV rijders die wat kunnen plannen kunnen regelmatig ook gratis laden, en niet-meer-werkenden kunnen dat zelfs nog meer: Citaat:
|
Citaat:
Diesel is er, tenminste de officiële maximumprijs, lager dan hier, 10 ct of zo per liter. Maar rij je in Nederland met een diesel dan wordt je wegenbelasting zo hoog dat bijna niemand er nog voordeel kan uithalen. Dus dan maar benzine, maar daar is de Nederlandse overheid weer en die heft heel hoge accijnzen op benzine. Wat je daar ook kiest, afdokken zal je. Begin november nog in Duitsland geweest en in Oostenrijk en in Italië en in Frankrijk. Overal goedkoper diesel getankt dan hier. Het goedkoopste was Oostenrijk maar ook in Italië, toch berucht voor de hoge prijzen daar. Die verschillen zijn niet wereldschokkend maar in Oostenrijk scheelt het toch dik 20ct. Op een tankbeurt van 50 liter scheelt dat 10€. |
20,3% aandeel BEVs nieuw ingeschreven in november (D)
November Duitsland, meer dan 1 op 5 nieuw ingeschreven personenwagens waren pure EVs, tenkoste van vooral diesels en benzines .
Pure ICEs tesamen zitten nu nipt onder 50% nieuwe inschrijvingen. Diesel nog 15,8%, benzine nog 33,3%, dan nog 0,7% voor LPG+CNG, maakt tesamen 49,9%. De rest (plug-in) hybrides maar dat aandeel daalde ook onder 30% aandeel. Citaat:
![]() |
Leuk, hoe meer elektrische auto er rijden hoe meer de fossiele aangedreven autos wegentaks moeten betalen, er moet evenveel blijven binnenkomen.
|
Citaat:
Beiden zijn ook meer vervuilend dan wordt aangegeven. Dus, de consument wordt langs alle kanten schaamteloos én straffeloos bedrogen met reclame die hij niet eens meer kan ontlopen... En dat is volgens u nieuws? Wat verwacht je dan in een land met een politiek stelsel dat periodiek hetzelfde doet onder het mom van verkiezingen waarvan de resultaten ook nog eens veerkracht worden om tot een regelrechte antithese van de geuite volkswil te komen? Fairplay? :lol::lol::lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be