![]() |
Don't look up
Don't look up.
Op Netflix Isherwell wordt vergeleken met Musk, Zuckerberg en Jobs... Maar eigenlijk is hij een parodie op Bourla (Phizer) die hoogmoedig met zijn 'spike' toestellen de meteoor (virus) te lijf wil gaan. De biljonairsklasse speelt met ons leven terwijl ze denken een uitweg voor zichzelf achter de hand te hebben. Echter, ook in dit geval volgt de val de hoogmoed op. Aanrader. |
Het lag er soms wat te dik op, maar ik heb toch vooral goed gelachen. Ja, geinig filmpje. :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
As we speak, net gezien.
Er zijn toch wel een paar mooie overeenkomsten detecteerbaar ... |
Citaat:
De personages zijn soms iets te veel een karikatuur. Ik denk dat ze een even grappige en krachtige film hadden gemaakt als het iets genuanceerder was. Best scene vond ik toch wel die kerel die begon te schieten op de komeet. :-) soit, goed filmke, kostelijk geamuseerd. |
Citaat:
De 'helden' (dat aspect blijft) verkiezen uiteindelijk een liefdevol leven, hoe kort ook, boven het cynisme van puur individueel gepriviligieerd 'overleven' ten koste van de ander. Ik meen een evolutie in het denken te merken hier. Wat zouden de forum Darwinisten daarvan denken? |
Citaat:
Dat geeft aan op wie dit een parodie is. Goede film. |
Citaat:
Als een standbeeld van Lee dient te verwijzen naar Trump kan men toch even goed zeggen dat de figuur van de president verwijst naar Harris aangezien ze eveneens een vrouw is. De presidente heeft een zoon die onverstaanbare nonsens uitkraamt en uiteindelijk vergeten wordt op aarde. Moet dat dan crack head Hunter voorstellen misschien? |
Don't Look Up heeft ook een gezonde dosis media kritiek. De spiegel die de film de media voor houdt is duidelijk niet naar de zin van bepaalde main stream media, die de film nogal de grond in boren. Ik schat dat ze liever de laatste Spiderman entertainment superhelden productie zien dan met zichzelf geconfronteerd te worden.
|
Citaat:
|
Don't Look Up is tevens een verfrissende twist op een rampenfilm. Het menselijke geklungel heeft waarschijnlijk meer te maken met de realiteit dan hoe de mens wordt voorgesteld in een traditionele rampenfilm waar de helden op het laatste nippertje de meest onmogelijke fenomenen weten te bedwingen alsof de mensheid voorbestemd is door het oog van een naald te kruipen in haar overleven. Het tegenovergestelde lijkt eerder waar. We zijn de boel aan het afbranden en zijn niet in staat tijdig te reageren. Die boodschap klinkt hardop in deze rampenfilm.
|
Citaat:
|
Deze moet ik zeker zien.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
:roll: |
Deze avond gekeken.
Ik vond hem geslaagd. 'Hypernormalistion' van Adam Curtis, maar dan in een comedy gegoten. |
Citaat:
|
Citaat:
Zou waarschijnlijk nog beter zijn met een portie superhero a la Spiderman erbij. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be