Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Spanje reserveert 175 miljoen euro om gedurende 15 jaar corona-vaccins te schenken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262386)

De schoofzak 16 december 2021 20:28

Spanje reserveert 175 miljoen euro om gedurende 15 jaar corona-vaccins te schenken

Wie er nog aan twijfelde, weet het nu.
Wat nodig is, is nodig.

titel: Spanje reserveert 175 miljoen euro om gedurende 15 jaar corona-vaccins te schenken

https://www.spanjevandaag.com/15/12/...s-te-schenken/

Citaat:

MADRID – Spanje houdt vol aan de vaccinatiecampagne zoals deze zich nu ontwikkelt in het land met corona-vaccins voor iedereen vanaf 5 jaar oud. Wat betreft de kinderen van 5 tot en met 11 jaar oud begint men in Spanje op woensdag met het zetten van speciale Pfizer-vaccins en ook de boostrerprik-campagne draait op volle toeren voor alle 60-plussers. Maar de regering is zich ook bewust dat ontwikkelingslanden gelijke kansen moeten hebben en daarom reserveert Spanje 175 miljoen euro voor onder andere het COVAX-initiatief.
ADVERTENTIE

Om beter voorbereid te zijn op de onzekere toekomst wil Spanje voorbereid zijn en een van de doelen is om een eigen corona-vaccin te hebben. De testfase is reeds begonnen bij verschillende Spaanse vaccins en om er zeker van te zijn dat deze gefinancierd kunnen worden heeft de regering een fonds opgezet met daarin 175 miljoen euro voor de komende 15 jaar.

Op dinsdag is dat de wekelijkse ministerraad beslist dat het totaalbedrag van 175 miljoen euro in vijftien keer jaarlijks uitbetaald wordt met als eerste betaling in 2021 met 5 miljoen euro en als laatste jaar 2035. Het merendeel van de investering vindt plaats tussen 2026 en 2030.
ADVERTENTIE

Een van de onderdelen van de financiering is het zogenaamde ACT ofwel Access to COVID-19 Tools Accelerator, een G20-initiatief en wereldwijde samenwerking om de ontwikkeling, productie en billijke toegang tot nieuwe COVID-19-diagnostiek, therapieën en vaccins te versnellen.

Verder werd ook het COVAX genoemd, ofwel COVID-19 Vaccines Global Access, een internationaal initiatief om COVID-19-vaccins voor iedereen beschikbaar te maken. In de praktijk gaat het om de doelstelling om vaccins ook in arme landen te verspreiden. Het werd opgericht in april 2020, aan het begin van de corona-pandemie.
ADVERTENTIE

In het kader van COVAX heeft Spanje recent nog 20 miljoen corona-vaccins gedoneerd aan het Afrikaanse continent om nieuwe corona-varianten eerder te kunnen stoppen en inwoners van Afrika beter te beschermen tegen Covid-19. De eerste 10 miljoen vaccins worden voor het einde van dit jaar naar diverse Afrikaanse landen gestuurd terwijl de tweede partij van 10 miljoen vaccins begin 2022 worden verstuurd.

Ivoorkust was het eerste Afrikaanse land dat op 4 november een Spaanse levering ontving in het kader van het COVAX-initiatief en het zal naar verwachting deze week een tweede partij van meer dan 1,25 miljoen Johnson & Johnson-vaccins ontvangen. Bovendien heeft Angola de afgelopen dagen 3.417.600 Moderna- en Johnson & Johnson-vaccins ontvangen. Andere bestemmingslanden zijn Mauritanië, Egypte met meer dan 4 miljoen en de Republiek Congo.

Hoofdstraat 16 december 2021 20:36

15 jaar, het wordt erger en erger

Reverberation 16 december 2021 20:41

Het is nodig, niet meer twijfelen!
Schoof heeft zijn vaccins nodig zoal een pamper in een WZC.

Walvader 16 december 2021 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9844311)

Toch maar opletten. Er zijn er hier met een olifantenhuid die desondanks onmiddellijk PA roepen en melding maken bij de forum-paus.

Erw 16 december 2021 21:42

Het is zoals Vandelanotte's Zilverfonds.
5 jaar later hoor je er niet meer over.
Dat is wat reklame is.
Dat is wat propaganda is.
De schapen blaatten en de trein passeerde.
Geeuw

De schoofzak 17 december 2021 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9844332)
Toch maar opletten. Er zijn er hier met een olifantenhuid die desondanks onmiddellijk PA roepen en melding maken bij de forum-paus.

Voor mij moet je niet opletten. Ik heb nog nooit gejankt bij de man met de stok. (*)
Zelfs al krijg ik er van langs, anoniem en zonder dat ik weet wat precies.

(*) wie een stok krijgt, kijkt alras rond of er niet ergens een hond te slaan valt.

De schoofzak 17 december 2021 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9844311)

Ik doe mijn best om 110 te worden.
En tot de laatste dag zullen ze mijn overheidspensioentje storten.

Vlad 17 december 2021 10:36

In Afrika zijn er al miljoenen (geschonken) dosissen weg gesmeten omdat ze er niet in slagen de vaccins voor de vervaldatum te zetten ... allemaal weggesmeten geld.

patrickve 17 december 2021 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9844618)

Waarom ?

Rapture 17 december 2021 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9844627)
Waarom ?

Om ons te pesten tiens.

patrickve 17 december 2021 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9844638)
Om ons te pesten tiens.

:-D

Oftewel om de forum kloten in orde te houden ?

fred vanhove 17 december 2021 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9844309)
15 jaar, het wordt erger en erger

En ik die nog dacht aan 2027. Ik zal mijn voorspelling moeten herzien.

De schoofzak 17 december 2021 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9844619)
In Afrika zijn er al miljoenen (geschonken) dosissen weg gesmeten omdat ze er niet in slagen de vaccins voor de vervaldatum te zetten ... allemaal weggesmeten geld.

Fake.
Er zullen er wel weggesmeten moeten worden, dat wel.
Maar voor de rest: fake.

fred vanhove 17 december 2021 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9844618)
.

Dokter Lecompte deed U dat al voor. Helaas.

patrickve 17 december 2021 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9844980)

Ja, inderdaad, hij ging 1000 jaar worden, en is nog geen 79 geworden :lol:

Spijtig dat hij dood is, maar het is dat soort volk dat TV kwakzalver mag spelen he...

De schoofzak 17 december 2021 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9844980)

Die zei dat hij (nog) ouder ging worden.
Ik zeg dat ik mijn best doe.

De Schoof bulkt van de nuance en van de precisie.

Voor mijn ouderdom reken ik natuurlijk wel op (niet forum- maar wel echte) artsen die mij fatsoenlijke wisselstukken kunnen steken als het nodig zou zijn.

stab 17 december 2021 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9845070)
Die zei dat hij (nog) ouder ging worden.
Ik zeg dat ik mijn best doe.

De Schoof bulkt van de nuance en van de precisie.

Voor mijn ouderdom reken ik natuurlijk wel op (niet forum- maar wel echte) artsen die mij fatsoenlijke wisselstukken kunnen steken als het nodig zou zijn.

Moeten da gevaccineerde wisselstukken zijn ?
Want ik zou maar oppassen, zenne.:|

Svennies 17 december 2021 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9845111)
Moeten da gevaccineerde wisselstukken zijn ?
Want ik zou maar oppassen, zenne.:|

Met corona certificaat hé....;-)

Rudy 17 december 2021 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9844302)
Wie er nog aan twijfelde, weet het nu.
Wat nodig is, is nodig.

titel: Spanje reserveert 175 miljoen euro om gedurende 15 jaar corona-vaccins te schenken

Spanje is een genereus land.
Dank u sinterklaas.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be