![]() |
Wie boete weigert te betalen, ziet rijbewijs automatisch ingetrokken
Wat een draak voor een maatregel is dit weer. Er zijn toch manieren genoeg om een boete te laten betalen zonder het rijbewijs in te trekken. Bijvoorbeeld door loon beslag en bij een armoedzaaier die niet werkt hou je van zijn ocmw geld in.
Wat deze regel gaat veroorzaken is dat er nog meer mensen zonder geldig rijbewijs op de baan gaan zijn. En jij kunt dan wel zeggen, die mogen dat niet, en eigen schuld en blabla. Maar als ene tegen u botst en die is in fout en de verzekering trekt zich terug omdat hij geen geldig rijbewijs heeft, dan blijf jij met lege handen achter. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211212_93386781 |
Citaat:
Sorry hoor maar de door u voorgestelde maatregelen kunnen wettelijk niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Al ooit gehoord wat voor een miserie je hebt als je iets aan de hand hebt met een onverzekerde? Door deze maatregel gaan er gerust een tienvoudige zijn. |
Citaat:
|
Is het niet zo dat als je een boete niet betaald de rechter een gevangenisstraf kan opleggen?
Ik dacht dat zoiets voorzien was in de wetgeving. |
Citaat:
Ze hebben het geld nodig, Belgie is aan het vastlopen zoals een oude en versleten tweetakt motor. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor geld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Lees, een deurwaarder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onder het bewind van dictator Kelt zouden boetes door ingezetenen en burgers niet meer volgens "aparte systemen" moeten betaald worden ,maar verrekend worden bij de volgende belastingsafrekening.
Als dat niet lukt krijgt U te maken met de belastingsadministratie waarvan de benaming en de funktie overigens zal wijzigen naar "Centrale Inningsdienst" Dat lijkt me eenduidiger en mogelijk VEEL efficienter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een aantal zaken door de staat gelden wettelijk als uitvoerbaar, wat betekent dat dit bij een vonnis automatisch uitvoerbaar is en een rechter dit niet expliciet moet vermelden. Maar dat ging tot nog toe niet over boetes... Deze beslissing is mij dunkt onwettelijk daar zij de mogelijkheid van beroep ondergraaft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be