Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kerst 1984: Band Aid "Do they know it's Christmas?" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262162)

Den Ardennees 5 december 2021 17:42

Kerst 1984: Band Aid "Do they know it's Christmas?"

Ieder jaar in deze periode horen we ze terug, de tientallen artiesten van Band Aid uit 1984 met hun nummer voor de hongerende kinderen in Afrika. Ik krijg er nog steeds kippenvel van. Er is nadien echter heel wat negativisme rond gekomen: zo zouden die artiesten dat vooral gedaan hebben om in de picture te komen. Ik heb daar over nagedacht, maar kan het daar niet mee eens zijn: niets doen is altijd gemakkelijker, en er is wel degelijk veel geld mee ingezameld om de nood te kunnen lenigen. Goed toch?

Hoe staan jullie er tegen over?

(en by the way, ja: ik vind het nu ook wel knullig om te zien hoe Boy George, Bono en George Michael zo in die micro staan te brullen :-), maar dat is bijzaak)

kiko 5 december 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9833929)

Ieder jaar in deze periode horen we ze terug, de tientallen artiesten van Band Aid uit 1984 met hun nummer voor de hongerende kinderen in Afrika. Ik krijg er nog steeds kippenvel van. Er is nadien echter heel wat negativisme rond gekomen: zo zouden die artiesten dat vooral gedaan hebben om in de picture te komen. Ik heb daar over nagedacht, maar kan het daar niet mee eens zijn: niets doen is altijd gemakkelijker, en er is wel degelijk veel geld mee ingezameld om de nood te kunnen lenigen. Goed toch?

(en by the way, ja: ik vind het nu ook wel knullig om te zien hoe Boy George, Bono en George Michael zo in die micro staan te brullen :-), maar dat is bijzaak)

Leuk liedje.

En klagers ga je altijd hebben. Haters gonna hate.

Zucht 5 december 2021 18:45

Maar wat is er uiteindelijk verbeterd voor de bevolking in Afrika sinds 1984 ?

patrickve 5 december 2021 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9834002)
Maar wat is er uiteindelijk verbeterd voor de bevolking in Afrika sinds 1984 ?

De echte vraag is: in welke mate is de situatie in Afrika nu meer in ons voordeel dan toen ?

Rudy 5 december 2021 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9833935)
Leuk liedje.

En klagers ga je altijd hebben. Haters gonna hate.

Juist. Een leuk liedje toen, en nog steeds, soms.

Rudy 5 december 2021 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9834063)
De echte vraag is: in welke mate is de situatie in Afrika nu meer in ons voordeel dan toen ?

Wat is het verschil tussen de situatie toen en nu.
Elk z'n regering.

Dadeemelee 5 december 2021 23:00

Citaat:

Hoe kan je daar nu iets tegen hebben?

Bovenbuur 5 december 2021 23:12

Citaat:

Beetje ongelukkig gekozen tekst. In Afrika wonen meer Christenen dan op welk ander continent dan ook en specifiek in Ethiopië, waar het om ging, wonen er zo'n 75 miljoen (vandaag de dag), driekwart van de bevolking. I'm pretty sure they know it's Christmas time.

Vlad 6 december 2021 06:30

Citaat:

Allemaal 1%'ers wiens ontwikkelingshulp geen zak heeft uitgemaakt. Alleen economische ontwikkeling helpt Afrika vooruit en de ontwikkelingshulp haalt die economische ontwikkeling meer onderuit dan dat ze die vooruit helpt. Men moet de ontwikkelingsprojecten van grote ontwikkelingshulpgod Jeffrey Sachs eens proberen volgen. Dat is niet gemakkelijk want ze mislukken één voor één dus heeft men het steeds over de nieuw opstartende en de steeds hogere bedragen die hij weet binnen te halen maar alle, ik herhaal, alle, projecten die hij al heeft verwezenlijkt zijn op niets uitgedraaid. ALLE.

Het Verzet 6 december 2021 08:41

Elon Musk vond ik wel kostelijk tegen die UN medewerker.
"Als ge mij kunt aantonen hoe ge de honger gaat verhelpen, krijgt ge uw geld."
De kar was rap gekeerd.

Maar Afrika heeft al lang geen blanken meer nodig om onderdrukt te worden, ze kunnen dat ondertussen al perfect zelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be