Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Omecron piek in januari, laten we boosteren in februari en maart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262445)

Hoofdstraat 19 december 2021 21:16

Omicron piek in januari, laten we boosteren in februari en maart

Het hoogtepunt van Omicron zal rond eind december en begin januari vallen, misschien midden januari.

Wat doet de EU? Inzetten op boosters in januari, februari en maart.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211219_95932286

In het eerste kwartaal van 2022 zullen 20 miljoen extra dosissen geleverd worden. De eerste 5 miljoen stuks worden in januari geleverd, nog eens 5 miljoen in februari en de overige 10 miljoen in maart, aldus de Commissie

Door de deal zullen naar verwachting 215 miljoen dosissen geleverd worden in de EU in de eerste drie maanden van volgend jaar. Eerder deze week werd een gelijkaardig akkoord gesloten met Moderna. Momenteel zijn in de EU de boosterprikken van Pfizer-BioNTech en Moderna goedgekeurd.

.

Rapture 20 december 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9847013)
Het hoogtepunt van Omicron zal rond eind december en begin januari vallen, misschien midden januari.

Wat doet de EU? Inzetten op boosters in januari, februari en maart.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211219_95932286

In het eerste kwartaal van 2022 zullen 20 miljoen extra dosissen geleverd worden. De eerste 5 miljoen stuks worden in januari geleverd, nog eens 5 miljoen in februari en de overige 10 miljoen in maart, aldus de Commissie

Door de deal zullen naar verwachting 215 miljoen dosissen geleverd worden in de EU in de eerste drie maanden van volgend jaar. Eerder deze week werd een gelijkaardig akkoord gesloten met Moderna. Momenteel zijn in de EU de boosterprikken van Pfizer-BioNTech en Moderna goedgekeurd.

.

De EU heeft dan ook zowat een vaccinvoorraad, dan nog gebaseerd op het wuhanvirus, aangekocht om iedere Europeaan 6 keer mee te prikken. Ze merken ook aan hun water dat die vaccins binnenkort zullen moeten worden weggesmeten wegens niet meer effectief. Daarom ze nu nog gauw massaal proberen op te solferen aan alles en iedereen onder het mom van boosters of levensnoodzakelijke bescherming van kinderen.

Bach 20 december 2021 11:23

Op het juiste moment boosten om het virus seizoenseffect te kunnen claimen. Lijkt me een goede strategie om de aandelenkoers van Phizer en consoorten te boosten.

Bach 20 december 2021 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9847351)
De EU heeft dan ook zowat een vaccinvoorraad, dan nog gebaseerd op het wuhanvirus, aangekocht om iedere Europeaan 6 keer mee te prikken. Ze merken ook aan hun water dat die vaccins binnenkort zullen moeten worden weggesmeten wegens niet meer effectief. Daarom ze nu nog gauw massaal proberen op te solferen aan alles en iedereen onder het mom van boosters of levensnoodzakelijke bescherming van kinderen.

Een mogelijke vaccinatie verplichting zal ook meer gericht zijn op het aan de man brengen van boosters dan op degenen die nog geen enkele dosis kregen. De lust om te herprikken neemt af en er moeten nog veel dosissen verkocht worden.

Waarbij de winsten voor de Angelsaxen zijn. Moeilijk te verkroppen voor een post Brexit Europeaan met wat eergevoel.

patrickve 20 december 2021 12:30

Citaat:

Maar zelfs al zijn die vaccins totaal niet meer effectief, de coercitieve middelen zijn toch allemaal in plaats om die nog gedurende enkele jaren onder dwang blijven toe te dienen zou ik denken. Ik begrijp dus de paniek niet bij de prikmaniakken: met de vaccinale verplichting kunnen ze toch hun ouwe rommel nog jaren slijten ?

speurneus 20 december 2021 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9847370)
Een mogelijke vaccinatie verplichting zal ook meer gericht zijn op het aan de man brengen van boosters dan op degenen die nog geen enkele dosis kregen. De lust om te herprikken neemt af en er moeten nog veel dosissen verkocht worden.

Waarbij de winsten voor de Angelsaxen zijn. Moeilijk te verkroppen voor een post Brexit Europeaan met wat eergevoel.

Behalve Astra Zenica is er toch geen enkel ander Brits vaccin op de markt!!

Bach 20 december 2021 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 9847430)
Behalve Astra Zenica is er toch geen enkel ander Brits vaccin op de markt!!

Angelsaxen is niet enkel GB. We maken een massale overdracht van Europees belastinggeld mee naar buiten Europese entiteiten. Dat dient zorgen te baren.

En dan te weten dat zelfs Cuba het klaar speelt een werkzaam vaccin (Soberana) te produceren.

De schoofzak 20 december 2021 17:30

Ik ben toch ferm content met mijn booster.

De Geldverbrander wou eerst niet boosteren. De Afrikanen en anderen hadden het vaccin dringender nodig.
Gelukkig is dat voor ons tijdig, maar helaas wel met tijdverlies, gecorrigeerd.

Mijn heksie perfeksie en ikzelf zijn dus geboosterd. En zo ook alle oudjes van boven de 65.
De andere komen nu aan de beurt. Rapper zal het niet kunnen, vermoed ik. Tenzij ze ook loodgieters en Aldi-kassiersters prikbevoegdheid zouden geven.

reservespeler 20 december 2021 17:33

Citaat:

De boosterprik is wel iets anders dan de vaccinatieprik.

reservespeler 20 december 2021 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9847656)

De Geldverbrander wou eerst niet boosteren. De Afrikanen en anderen hadden het vaccin dringender nodig.

Mijn heksie perfeksie en ikzelf zijn dus geboosterd. En zo ook alle oudjes van boven de 65.
De andere komen nu aan de beurt. Rapper zal het niet kunnen, vermoed ik. Tenzij ze ook loodgieters en Aldi-kassiersters prikbevoegdheid zouden geven.

Ik ben ook al twee weken geleden geboosterd.
Ben pas 62.

De schoofzak 20 december 2021 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9847664)
Ik ben ook al twee weken geleden geboosterd.
Ben pas 62.

Dan wordt het hoog tijd dat wij ergens samen een dikke pint gaan drinken.

stab 20 december 2021 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9847660)

De boosterprik is exact hetzelfde als de vaccinatieprik, gesteld dat de zelfde farmaceut gekozen werd - alle drie dezelfde dosis en samenstelling, gebaseerd op de wuhan stam/strain.
edit : blijkbaar voor pfizer is de dosis dezelfde
net hieronder gelezen.

stab 20 december 2021 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9847656)

93% vd 65plussers zijn dubbel gevaccineerd. (Belgisch niveau)
77% geboosterd.
Op basis vd link die gij hier zelf gegeven hebt.
De derde prik voor 65plussers das wel belangrijker dan te zeuren over die 7 % die niet gevaccineerd zijn, hé.
https://covid-vaccinatie.be/nl/inter...end=2021-12-16

patrickve 20 december 2021 18:04

Citaat:

Het is dezelfde, behalve moderna die maar een halve dosis geeft (beseffende dat hun paardendosis hen een slechte naam gaf).

Aanvankelijk was moderna 100 microgram, hun boosters zijn 50 microgram.

Pfizer is identiek hetzelfde: 30 microgram, zowel voor originele als booster.

patrickve 20 december 2021 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9847679)
Dan wordt het hoog tijd dat wij ergens samen een dikke pint gaan drinken.

Dat zou bijzonder roekeloos zijn.

TREBRON 20 december 2021 18:07

Citaat:

Qua effectiviteit staan ze gelijk. Ze trekken geen één van de twee op iets.
Een dikke onvoldoende voor de beide.

Rapture 20 december 2021 19:15

Citaat:

Amai, jij weet dus duidelijk niet waarover je spreekt.

Inhoudelijk zijn dat krak dezelfde vaccins.

Rapture 20 december 2021 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9847729)
Dat zou bijzonder roekeloos zijn.

Misschien dan in een omgeving zonder lantaarnpalen in de buurt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be