![]() |
Baudet veroordeeld
Baudet mag het coronabeleid niet in het verband brengen met het lot van de joden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/15/thierry-baudet/ |
juich saucissen volk
juich |
Het is in elk geval merkwaardig, dat in de overeenkomsten die Baudet schetst, de klemtoon voornamelijk op de jaren '20 en '30 liggen. De aanloop naar de holocaust dus.
En zelfs wanneer hij met de holocaust zelf zou vergelijken, is deze veroordeling wat mij betreft een nieuw dieptepunt van een samenleving die claimt zich te kunnen onderscheiden van landen zoals China, Noord-Korea, Rusland op basis van 'freedom of speech'. Men mag van de geschetste overeenkomsten vinden wat men wil. Men mag er helemaal mee akkoord gaan, men mag ze woord voor woord van tafel vegen en wegzetten als kul. Maar ze mogen wel geschetst worden. Toch in de vrije samenleving die ik gewoon ben. |
Mooi zo. Ik hoop dat mensen stoppen met jodensterren dragen op anti-CST-betogingen. De 2G-maatregelen mogen dan misschien hier en daar vergelijkingen met de aanloop naar de holocaust opwerpen maar dat doet elk discriminerend beleid en die aanloop staat niet los van de holocaust. Het is gewoon extreem ranzig om de vergelijking te maken. Vermoedelijk gelooft zelfs de meest debiele anti-vaccer niet dat CST's en 2G -maatregelen tot uitroeiingskampen gaan leiden. Die van de pot gerukte vergelijking is nergens voor nodig.
Daarbij, Baudet is een echte anti-semiet. Ik weet niet meer welke Britse conservatief, Murray of wijlen Scruton ofzo, heeft daarom alle banden met Baudet verbroken. |
Goh, ik kan ergens begrijpen dat die vergelijking te ver gaat maar dan mogen ze die eikels die uiterst rechts constant vergelijkt met de jaren ‘30 en de nazies ook op dezelfde manier de mond snoeren. Wat ze niet doen uiteraard, beschuldig je tegenstanders van hetgeen je zelf doet, de bekende nazie propaganda techniek.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is allemaal heel arbitrair wat mij betreft. |
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals elk communistisch regime, een totaalverbod had op elke vorm van geloof. Democratie dan maar hé? |
Citaat:
Dat is naief. Bovendien, wanneer mogen we van u onze ster dan wèl opnaaien? De staat is z’n boekje al veeeel te ver te buiten gegaan, maar volgens u nog niet genoeg? Moeten de blikken zyklonb wérkelijk opnieuw uit de motteballen voor wij onze bek mogen opentrekken? De uitspraak van de rechter is niet minder dan het regime dat het regime beschermt. |
Citaat:
|
Citaat:
Veroordeeld Tuig. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Kortom, het erge zat hem in de totalitaire waanzin, die in het geval van de nazi's tot een uitroeiing leidde op een totaal irrationele manier, maar het hadden andere zottigheden kunnen zijn he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Enfin, ik ben uiteraard tegen veroordelingen op basis van een mening. Het begint bij 1 ding dat zogezegd 'heilig' zou zijn en je zit op een pad waarin de vrijheid om te spreken bediscussieerbaar wordt. Bovendien komt de rechtsgelijkheid hiermee in gevaar, want 'toevallig' worden altijd diegenen geviseerd die een voor anderen 'ongewenste' invloed hebben op het debat, terwijl anderen al jaren vrijelijk zulke vergelijkingen maken.
|
Citaat:
W8 maar ff. |
Citaat:
|
Ik snap de motivering van het vonnis niet:
Citaat:
Die motivering raakt kant noch wal. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be