Micele |
14 december 2021 15:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
(Bericht 9842296)
Vooral de laatste zin zegt alles:-)
|
Je bedoelt deze nietszeggende alinea?
Topman Toyoda, die ook enkele voorlopige versies van elektrische Lexus-modellen voorstelde, gaf op de persconferentie nog een woordje uitleg over zijn multi-brandstofstrategie.
“Wat betreft de reden waarom we zoveel opties proberen te behouden: in termen van bedrijfsmanagement zou je kunnen denken dat het efficiënter zou zijn om ons op minder keuzes te concentreren. We geloven echter dat snel aanpassen aan veranderingen in de toekomst belangrijker is dan proberen de toekomst, die onzeker is, te voorspellen. Daarom willen we opties beschikbaar houden voor onze klanten totdat het juiste pad duidelijk is.”
Dat is rond de pot draaien. Onze klanten die ze nog niet verloren hebben (aan o.a. Tesla) ...
en ook deze: https://electrek.co/2019/01/28/tesla...efection-rate/ en zo kan men zelfs tot 2014 teruggaan (mod S)
Enkele staaltjes slecht-goed-nieuws show van Toyota:
Citaat:
https://www.deaandeelhouder.nl/nieuw...oductie-autos/
10 september 2021 07:30
Toyota snijdt opnieuw in productie auto’s
TOYOTA (ANP) - Autofabrikant Toyota heeft opnieuw zijn productieplannen aangepast. In september en oktober bouwt het Japanse bedrijf 400.000 auto's minder dan het na een eerdere bijstelling van plan was. Toyota voert tekorten aan onderdelen door de opleving van de coronapandemie in Zuidoost-Azië op als reden voor de aanpassing.
Toyota wilde in september eigenlijk 900.000 auto's maken, maar verlaagde dat in augustus met 40 procent tot 540.000 voertuigen. Nu schrapt het bedrijf nog eens 70.000 auto's van zijn productiedoel. In oktober wordt de geplande productie met 330.000 auto's naar beneden bijgesteld.
De eerste verlaging in augustus had vooral te maken met chiptekorten, maar inmiddels ontbreken ook andere onderdelen omdat fabrieken waar die gemaakt worden door corona-uitbraken stil zijn gelegd. Toyota heeft fabrieken in onder meer China, Japan en Thailand, maar toeleveranciers van het bedrijf zitten ook in andere landen waar door de Delta-variant van het coronavirus strengere maatregelen gelden.
De vraag naar auto's blijft wel sterk, merkt Toyota op. Het bedrijf houdt voor de maanden november tot en met maart vooralsnog vast aan de oorspronkelijke productieplannen. Voor heel zijn boekjaar, dat in maart eindigt, gaat Toyota nu uit van de bouw van 9 miljoen auto's. Dat was 9,3 miljoen voertuigen.
|
En deze van 4 november ll:
Citaat:
https://www.deaandeelhouder.nl/nieuw...ing-productie/
Toyota verhoogt winstprognose ondanks verlaging productie
TOKIO (ANP/AFP) - Hoewel Toyota kampt met chiptekorten waardoor de productiecapaciteit wereldwijd moest worden verlaagd, stelt het autoconcern de winstprognose van dit lopende boekjaar naar boven bij. Toyota verwacht dit jaar een winst van 2,49 biljoen yen (18,8 miljard euro), meldt het bedrijf donderdag. Dat is fors hoger dan een eerdere prognose, toen het bedrijf een winst van 2,3 biljoen yen (17,4 miljard euro) verwachtte in het fiscale jaar tot maart 2022.
De omzet blijft volgens de bijgestelde prognose echter uitkomen op hetzelfde bedrag van 30 biljoen yen (226,7 miljard euro). "Het productievolume daalde wereldwijd, maar onze leveranciers, fabrieken en dealers hebben grote inspanningen geleverd om zoveel mogelijk auto's te leveren", aldus de bestverkopende autofabrikant wereldwijd.
Dat Toyota minder last lijkt te hebben van de chiptekorten heeft onder meer te maken met de planners van het bedrijf. Toyota hanteert een ingenieus systeem om qua voorraden niet voor verrassingen te komen. Daarbij heeft het bedrijf ook nauwe banden met leveranciers, waarbij het ook belangen houdt in een aantal van hen. Dat helpt Toyota in tijden dat de vraag naar onderdelen groter is dan het aanbod.
|
|