![]() |
Vandenbroucke: omicron uitstellen tot na vakantie om school te redden … zoiets…
Als je denkt alles gehoord te hebben, dit grenst toch aan het debiele zonder te overdrijven.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211220_97112653 Vandenbroucke: “Maar mijn boodschap nu is: je moet (de maatregelen) laten werken en vermijden dat er een omikrongolf komt”, zei hij. Wegens de snelle verspreiding van de besmettelijke variant van het virus pleit Vandenbroucke voor een “voorzorgsbenadering”. “Mijn hartenwens is dat de scholen na de kerstvakantie opnieuw kunnen openen, dat de kinderen - weliswaar met masker - opnieuw naar de klas kunnen gaan. Maar als we dat willen, en dus een totale lockdown willen vermijden, dat moeten we uit voorzorg maatregelen nemen, en het zekere voor het onzekere kiezen.” . |
De omikrongolf vermijden ...
mijn god en dat is dan de man die het voor het zeggen heeft ... wie heeft daar op gestemd zeg ? |
In het artikel viel me ook dit zinnetje op:
"...moeten er wel voor zorgen dat de ziekenhuizen, maar ook de eerstelijnszorg niet opnieuw overspoeld worden." De focus wordt langzaamaan verlegd van hospitalisaties naar consultaties. |
Citaat:
|
Zorgen dat de test-centra niet overspoeld worden
|
Als de quarantaine maatregelen blijven zoals ze zijn dan gaan we automatisch in lockdown gaan omdat er teveel besmettingen zijn. Nu komt het er op aan om zo weinig mogelijk te testen want binnenkort is iedereen toch besmet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar men doet het omgekeerde. Men promoot massaal zelftesten te doen voor de eindejaarsfeesten. Mensen die dan positief blijken te zijn zullen dan natuurlijk nog een echte test moeten afleggen en isolatie moeten gaan. Hoogrisicocontacten in quarantaine, een dag of vijf voor gevaccineerden, misschien meer als de testcentra 'overrompeld' worden. Dat gaat wat geven... |
Citaat:
Dus het antwoord is : wie op sp.a gestemd heeft. Ik denk trouwens , ik vermoed , dat dat politiek gezien , een verstandige keuze was van Conner. Maar 2024 is nog heeeeel ver weg. |
Kijk Frank Vandenbroucke is veel, maar achterlijk is hij natuurlijk niet. Als hij dus stelt dat hij een Omicrongolf wil vermijden dan is hij gewoon aan het liegen. Natuurlijk weet hij dat een Omicrongolf niet te vermijden valt.
|
Zijn ze nu eens overspoeld is het wéér niet goed?
Liever ontslagen bij gebrek aan hun vast clientèle? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...-overlegomite/
"Een suggestiemenu van maatregelen die de politieke leiders kunnen nemen om de opkomst van de gevreesde omikronvariant - waarvan nog veel niet is geweten, buiten de bijzonder hoge besmettelijkheid - tegen te gaan." Waarvan nog veel niet is geweten, buiten de bijzonder hoge besmettelijkheid? Enkel de hoge besmettelijkheid is dus "bekend", maar alle signalen uit het veld dat het een mildere variant worden genegeerd? Hier eentje van de EU: 'Most cases for which there is available information on severity were either asymptomatic or mild.' 'Within the EU/EEA there have been no Omicron related deaths reported thus far.' https://www.ecdc.europa.eu/en/news-e...-december-2021 |
Laten we even kijken naar Denemarken.
2/3 minder hospitalisatie voor omikron gevallen tov andere varianten. slechts '<5' omicron patienten op ICU momenteel. Bron: tabel 5 en 6 van https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files...9j51.pdf?la=da Allemaal evidentie uit de realiteit (Zuid-Afrika, Denemarken) dat Omikron milder is. |
Fvdb kan dat wel uitstellen denk ik.
Gisteren stond omicron op 0,4% en vandaag op 0,1%. Uitgesteld dus. |
Citaat:
"Het is nog te vroeg om daarnaar te kijken" of iets in dien trend zullen we tot na nieuwjaar, of in het beste geval (voor de fascisten/communisten dan toch) tot er een "nieuwe variant" opduikt, moeten horen.... |
Citaat:
|
De omikronpiek is in Zuid-Afrika al gepasseerd. En dat zonder maatregelen of boosterzever, gewoon business as usual...ondertussen in heel Europa volop paniek.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be