Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Stop the boost? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262342)

Der Wanderer 13 december 2021 20:20

Stop the boost?

Zoals de gegevens nu zijn - toegegeven, dat is een voorlopige bevinding - is een booster wellicht overbodig voor iedereen onder de 50. Anders zou men zich moeten laten inenten tegen eender welke onnozele verkoudheid. Is dit een reden voor een bewustwordingsactie die de nadruk zou leggen op natuurlijke immuniteit waar mogelijk en vaccinale immuniteit waar nodig om écht met corona te leren leven zonder dat dit ons bestaan blijft beheersen?

patrickve 13 december 2021 20:34

Hier in Frankrijk moet iedereen boven de 18 een booster krijgen voor 15 januari, of gene corona pas meer.

gunter5148 13 december 2021 20:39

"Stop de dwang/stop de chantage" is een betere leuze. ;-)

Der Wanderer 13 december 2021 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9841693)
Hier in Frankrijk moet iedereen boven de 18 een booster krijgen voor 15 januari, of gene corona pas meer.

Zoiets zou niet kunnen blijven duren als de meerderheid toch geen booster neemt.

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de handhaving in Brussel. Ik kan me héél moeilijk voorstellen dat de politie in Schaarbeek heel ijverig pasjes controleert.

gunter5148 13 december 2021 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9841705)
Zoiets zou niet kunnen blijven duren als de meerderheid toch geen booster neemt.

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de handhaving in Brussel. Ik kan me héél moeilijk voorstellen dat de politie in Schaarbeek heel ijverig pasjes controleert.

In Schaarbeek is de positie "god" al bezet. De covid-god hebben ze daar niet meer van doen.

Der Wanderer 13 december 2021 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9841703)
"Stop de dwang/stop de chantage" is een betere leuze. ;-)

Dat sowieso maar in dit specifieke geval is er - zoals het er nu naar uitziet - zelfs medisch gezien weinig reden om een booster te nemen tenzij je echt oud of zwak bent. Uiteraard is dat een voorlopige stand van zaken.

gunter5148 13 december 2021 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9841708)
Dat sowieso maar in dit specifieke geval is er - zoals het er nu naar uitziet - zelfs medisch gezien weinig reden om een booster te nemen tenzij je echt oud of zwak bent. Uiteraard is dat een voorlopige stand van zaken.

Dan moeten die zwakkeren dat zeker doen, dat is hun vrije keuze. Althans, dat zou het moeten zijn.

Rudy 13 december 2021 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9841693)

Weiger massaal de booster. Het is de enige manier om iets aan de situatie te veranderen. Economie is een belangrijke factor.
Maar ze weigeren niet hé.

morte-vivante 13 december 2021 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9841741)
Weiger massaal de booster. Het is de enige manier om iets aan de situatie te veranderen. Economie is een belangrijke factor.
Maar ze weigeren niet hé.

hebt gij al ne expert gehoord die zegt dat niet-risicopatienten minstens 6 maanden na de tweede dosis nog steeds beschermd zijn tegen ernstige ziekte en hospitalisatie? Want dat is wat de wetenschap nu zegt.

Of dat preliminaire testen zeggen dat vaccin + vaccin < vaccin +vaccin +booster < vaccin + vaccin + natuurlijke infectie tegen omicron?

Als het antwoord hierop nee is, hoe kunt ge dan als gewone burger een geïnformeerde beslissing nemen?

Der Wanderer 13 december 2021 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9841756)
hebt gij al ne expert gehoord die zegt dat niet-risicopatienten minstens 6 maanden na de tweede dosis nog steeds beschermd zijn tegen ernstige ziekte en hospitalisatie? Want dat is wat de wetenschap nu zegt.

Of dat preliminaire testen zeggen dat vaccin + vaccin < vaccin +vaccin +booster < vaccin + vaccin + natuurlijke infectie tegen omicron?

Als het antwoord hierop nee is, hoe kunt ge dan als gewone burger een geïnformeerde beslissing nemen?

Ondertussen gaat het bij velen al tussen vaccin + vaccin + infectie en vaccin + vaccin + infectie + booster, gezien de hoeveelheid deltabesmettingen.

Der Wanderer 13 december 2021 21:15

Citaat:

Wat dat betreft: bepaalde informatie op laatjevaccineren (die site) doet veeleer denken aan misinformed consent.

cookie monster 13 december 2021 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9841763)
laatjevaccineren

Awel , het staat u vrij die website aan te klagen !!

Rudy 13 december 2021 22:00

Citaat:

Momenteel hoor ik niemand nog vertellen dat het vaccin je na 6 maanden nog volledige bescherming biedt.
Die tijd is voorbij, en die laatste boodschap hoor ik wel in de media, als je tussen de lijnen luistert.
Het is nu volle bak booster.
Ik denk, moest het kunnen, gaan mensen vechten voor een booster.
Massahysterie ja.
Jonge mensen hoeven zich geen zorgen te maken.
Overlevingsdrang, daar gaat het om.

Dadeemelee 13 december 2021 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9841820)
Momenteel hoor ik niemand nog vertellen dat het vaccin je na 6 maanden nog volledige bescherming biedt.
Die tijd is voorbij, en die laatste boodschap hoor ik wel in de media, als je tussen de lijnen luistert.
Het is nu volle bak booster.
Ik denk, moest het kunnen, gaan mensen vechten voor een booster.
Massahysterie ja.
Jonge mensen hoeven zich geen zorgen te maken.
Overlevingsdrang, daar gaat het om.

Zodra er betrouwbare cijfers over waren heeft ‘men’ (de onbetrouwbare overheid en msm :| ) gezegd dat 2 vaccinaties na 6 maand onvoldoende beschermen.
Dus wacht ik op mijn booster. No sweat.

Rudy 13 december 2021 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9841824)
Zodra er betrouwbare cijfers over waren heeft ‘men’ (de onbetrouwbare overheid en msm :| ) gezegd dat 2 vaccinaties na 6 maand onvoldoende beschermen.
Dus wacht ik op mijn booster. No sweat.

Via QVAX kan het blijkbaar iets sneller.

msm vergelijk ik niet met de overheid of de reguliere media.

patrickve 14 december 2021 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9841824)

In juli dus. :-D

Kijk, dit is hoe langer hoe minder een vaccin he, en hoe langer hoe meer gewoon een tijdelijke antilichamen behandeling. Het begint erop te lijken dat we gaan voor een 20-jaar lange om-de-4-maanden-een-spuit gedwongen behandeling van gans de bevolking, een experiment waarop het lijkt dat cardioloog een enorme toekomst gaat hebben, en misschien oncoloog ook :-)

Voltian 14 december 2021 14:58

Citaat:

Please elaborate

die "<" wat betekent dat? lagere kans op hospitalisatie (of iets anders?). Dus vaccin + vaccin + natuurlijke infectie tegen omicron is "beter dan" (beter in welk zin?) vaccin + vaccin + booster?

I'm intrigued

patrickve 14 december 2021 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 9842255)
die "<" wat betekent dat? lagere kans op hospitalisatie (of iets anders?). Dus vaccin + vaccin + natuurlijke infectie tegen omicron is "beter dan" (beter in welk zin?) vaccin + vaccin + booster?

Ik denk dat Morte vivante refereert naar de titers van neutraliserende antilichamen, want voor de rest hebben we voor omicron nog geen data. Zeker niet wat hospitaliseren betreft want veel omicron patienten in 't ziekenhuis zijn er voorlopig niet.

Sneaky 14 december 2021 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9841705)

Dat is toch in het nieuws geweest... Politie mag de pasjes niet controleren, alleen de cafébaas mag dat. Dus in de praktijk geldt de pas daar gewoon niet zou ik zo denken. Ge moet als cafébaas al loemp zijn om 50% van de markt op voorhand uit uw café te mijden.

morte-vivante 14 december 2021 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 9842255)
Please elaborate

I'm intrigued

wat patrick zei. In vitro neutralisatie assays tegen omicron, waar dubbelgevaccineerden en geboosterden slechter omicron neutraliseerden dan dubbelgevaccineerde geinfecteerden (met delta)

daarom preliminair, en absoluut niet bevestigd door real-world evidence

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be