![]() |
Traject controle privatiseren! Kassa, kassa, kassa.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211208_97924425
“Als snelheidsboetes een verdienmodel worden, hebben we een probleem” Timmie van Diepen HBVL 9-12-2021 om 06:00 Na het Antwerpse Bonheiden vertrouwt nu ook Bilzen zijn trajectcontroles aan een privébedrijf toe. Wie binnenkort in een zone 30 of 50 te snel rijdt, zal een deel van zijn boete naar de rekening van het bewuste privébedrijf zien vloeien. Het was de Vlaamse regering, met name mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld), die daarvoor in februari van dit jaar de weg vrijmaakte. Sindsdien mogen gemeenten zelf GAS-boetes uitdelen voor wie tot 20 km per uur te snel rijdt. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211208_96709023 Trajectcontroles door privébedrijf verdelen Vlaamse meerderheid Brussel/Bilzen - Na Bonheiden besteedt ook Bilzen zijn trajectcontroles uit aan een privébedrijf, dat 24 euro per boete ontvangt. In de Vlaamse meerderheid botst het over die privatisering van de verkeersveiligheid. Er zijn gemeentes die trajectcontroles willen privatiseren. De firma in kwestie wil wel dat alle snelheid remmende inrichtingen, in het traject verdwijnen. Gaat het hier dan om verkeersveiligheid of gaat het hier om de kassa? Addertje onder het gras is, dat indien de kassa niet genoeg rinkelt, de gemeente zal moeten betalen. De privéfirma ligt dus midden in het bed. Graag een discussie hierover. |
De firma in kwestie wil wel dat alle snelheid remmende inrichtingen, in het traject verdwijnen.
Dat is er zwaar over. Misschien de straten zo inrichten dat het heel uitnodigend wordt om nog sneller te rijden? Sauwens, de man die vervuilde grond op zijn bouwgrond liet storten...in de Elzenlaan te Schoonbeek-Beverst. Na drie jaar groeide er nog geen onkruid op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu op dit ogenblik: drie uur file tussen G-Bijgaarden en Vilvoorde....ze zullen niet veel moeten flitsen. |
Citaat:
Alleen moeten ze die tijdens vakanties uitschakelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Technische kunnen ze nu ook weten waar je bent, waarom gebruiken ze geen GPS technologie voor boetes van snel rijden, dat werkt 100%.
Dan is het gedaan met hard te rijden. |
Citaat:
Citaat:
De CEO van VWGp heeft onlangs gezegd dat autonome wagens nog een grotere sprong gaat zijn dan de overstap van ICE naar EV. |
En dan wegentaks weg, met aan gps sigiaal gekoppeld rekening rijden.
Alle onnozel trajectpalen weg. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij "Jan Modaal - die niet oplet -" blijven ze dan kasseren, ttz die blijven sponsor. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In bepaalde landen vindt men soms ook bepaalde blauwe minimumsnelheid-borden. |
Terug naar de draad.
Vinden jullie het kunnen dat zo' privébedrijf eist dat er geen snelheid remmende infrastructuur meer mag zijn? Dat het, met andere woorden, gaat over de kassa? Dat er zoveel mogelijk te snel gereden moet worden, en dit liefst in de marge van maximum 20 km/u (gecorrigeerd???). |
Citaat:
Maar dat een privé bedrijf winst wil maken, wie zou dat durven denken? Onze gemeentebesturen gaan geen VZW in de arm nemen voor zo'n taken hoor. (alhoewel, ik zie ze er best toe in staat als de kruimels maar voldoende groot zijn) |
Citaat:
|
Citaat:
Een discussie die gevoerd mag worden, maazr hier niet op de plaats is. Ik dacht altijd dat die controles er waren voor de verkeersveiligheid, niet om een firma rijk te maken. Hoog tijd dat de wet in die zin aangepast gaat worden. Het was nooit de bedoeling van de gasboetewijziging, om zo'n toestanden te creëren. Wat is het volgende? Wegen in bebouwde kom aanleggen zoals een autostrade en dan maar flitsen (trajectcontrole). Gaat onze verkeersveiligheid daar naartoe? |
Citaat:
Ik denk dat het een brug te ver is als we een privébedrijf inzetten voor zo'n zaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be