![]() |
Mayonaise is helemaal niet ongezond
Mayonaise is helemaal niet ongezond, het maakt veel maaltijden vooral veel lekkerder.
Ik denk daarbij in de eerste plaats aan frietjes, maar ook aan aardappelsalade. Waarvoor gebruiken jullie allemaal Mayonaise? https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...edgdhp&pc=U531 Soms hoor je ook de uitdrukking: "De mayonaise pakt niet.". Misschien het minste dat je van VIVALDI kan zeggen. Vlaams woordenboek: https://www.vlaamswoordenboek.be/def...%20pakt%20niet figuurlijk: de relatie in een groep is niet goed, de samenwerking lukt niet; (dikwijls gezegd over spanningen in een politieke coalitie) Ook: " iemand zijn mayonaise pakt niet": het lukt niet, hij kan het niet, wat hij doet slaagt niet aan |
Naast bij bovenvermelde frieten of in aardappelsalade, in witloofsalade en in eiersalade. Broodjes smos heb ik toch liever met boter.
|
Ook bij prinsessenboontjes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vooral die citroen zorgt voor extra frisse salade. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet echt fan.
Tenzij op frieten, samen met stoofvleessaus. Met sla en tomaat eet ik het ook wel graag. Maar veel hangt af van de mate waarop zeker? Ik ken er eentje die het vroeger zo met de lepel uit de pot kon eten 8O |
Citaat:
In de beschaafde wereld gaat het wel over huis-eigen-geklopte-mayo, hein. Niet uit de industrie pottekes. Wasmedanna. |
Ik gebruik dat enkel bij frieten en dan nog liefst met curry.
In salades is een vinaigrette verl beter, dan proef je de groenten nog. |
Citaat:
En ik klop dat ook niet meer, ik doe dat met de staafmixer. Maar zelden, ik ben immers geen fan. Dan nog meestal met schimmelkaas en bieslook toevoegen als sauske op hamburgers van kippengekakt. |
Citaat:
Geldt ook voor vinaigrette. |
Op een broodje met hesp of gewoon op een snee brood.
|
Er zijn er die mayonnaise in hun reet smeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet kotsen van winkelmayonaise !! Maar ik lust wel krabsalade !! :-) Friet met Hollandse mayonaise lust ik ook nog wel !! Zelfgemaakte mayo is ALTIJD de lekkerste !! Tegenwoordig: Friet met Hollandse mayo of huistartaar & pindasaus :-D Friet met mosterdcurry :-D Friet met tomagrec :-D Friet stoofvlees , zonder eenderwelke andere saus !! Ook eender welke saus , altijd apart in een potje !! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be