Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   LBGT.... Belangrijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262410)

CLAESSENS Joris 18 december 2021 06:17

LBGT.... Belangrijk?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211217_97431887
Zie je wel... ????
Maar ik vind het wel erg dat ik zo een artikel lees, en nog één, en nog één...
Over vele mensen uit vele strekkingen...
Politiek moet over inhoud gaan, niet over wie hem bedrijft.
En @Chris Janssens is een topper met grote dossierkennis en sterke communicatieve eigenschappen.
Dat telt voor mij veel meer!
Nog veel succes Chris!

De schoofzak 18 december 2021 07:08

Oei, heeft hij nu een klompvoet? Zoals jij stelde in https://forum.politics.be/showthread.php?t=172058 ?

Wij zijn beiden Vlaams-nationalisten, maar zullen nooit vrienden kunnen worden, omdat ik je altijd zal wantrouwen omwille van die uitspraken in die draad.
Laat dat duidelijk zijn.

De schoofzak 18 december 2021 07:09

Wat dan wel overduidelijk is: het VB evolueert in de goede richting.
Meer en meer wordt het duidelijk dat er sprake van kan zijn dat het tot samenwerking zal komen.
Onvermijdelijk.

Uit de link:
Citaat:

Mijn politieke drijfveren zijn minder immigratie, minder islamisering, minder armoede, meer veiligheid en meer Vlaanderen. In het Vlaanderen dat ik en mijn partij voor ogen hebben, zijn alle Vlamingen gelijkwaardig. Onze strijd is er één voor een ander en beter Vlaanderen.”

reservespeler 18 december 2021 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9845463)
Wat dan wel overduidelijk is: het VB evolueert in de goede richting.
Meer en meer wordt het duidelijk dat er sprake van kan zijn dat het tot samenwerking zal komen.
Onvermijdelijk.

Uit de link:

Is dat zo?

Vlad 18 december 2021 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9845455)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211217_97431887
Zie je wel... ????
Maar ik vind het wel erg dat ik zo een artikel lees, en nog één, en nog één...
Over vele mensen uit vele strekkingen...
Politiek moet over inhoud gaan, niet over wie hem bedrijft.
En @Chris Janssens is een topper met grote dossierkennis en sterke communicatieve eigenschappen.
Dat telt voor mij veel meer!
Nog veel succes Chris!

Waarom begin je er dan een draad over ?

CLAESSENS Joris 18 december 2021 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9845462)
Oei, heeft hij nu een klompvoet? Zoals jij stelde in https://forum.politics.be/showthread.php?t=172058 ?

Wij zijn beiden Vlaams-nationalisten, maar zullen nooit vrienden kunnen worden, omdat ik je altijd zal wantrouwen omwille van die uitspraken in die draad.
Laat dat duidelijk zijn.

Die draad gaat er net over dat je niet op een echt normale wijze over dat onderwerp kan spreken.
Zoals Chris dat doet en jij dat overduidelijk niet kan...

CLAESSENS Joris 18 december 2021 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9845516)
Waarom begin je er dan een draad over ?

Net daarom.
8-)

dalibor 18 december 2021 10:29

Op je 44ste uit de kast komen. Niet dat dat per se eerder moet. Maar je maakt je eigen leven nodeloos ingewikkeld door zo lang te wachten.

Dadeemelee 18 december 2021 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9845583)
Op je 44ste uit de kast komen. Niet dat dat per se eerder moet. Maar je maakt je eigen leven nodeloos ingewikkeld door zo lang te wachten.

De vraag is ook waarom dit nu eigenlijk in de krant staat. We zijn in 2021…

Ferre 18 december 2021 18:13

Hij zoekt de pers zelf vrijblijvend op voor zijn coming out. Laat dan ook nog even weten dat zijn ouders en zus het nog niet eens wisten. Rare kerel.

Wel goed dat stereotypen doorbroken worden.

De schoofzak 18 december 2021 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9845547)
Die draad gaat er net over dat je niet op een echt normale wijze over dat onderwerp kan spreken.
Zoals Chris dat doet en jij dat overduidelijk niet kan...

Ik denk wel dat ik op een echt normale wijze kan praten met en over holebi's, zowel in mijn familie- als in mijn kennissenkring. En vroeger in mijn professionele leven.

Maar ik kan niet normaal spreken met mensen die nog maar net spraken over holebi's als zijnde mensen met een afwijking zoals vb. een klompvoet hebben. Zelfs niet met mensen die het hadden over een immanente rechtvaardigheid. Je weet wel, die kardinaal. Ik verfoei die geestelijke enorm omwille van die uitspraak en zijn ideeën. Hij zou de toegang tot dit forum verboden moeten worden, die schijnheilige kardinaal.

Pandareus 18 december 2021 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9846030)
Ik denk wel dat ik op een echt normale wijze kan praten met en over holebi's, zowel in mijn familie- als in mijn kennissenkring. En vroeger in mijn professionele leven.

Maar ik kan niet normaal spreken met mensen die nog maar net spraken over holebi's als zijnde mensen met een afwijking zoals vb. een klompvoet hebben. Zelfs niet met mensen die het hadden over een immanente rechtvaardigheid. Je weet wel, die kardinaal. Ik verfoei die geestelijke enorm omwille van die uitspraak en zijn ideeën. Hij zou de toegang tot dit forum verboden moeten worden, die schijnheilige kardinaal.

:thumbsup:

Jay-P. 19 december 2021 03:02

Wordt het blok nu de zoveelste mietjespartij?
Voorwaar?! :-(...

Der Wanderer 19 december 2021 06:57

De zaak-Sneppe toont (net als de zaak-corona overigens) wel aan dat de partij draait met de wind. Die Janssens stelt zich trouwens wel fatsoenlijk op, zonder theater te verkopen.

De schoofzak 19 december 2021 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9846240)
De zaak-Sneppe toont (net als de zaak-corona overigens) wel aan dat de partij draait met de wind. Die Janssens stelt zich trouwens wel fatsoenlijk op, zonder theater te verkopen.

Draaien met de wind suggereert een wispelturigheid.
Dat is ivm persoonlijke ethische kwesties bij het VB niet het geval.
Er is een groot verschil tussen evolueren, en met de wind meedraaien.

De schoofzak 19 december 2021 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9846100)
:thumbsup:

Een mens moet nogal ver zoeken soms om geen ban aan zijn kloten genaaid te krijgen.

CUFI 19 december 2021 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9846461)
Een mens moet nogal ver zoeken soms om geen ban aan zijn kloten genaaid te krijgen.

Twas der boenk op nochtans. ;)

Der Wanderer 19 december 2021 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9846460)
Draaien met de wind suggereert een wispelturigheid.
Dat is ivm persoonlijke ethische kwesties bij het VB niet het geval.
Er is een groot verschil tussen evolueren, en met de wind meedraaien.

Ik dacht dat Sneppe het partijstandpunt verwoordde: geen homo'huwelijk' en geen homoadoptie.

CLAESSENS Joris 19 december 2021 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9846030)

Je bedoelt dat je in jouw bubbel, met mensen met een gelijkaardig denkpatroon, "normaal" (wat ook al een persoonlijk concept is) kan spreken.
Je geeft tegelijkertijd aan "dat je met mensen als mij" niet normaal kan spreken.
Ik wil altijd wel eens met je meegaan naar een moskee in Laag Molenbeek of Kuregem om daar eens "normaal met de mensen daar te spreken".

Kortom, je stelling houdt alleen steek in je min of meer directe omgeving...
Ze is even veel waard als de al even bekrompen benadering van ik weet het want ik heb een tante wiiens neef de zuster van een homo kent...

Nee jongen, sorry, het gaat hier niet om jou maar om onze samenleving...
En zolang je daarin niet met iedereen 'normaal' kan spreken is jou persoonlijke communicatie waardeloos...

Max van Dietschland 19 december 2021 11:33

Mensen doen in hun privé leven wat ze willen, daarvan zullen ze na hun dood rekenschap moeten geven ten opzichte van de Allerhoogste.

Echter een publieke outing als homoseksueel, het uit de kast komen, is een vorm van LTBGQ+ propaganda en wat mij betreft volstrekt onaanvaardbaar.

Zeker iemand die boegbeeld is in een conservatieve, nationalistische partij.

Dat hij zijn onnatuurlijke geaardheid voor hem zelf gehouden had, was er geen probleem. Het uit de kast komen, kan andere mensen op ideeën brengen.

VERGEET NIET, een mens wordt niet geboren als homoseksueel, dit is aangeleerd afwijkend en onnatuurlijk gedrag, tegen de wil van God en het Heilige Schrift.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be