![]() |
Rosbief en varkensgebraad
In de oven.
Op het menu. Morgen. Eerst effe aankorsten in de pan. Daarna met wat groentes (ui, wortelen, knoflook, rozemarijn,...) errond in de oven. Garen tot de juiste kerntemperatuur. Kwartiertje laten rusten. Smikkelen. Aanvullingen, tips, verbeteringen, to do's en to don't's,... laat maar komen!! |
geen rosbief voor mij
|
geen varkensgebraad voor mij.
|
't één of 't ander voor mij, maar niet alle twee te samen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
wel blackwellsaus
|
Citaat:
|
Hier in de streek bij ons, is rond deze dagen allerhande seafood heel populair. Mensen staan in de ochtend van 24 december in lange rijen aan te schuiven aan de viswinkels om massaal seafood af te halen, dat veelal vooraf besteld is.
Een typische kalkoen moet het stellen met een verdienstelijke tweede plaats. |
Citaat:
|
Citaat:
Het laatste kwartier heel even uithalen; en bestrijken met wat extra marinade. |
verzuipen in de mosterd, tot ge niet meer weet of het en gebraad of een portie stoofvlees is
|
Citaat:
Kwestie van "den Taaie" wat te vermurwen? :lol: Of 'de Rosbifs', zijn Engelse neven? |
Citaat:
De laatste keer dat ik dat maakte wou niemand toegeven dat het heel lekker was,(zo zat dat famielieke in elkaar, als ze niks zegden was het goed.) gewoon champignonsaus met cognac is natuurlijk ook lekker, al heb ik hem ook wel eens gemaakt met calvados en ook dat is niet slecht. |
Citaat:
|
Ge zou dat ook kunnen roken op de BBQ, Ge hebt da wel zo een kogel ding met deksel nodig of een oklahoma of iets dergelijks. Hoe lang het gaat duren voor een rosbief, geen idee maar reken maar op een uur of 6 -7 kom als ge binnen een uur of 2 uw bbq aanslingert gaat het nog lukken om tegen een uur of 7 klaar te zijn.
|
Citaat:
|
Ik zal het wel eten, maar zo zot ben ik er feitelijk niet van.
Af en toe kan mij zo ne pistolet met schellekes rosbief wel eens smaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be