Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Uw Remmen...uw leven... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262544)

kelt 25 december 2021 16:47

Uw Remmen...uw leven...
 
Dat is toch de bedoeling nietwaar.
We zouden denken dat de remblokken gemaakt worden onder zeer gecontroleerde omstandigheden ,samengesteld uit zeer nauwkeurig uitgezochte materialen en dat loten remblokjes pas "vrij" gegeven worden na een strenge steekproef...

Maar er is buiten Europa ook "het grootste deel van de wereld"...De mensen moeten het doen met wat ze hebben en volgens wat ze kunnen.EN dat laatste beschouw ik hen ondertussen al BETER dan wij,die "handwerk" vergeten en afgeleerd zijn!

Daar maakt men gebruik van het feit dat er veel versleten remblokken bestaan en dat de materialen om het slijtdeel te maken in bulk hoeveelheden te koop is....(uit een zeker land in China vermoed ik)
https://www.youtube.com/watch?v=IL031aSTSuI

Ik bewonder het vakmanschap...maar hoop toch dat dit merk niet in onze markt geraakt......:|

reservespeler 25 december 2021 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9851590)
Dat is toch de bedoeling nietwaar.
We zouden denken dat de remblokken gemaakt worden onder zeer gecontroleerde omstandigheden ,samengesteld uit zeer nauwkeurig uitgezochte materialen en dat loten remblokjes pas "vrij" gegeven worden na een strenge steekproef...

Maar er is buiten Europa ook "het grootste deel van de wereld"...De mensen moeten het doen met wat ze hebben en volgens wat ze kunnen.EN dat laatste beschouw ik hen ondertussen al BETER dan wij,die "handwerk" vergeten en afgeleerd zijn!

Daar maakt men gebruik van het feit dat er veel versleten remblokken bestaan en dat de materialen om het slijtdeel te maken in bulk hoeveelheden te koop is....(uit een zeker land in China vermoed ik)
https://www.youtube.com/watch?v=IL031aSTSuI

Ik bewonder het vakmanschap...maar hoop toch dat dit merk niet in onze markt geraakt......:|

Geef mij toch maar machinaal gemaakte remblokken.
Ze worden constant, steekproefsgewijs, gecontroleerd op kwaliteit.

Onzijdig 25 december 2021 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9851590)
Dat is toch de bedoeling nietwaar.
We zouden denken dat de remblokken gemaakt worden onder zeer gecontroleerde omstandigheden ,samengesteld uit zeer nauwkeurig uitgezochte materialen en dat loten remblokjes pas "vrij" gegeven worden na een strenge steekproef...

Maar er is buiten Europa ook "het grootste deel van de wereld"...De mensen moeten het doen met wat ze hebben en volgens wat ze kunnen.EN dat laatste beschouw ik hen ondertussen al BETER dan wij,die "handwerk" vergeten en afgeleerd zijn!

Daar maakt men gebruik van het feit dat er veel versleten remblokken bestaan en dat de materialen om het slijtdeel te maken in bulk hoeveelheden te koop is....(uit een zeker land in China vermoed ik)
https://www.youtube.com/watch?v=IL031aSTSuI

Ik bewonder het vakmanschap...maar hoop toch dat dit merk niet in onze markt geraakt......:|

Die blokjes zijn voor continaal gebruik. Komen in Europa niet binnen.

kelt 25 december 2021 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9851660)
Die blokjes zijn voor continaal gebruik. Komen in Europa niet binnen.

Helaas...we zijn 2021 en vrijwel ALLES kan hier binnenglippen,omdat de douanes echt niet alles als "verdacht" KUNNEN bestempelen.Besef,het is niet dat die dingen DEFECT zijn,maar ze kunnen natuurlijk onmogelijk nog voldoen aan de normen voor een 21ste eeuwse wagen ,die ook bij 130km per uur wel eens moet beginnen stoppen voor iets....

Die Pakistaanse blokjes lijken me eerder iets voor een wagen van begin jaren zeventig of zo,die stopten toch amper....:roll:

Een eenvoudig zoektochtje op het wereldwijze interweb reveleert snel "DIAMOND" brake pads ....via een handelsgroep genaamd Zafar Auto parts ....

adressen,telefoonnnummers....ach....een handelaar die er een paar duizend wil importeren en in een "grijs circuit" brengen KAN DAT,DOET DAT vermoedelijk al...

Universalia 27 december 2021 09:55

Een meestal dure optie dan maar zijnde Keramische remmen. (Geen overdreven optie bij een Audi RS3 bvb.)

Standaard (model 2022) heeft die een verbeterde remmenrij met zes zuigers per remklauw.

Micele 27 december 2021 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9852461)
Een meestal dure optie dan maar zijnde Keramische remmen. (Geen overdreven optie bij een Audi RS3 bvb.)

Standaard (model 2022) heeft die een verbeterde remmenrij met zes zuigers per remklauw.

Keramische remschijven zijn enkel nuttig op circuit of bij het (lang) racen waar de remschijftemperaturen zeer hoog oplopen.

Op openbare wegen = weggesmeten geld. Het zal dus een optie blijven.

En zelfs op circuit...
Citaat:

https://www.autominded.be/forums/top...men-of-stalen/

Met dat beetje ervaring dat Ik heb op en rond snel rijden met auto’s heb ik nog nooit voordelen gezien of gehoord bij ceramische remmen. Nadelen met de hoop.

99 % van de racewagens hebben stalen remmen...... says enough
Bij de klassieke remmen (stalen remschijven) heb je genoeg keuze, bovendien heb je ook niets aan superremmen als je weinig grip hebt...

Universalia 28 december 2021 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9852497)
Keramische remschijven zijn enkel nuttig op circuit of bij het (lang) racen waar de remschijftemperaturen zeer hoog oplopen.

Op openbare wegen = weggesmeten geld. Het zal dus een optie blijven.

En zelfs op circuit...


Bij de klassieke remmen (stalen remschijven) heb je genoeg keuze, bovendien heb je ook niets aan superremmen als je weinig grip hebt...

Dat kan goed zijn, eigenaardig genoeg worden ze wel aangeraden op de RS3als men voor de snelste versie wil gaan.

Citaat:

Het resultaat van al deze technologie is een sprint naar 100 kilometer per uur van slechts 3,8 seconden, wat volgens Audi de beste sprint in zijn klasse is, Mercedes-AMG claimt 4,1 seconden over dezelfde afstand voor de CLA 45 en 4,0 seconden voor de CLA 45 S. Audi bevestigd dat een RS3 standaard 250 km/u zal halen of 280 km/u met een optioneel prestatiepakket. En als je kiest voor die keramische voorremmen, kan de RS3 maar liefst 290 km/u halen, waarmee hij het snelste voertuig in zijn klasse is.
Bron

Anderzijds las ik ten internetvelde dat er mensen zijn die er al problemen met ondervonden hebben met dat type remmen. :?

Ik heb er geen idee van of dat waar is daar ik niet in bezit ben van die nieuwe wagen.

Micele 28 december 2021 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9853323)
Dat kan goed zijn, eigenaardig genoeg worden ze wel aangeraden op de RS3als men voor de snelste versie wil gaan.

Citaat:

En als je kiest voor die keramische voorremmen, kan de RS3 maar liefst 290 km/u halen, waarmee hij het snelste voertuig in zijn klasse is.
Uiteraard daar hebben ze meer winst op, ze willen altijd de duurste wagens verkopen met meer opties, en dan in paket, aha "je wilt de snelste topsnelheid, dat gaat niet zonder keramische remmen" dan krijgt de chip een andere programmatie en laten we de plofmotor nog 200 toeren hoger draaien. Dan kun je zeggen dat je "echt de langste" hebt, lol

Hoe zou ge zelf zijn moest je zelf autos verkopen?

Citaat:

Ik heb er geen idee van of dat waar is daar ik niet in bezit ben van die nieuwe wagen.
Op de gewone weg en met die snelheidsbeperkingen kan je bijna onmogelijk racen. In 99 van de 100 gevallen doe je dan eens een noodstop met meestal koude remmen. Welke remsoort doet het echt beter bij relatief koude schijven?

En ook op de Duitse onbeperkte snelweg laat het verkeer geen racen toe, tenzij men ze niet alle vijf op een rij heeft.

Bepaalde Porsches - eerder gelimiteerde serie, pakweg vanaf 180.000 € - zullen wel keramische remmen standaard hebben, die spelen nog in een hogere liga qua kwaliteit en materiaal en prijs...

Vergeet ook niet dat veel meer moet aangepast worden dan het remsysteem alleen als men voor een keramisch remsysteem kiest. Want alles erond moet duurzaam genoeg zijn die hogere temperaturen te kunnen verdragen. Daarom die zeer hoge prijs van zo een remsysteem kan pakweg tot 10.000 € kosten... En zomaar tunen gaat dus niet.

Universalia 28 december 2021 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9853665)
Uiteraard daar hebben ze meer winst op, ze willen altijd de duurste wagens verkopen met meer opties, en dan in paket, aha "je wilt de snelste topsnelheid, dat gaat niet zonder keramische remmen" dan krijgt de chip een andere programmatie en laten we de plofmotor nog 200 toeren hoger draaien. Dan kun je zeggen dat je "echt de langste" hebt, lol

Hoe zou ge zelf zijn moest je zelf autos verkopen?


Op de gewone weg en met die snelheidsbeperkingen kan je bijna onmogelijk racen. In 99 van de 100 gevallen doe je dan eens een noodstop met meestal koude remmen. Welke remsoort doet het echt beter bij relatief koude schijven?

En ook op de Duitse onbeperkte snelweg laat het verkeer geen racen toe, tenzij men ze niet alle vijf op een rij heeft.

Bepaalde Porsches - eerder gelimiteerde serie, pakweg vanaf 180.000 € - zullen wel keramische remmen standaard hebben, die spelen nog in een hogere liga qua kwaliteit en materiaal en prijs...

Vergeet ook niet dat veel meer moet aangepast worden dan het remsysteem alleen als men voor een keramisch remsysteem kiest. Want alles erond moet duurzaam genoeg zijn die hogere temperaturen te kunnen verdragen. Daarom die zeer hoge prijs van zo een remsysteem kan pakweg tot 10.000 € kosten... En zomaar tunen gaat dus niet.

Een praktisch voorbeeld ... :?

Micele 31 december 2021 15:36

Of automatische versnelling (autopilot) vermijdt een kopstaartongeval:

Citaat:

https://twitter.com/teslaisntaflex/s...20363463589888

Brandon @teslaisntaflex

Autopilot prevented me from being rear ended today. My heart dropped when I saw this car come up this fast. Before I could even react my car accelerated to prevent being rear ended. Thank you @elonmusk


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be