![]() |
OCAD waarschuwt voor stevige weerstand tegen coronaregels
OCAD waarschuwt voor stevige weerstand tegen coronaregels
De weerstand tegen de coronamaatregelen in ons land is de afgelopen maanden sterk toegenomen en leidt op die manier tot meer polarisatie, extremisme en bedreigingen. Dat concludeert OCAD, het orgaan dat in ons land de dreigingsanalyse maakt, in een rapport dat VRT NWS kon inkijken. Een eventuele verplichte vaccinatie zou - net als de coronapas in het verleden - de protesten nog meer kunnen aanwakkeren. En verder: "Het is op zijn minst plausibel te stellen dat rechts-extremistische actoren getracht hebben deze betoging te kanaliseren en te instrumentaliseren", klinkt het. En dit: Het protest leidt volgens het OCAD tot "steeds scherpere oproepen", zoals "revolutie" en "tribunalen". "De huidige politiek krijgt net als de betrokken wetenschappers en de reguliere media de rekening gepresenteerd." Zij worden volgens het OCAD op regelmatige basis bedreigd, voornamelijk op online fora. Daarnaast is er ook een stroom aan haatdragende berichten ten opzichte van de politici en wetenschappers. Bron: VRT NWS - OCAD Ik ben eens benieuwd wat de impact zal zijn van eventuele verplichte vaccinatie. Het CST heeft al z'n steentje bijgedragen. |
Citaat:
Als OCAD zo werkt, is het vrij normaal dat ze dan zovele andere dingen over het hoofd zien. Zoals echte terroristen in het verborgene. |
Citaat:
Het 'orgaan' OCAD kan misschien ook wat aandacht opbrengen voor de 'haatdragende berichten' die ondermeer op dit forum door 'force vaxxers' worden geplaatst. De miserie komt niet van één kant, hé. Zélf heb ik mij braaf én domweg laten vaccineren in augustus 2021, maar ik huiver voor een algemene verplichting, en al helemaal als die ook voor kinderen zou gelden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben vorig jaar ook een extreem rechtse haatdragend sujet geworden, bereid tot overheid en aanhangers patatten op hun smoelen te geven, hun milieuvriendelijke auto's in brand te steken, en de ergste omhoog te trekken aan palen. Als ze me een factuur sturen als straf voor weigeren van hun medicatie, negeer ik die vreedzaam. Worden ze bruitaler, ik ook. Staan ze aan mijn deur met geweld te dreigen, dreig ik terug. Plegen ze geweld, repeat. Waarom de moeite? Omdat ontbering van vrijheid het plezier van leven vergalt tot dat van slavernij, en ervoor vechten de plicht is van elke burger die een ander die wil gunnen. Herinner de bevrijding van de Duitse Nazi overheid. Mensen stroomden samen op pleinen, om de vechters die hun leven riskeerden voor hen, te verwelkomen. Ze BESEFTEN de waarde van vrijheid. 4 lange donkere jaren, van rantsoenen, deportaties en dwangarbeid, had hun dat geleerd. Het is weer zover. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:-) |
Citaat:
Er zijn overal lantaarnpalen beschikbaar. De job kan lokaal geklaard worden. Geen transporten nodig. Ook milieuvriendelijk. Lantaarnpalen zijn een beetje als zonnepanelen. Je hebt wat elektriek, lokaal, onafhankelijk van het externe. En twee, "haatdragend", wel lol, wat anders? Liefde met Nazi's? Uiteraard HAAT. Nazi's HAAT je. In een wereld van extremen, is het vriend of vyand zonder iets tussen. Zwart of wit. Diegenen die blijven denken in grijswaarden, maken zichzelf wat wijs, en de realiteit zal hen hard wakker schudden. |
Citaat:
Oh ja, ik was nog het veelvuldig gebruik van het begrip nazi vergeten :-) |
Citaat:
Waarom streBen Nazi's naar telewerken? Omdat ze dan centraal kunnen spioneren. OCAD zou trouwens beter hun licht in de spiegel opsteken. En kijken naar zichzelf, ben je collaborateur, of verzet je je. Ben je tegen burgers, of tegen Nazi's. Aan het eind van WOII, waren de volkssturmers, van kinderen tot ouderen OOK blij met het instorten van hun leiding. Blij om terug te kunnen naar het leven waar de Nazi's hen uit weg hadden gesleurd. |
Dat is dan misschien toch nog goed nieuws.
Aan OCAD: er zijn ook mensen die van een zekere redelijkheid verdacht kunnen & mogen worden die (zichzelf en anderen) vragen stellen bij het huidige corona-beleid: https://www.knack.be/nieuws/belgie/n...n-1807119.html Met alle nodige respect, "djimi" (braaf en domweg gewillig proefkonijn, at your service) |
Citaat:
|
Citaat:
OCAD waarschuwt voor hevige reacties en verwijst naar rechts-extremistische groeperingen, de relschoppers die vernielingen aanrichten, en aanzetten tot geweld. OCAD gaat zich niet bezighouden met het uiten van ongenoegen op straat. |
Ik dacht wel dat Vlaams extreemrechts er zou achter zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be