Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Denemarken: Omicron stijgt, besmettingen stijgen, hospitalisaties dalen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262446)

Glennos1 19 december 2021 22:13

Denemarken: Omicron stijgt, besmettingen stijgen, hospitalisaties dalen

Denemarken is 1 van de landen waar Omikron het snelst marktaandeel wint,
Denemarken is ook 1 van de landen waar de vaccinatiegraad hard op dat van België lijkt.

Wat blijkt?

Besmettingen stijgen, sterfgevallen zitten op plateau en dalen zelfs licht.
! In deze besmettingen zitten er dan ook nog steeds de gevaarlijkere DELTA variant !

Gelukkig doet Nederland snel een lockdown om deze verkoudheid te stoppen.

Citaat:

Denemarken heeft de leiding genomen in het klassement van EU-landen met het hoogste aantal nieuwe bevestigde besmettingen van het coronavirus. De omikronvariant is er aan een opmars bezig en het aantal bevestigde gevallen daarvan rondde vandaag de kaap van de 10.000.
https://www.hln.be/buitenland/omikro...e-eu~ad812195/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...iant~b87a02c8/

Rudy 26 januari 2022 20:15

En Denemarken heft alle corona maatregelen op vanaf 1 februari, met of zonder Omicron.
Als dat geen goed signaal is.

Reverberation 26 januari 2022 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9879445)
En Denemarken heft alle corona maatregelen op vanaf 1 februari, met of zonder Omicron.

Hebben ze daar ook een veearts?

Hoofdstraat 26 januari 2022 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9879471)
Hebben ze daar ook een veearts?

Bedoel je zoals veearts Steven Van Gucht?

gunter5148 26 januari 2022 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9879554)
Bedoel je zoals veearts Steven Van Gucht?

Er zijn verschillende klassen van veerartsen hé. Zij die hunnen arm tot aan den oksel in de reet van een koei steken, en zij die hetzelfde doen bij brandluchtje.

Rudy 26 januari 2022 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9879560)
Er zijn verschillende klassen van veerartsen hé. Zij die hunnen arm tot aan den oksel in de reet van een koei steken, en zij die hetzelfde doen bij brandluchtje.

Er zijn veeartsen die denken te weten hoe je het virus bij z'n nekvel grijpt.

gunter5148 26 januari 2022 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9879567)

Hoogmoed komt voor de val.

Alleen wordt alles uit de kast gehaald om die val uit te stellen.

fred vanhove 27 januari 2022 03:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9879445)

Een goed signaal ? :-D Maar Rudy toch de hoeveelste maal is dat nu dat ze alle maatregelen gaan opheffen ? De 3de of misschien wel de 4de keer als ik me niet vergis.
Je hebt toch al begrepen dat politici zich nu in alle bochten wringen om de goede Sint uit te hangen ? Probleem is om dat te combineren met hun verworven machtsposities.
Hoeveel keer zijn de maatregelen al op de schop gegaan in het VK ? En in Israël ? En in Zweden ? Zelfs hier zijn ze al wel 3 keer omzeggens afgeschaft.
Dat die licht aan licht uit beslissingen totaal niet werken hebben die politici na 2 jaar nog steeds niet begrepen.

Als je plannen hebt voor een city trip naar Kopenhagen zou ik nu gaan want het zal niet duren tot aan de paasvakantie.:|

Hier heb je al een voorsmaakje

https://www.hln.be/buitenland/wat-is...-dak~ad5a024d/

fred vanhove 27 januari 2022 03:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9879567)

Spijtig is een virus geen konijn.

Rudy 27 januari 2022 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9879658)
Een goed signaal ? :-D Maar Rudy toch de hoeveelste maal is dat nu dat ze alle maatregelen gaan opheffen ? De 3de of misschien wel de 4de keer als ik me niet vergis.
Je hebt toch al begrepen dat politici zich nu in alle bochten wringen om de goede Sint uit te hangen ? Probleem is om dat te combineren met hun verworven machtsposities.
Hoeveel keer zijn de maatregelen al op de schop gegaan in het VK ? En in Israël ? En in Zweden ? Zelfs hier zijn ze al wel 3 keer omzeggens afgeschaft.
Dat die licht aan licht uit beslissingen totaal niet werken hebben die politici na 2 jaar nog steeds niet begrepen.

Als je plannen hebt voor een city trip naar Kopenhagen zou ik nu gaan want het zal niet duren tot aan de paasvakantie.:|

Hier heb je al een voorsmaakje

https://www.hln.be/buitenland/wat-is...-dak~ad5a024d/

Deze morgen verscheen het volgend artikel VRT NWS - Afschaffing coronamaatregelen
Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Het is vreemd dat maatregelen worden afgeschaft terwijl het aantal besmettingen nog volop aan het stijgen is zoals hier. Volgens Van Gucht is het geen goed idee om de maatregelen dan af te schaffen.
Anderzijds, als je de IC bezetting bekijkt en vergelijkt met de drie andere geciteerde landen, dan kan je enkel vaststellen dat de Denen niet slecht scoren.
En ja, het zou kunnen dat het binnen een paar maanden gedaan is met de pret. Tegen dan hebben ze er toch al een paar maanden plezier van gehad.

Jan Janssen 27 januari 2022 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9879725)
Deze morgen verscheen het volgend artikel VRT NWS - Afschaffing coronamaatregelen
Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Het is vreemd dat maatregelen worden afgeschaft terwijl het aantal besmettingen nog volop aan het stijgen is zoals hier. Volgens Van Gucht is het geen goed idee om de maatregelen dan af te schaffen.
Anderzijds, als je de IC bezetting bekijkt en vergelijkt met de drie andere geciteerde landen, dan kan je enkel vaststellen dat de Denen niet slecht scoren.
En ja, het zou kunnen dat het binnen een paar maanden gedaan is met de pret. Tegen dan hebben ze er toch al een paar maanden plezier van gehad.

Deze morgen mocht Wouter Beke op radio 1 uitleg komen geven over de versoepeling in de scholen.

"Dank zij de succesvolle boostercampagne zien we dat het aantal bedden op IC daalt. Daaruit blijkt dat de strategie die we in December bepaald hebben de goede was."

Hoe verder van de waarheid kan je nog zo een dingen vertellen. Ironisch genoeg moeten ze gewoon versoepelen omdat er anders geen personeel meer zou zijn. Geen brood meer op de plank. Dus hoe erger het wordt en hoe meer het blijkt dat hun maatregelen om het tegen te houden niet helpen, hoe meer ze moeten versoepelen. Lachwekkend noem ik dat.

Ten tweede daalt overal het aantal IC bedden, ook zonder booster, want van Omicron wordt zo goed als niemand zwaar ziek, zelfs de niet-gevaccineerden voelen dit aan als een verkoudheid.

Rapture 27 januari 2022 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9879757)
Deze morgen mocht Wouter Beke op radio 1 uitleg komen geven over de versoepeling in de scholen.

"Dank zij de succesvolle boostercampagne zien we dat het aantal bedden op IC daalt. Daaruit blijkt dat de strategie die we in December bepaald hebben de goede was."

Hoe verder van de waarheid kan je nog zo een dingen vertellen. Ironisch genoeg moeten ze gewoon versoepelen omdat er anders geen personeel meer zou zijn. Geen brood meer op de plank. Dus hoe erger het wordt en hoe meer het blijkt dat hun maatregelen om het tegen te houden niet helpen, hoe meer ze moeten versoepelen. Lachwekkend noem ik dat.

Ten tweede daalt overal het aantal IC bedden, ook zonder booster, want van Omicron wordt zo goed als niemand zwaar ziek, zelfs de niet-gevaccineerden voelen dit aan als een verkoudheid.

Was voorspelbaar. Dat men de mildheid van omikron ging toewijzen aan vaccinatie terwijl Zuid-Afrika dat duidelijk tegenspreekt.

Rudy 27 januari 2022 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9879757)

Ik heb het niet gehoord, maar als hij dit heeft gezegd is het totaal naast de kwestie.
Kinderen vaccineren heeft geen impact op de zorg.
Beke spartelt als een vis op het droge maar slaagt er toch in om een bepaalde populatie te overtuigen dat kinderen vaccineren helpt.
Ik wil beleefd blijven maar ik word de laatste tijd niet goed van kaloten tjevenpraat.

Rapture 27 januari 2022 13:36

Nog straffer was dat ze stelden dat er nieuwe varianten gingen ontstaan in landen met een lage vaccinatiegraad.

Nu stellen velen dat omikron het einde van de acute fase van de pandemie inluidt. Aan wie hebben we Omikron dan te danken? Aan de niet-gevaccineerde Afrikanen!

fred vanhove 27 januari 2022 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9879725)

Ik deel die mening niet. Die licht aan en licht uit toestanden zijn net hetgeen ons het plezier ontneemt.

Mensen smeken al 2 jaar voor normale houdbare en menselijke maatregelen. Maatregelen waaraan je je kan houden. Maatregelen die je kan volhouden en draaglijk en aanvaardbaar zijn.

Maar gezien de overheden een bende debielen zijn moeten we niks verwachten.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220127_93600486

Jan van den Berghe 27 januari 2022 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9880026)
Ik heb het niet gehoord, maar als hij dit heeft gezegd is het totaal naast de kwestie.
Beke spartelt als een vis op het droge maar slaagt er toch in om een bepaalde populatie te overtuigen dat kinderen vaccineren helpt.
Ik wil beleefd blijven maar ik word de laatste tijd niet goed van kaloten tjevenpraat.

Beke heeft datzelfde fabeltje ondertussen al meerdere keren herhaald. Hij zei het gisteren in het Vlaams Parlement. Hij herhaalde het voor de microfoon van Villa Politica. 't Wijst er op ook dat de grond onder hun voeten weg is en we in een fase zijn terechtgekomen dat de staatspropaganda zich van leugens begint te bedienen.

patrickve 27 januari 2022 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9880026)

Dat is nu eenmaal de essentie van een totalitair regime en dat is al 2 jaar geinstalleerd he.

Herinner U in betere tijden dat wij het raar vonden dat ze in de Soviet Unie zo een flagrante leugens konden vertellen aan de bevolking, en niemand reageerde. Wel, na 2 jaar "werken" is het nu bij ons ook zo, dus weet je nu wat het is, een totalitair systeem.

Men staat flagrant te liegen op officiele manier, alle bewijzen daarvoor zijn te vinden, maar niemand van de pers of zo rakelt ze op, en iedereen die het weet kijkt de andere kant op. DAT is het bewijs dat het totalitaire systeem zich nu goed geinstalleerd voelt dat ze zich dat kunnen permitteren.

Jan van den Berghe 27 januari 2022 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9880207)
Men staat flagrant te liegen op officiele manier, alle bewijzen daarvoor zijn te vinden, maar niemand van de pers of zo rakelt ze op, en iedereen die het weet kijkt de andere kant op. DAT is het bewijs dat het totalitaire systeem zich nu goed geinstalleerd voelt dat ze zich dat kunnen permitteren.

Inderdaad, de anders immers kritische Devroy maakte geen enkele kanttekening toen Beke zijn riedeltje weer afstak over "de positieve gevolgen van onze boostercampagne".

fred vanhove 27 januari 2022 17:34

De beslissing om alles open te gooien is nog geen dag oud en kijk.....Ik geef het weer 2 weken en het licht gaat daar voor de 4 de keer weer uit gaan. Wat een bende die nieuwe generatie politici. Totaal onbekwame pummels. Nadenken en redeneren kunnen ze niet meer.

https://www.hln.be/buitenland/interv...iden~ad224add/

gunter5148 27 januari 2022 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9880200)
Ik deel die mening niet. Die licht aan en licht uit toestanden zijn net hetgeen ons het plezier ontneemt.

Mensen smeken al 2 jaar voor normale houdbare en menselijke maatregelen. Maatregelen waaraan je je kan houden. Maatregelen die je kan volhouden en draaglijk en aanvaardbaar zijn.

Maar gezien de overheden een bende debielen zijn moeten we niks verwachten.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220127_93600486

Weet je welke maatregelen eenvoudig te volgen zijn? Raadgevingen. Zoals ik al 22 maanden sta te roepen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be