patrickve |
18 december 2021 16:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur
(Bericht 9845873)
Nederland loopt achter in eerste ronde vaccinaties. Wel meer landen, tuurlijk, maar om nou te verwachten dat je het probleem kan oplossen door alleen de mensen die nog wel willen een booster te geven is wel een beetje simpel gedacht van de politici.
|
Maar welk probleem moeten die mensen dan wel oplossen ?
Mensen die zich wensen te vaccineren, kunnen dat. Mensen die zich wensen te boost-vaccineren, kunnen dat. Als we de oplossing die voorgesteld wordt mogen geloven, is voor die mensen het "probleem" grotendeels opgelost. Zij zullen in matige wijze zwaar ziek worden en dood gaan ; veruit de meesten van hen, veel meer dan zonder vaccinatie, gaan geen problemen tegemoet.
Mensen die zich niet willen vaccineren, en daardoor lichtjes, helemaal niet, of zwaar ziek worden, en sterven, maken uiteraard geen deel uit van enig probleem want zij hebben daarvoor gekozen, en zullen dus volop kunnen genieten van hun keuze.
Dus WELK probleem is er eigenlijk ?
Citaat:
En nog steeds geen zicht op een grotere ziekenhuis capaciteit, of zelfs maar loonmaatregelen om het verplegend personeel dat er is te behouden.
|
Ja, dat was nou het allerenigste ding waar "de overheid" wel degelijk zinnig iets had kunnen bijdragen, maar nergens ter wereld lijkt dat de bedoeling te zijn. Het volstaat, zou ik denken, om de schaarse ziekenhuis capaciteit voor te behouden voor de mensen die gevaccineerd en niet te oud zijn, en dan is er toch helemaal geen probleem zou ik denken ?
Citaat:
Ik wil best stoppen met laboranten opleiden, binnen gaan zitten en een booster gaan halen, maar zolang je de lockdownfeestjes, de besmettingskits, de Urkse kerkdiensten etc etc niet onder controle hebt (om nog maar te zwijgen van de overduidelijk ondoordachte complottheorietjes en verzonnen stiekeme nazi's) weet ik niet of je daar überhaupt wel een netto positief effect uit gaat halen.
|
Maar zelfs als je die allemaal "onder controle krijgt" gaat daar uiteraard niks vooruitgang mee geboekt worden, want je stelt je probleem alleen maar wat uit. Men is nu al bijna 2 jaar tevergeefs bezig met het onmogelijke te proberen: besmettingen duurzaam tegenhouden met tijdelijke maatregelen. Dat gaat gewoon niet. Dat is als met een tijdelijke stuwdam een rivier duurzaam willen laten stoppen met vloeien.
Maar bovendien IS er zelfs geen probleem dat moet opgelost worden.
|