Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Lachen met bangeriken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262643)

Der Wanderer 30 december 2021 02:37

Lachen met bangeriken

Iets luchtigers tussendoor, sommigen zullen misschien zichzelf herkennen:

https://www.youtube.com/watch?v=cOPejerZ7TQ

Uit dezelfde show iets serieuzers over hoe critici bewust gediscrediteerd worden:

https://www.youtube.com/watch?v=GC-81f-Penc

stab 30 december 2021 09:44

Heb geleerd dat er in het Engels ook zo een begrip bestaat als 'pant shitters'.

parcifal 30 december 2021 10:05

Ik zie dat de Twitter account van Robert Malone ondertussen "opgeschort" is.
De Desinfo-emmer was duidelijk vol, het was hoog tijd dat Twitter ingreep.

Vrije meningsuiting wil niet zeggen dat je zonder consequenties social media mag misbuiken om leugens en desinfo te verspreiden.
Jammer dat Twitter het zo lang getollereerd heeft. :|

Der Wanderer 30 december 2021 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9855351)

Vrije meningsuiting wil niet zeggen dat je zonder consequenties social media mag misbuiken om leugens en desinfo te verspreiden.

Het wordt inderdaad hoog tijd voor een grootschalig alternatief voor Twitter etc. zodat het vrije spreken niet meer onderhevig is aan BigTech en atlantistische inlichtingendiensten en handlangers.

TREBRON 30 december 2021 11:54

Wie bedoel je met deze Titel.
Degene die panikeren als ze het woord Covid horen en dan direct sprinten om een prik te gaan halen?
Of
Degenen die gewoon gezellig thuis blijven en doen wat ze moeten doen om gezond te blijven?

patrickve 30 december 2021 12:05

Citaat:

Ha, nee, dat is nu juist EXACT wat vrije meningsuiting wil zeggen. Want wat voor de ene een mening is, is natuurlijk voor de andere een leugen he.

Kijk, ik beschouw elke vorm van religie een zware leugen en ongelofelijke desinformatie. Gaan we nu verbieden van over religies te praten ?

Gipsy 30 december 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9855214)
Iets luchtigers tussendoor, sommigen zullen misschien zichzelf herkennen:

https://www.youtube.com/watch?v=cOPejerZ7TQ

Uit dezelfde show iets serieuzers over hoe critici bewust gediscrediteerd worden:

https://www.youtube.com/watch?v=GC-81f-Penc

Wie kan in godsnaam 50 minuten naar die zever kijken? Na minder 10 seconden ben ik gestopt. Nog zo stom geweest de tweede link aan te drukken maar het was dezelfde dwaze raap en dat heeft geen 3 seconden geduurd. Youtube is echt een grote vuilbak.

CUFI 30 december 2021 12:25

Citaat:

Wel zeer verdacht dat de grootste onzin altijd mocht circuleren tot die fascisten de wetenschap op de politiek aanpasten.
Dat boost de credibiliteit van “wappies” die vrijwel altijd hetzelfde zeggen zonder daarvoor het internet te censureren en mijn hun mening aan te bevelen bovenaan in de zoekopdrachten.

Hoeveel krijgen geen hits na een search dat geen hol met hun search te maken heeft? Never again, he?

Der Wanderer 30 december 2021 13:11

Dat ik Jimmy Dore aanhaal, is omdat het volgens mij relevant is dat in de USA ook delen van links 'wakker' aan het worden zijn, terwijl links grotendeels nog het meest van al in de pas loopt van de oligarchen. Max Blumenthal is met zijn Greyzone verder een internationale topjournalist: zijn website heeft meermaals excellente staaltjes van onderzoeksjournalistiek gepresenteerd, o.a. over Syrië, en doet dat hier opnieuw. Parcifal heeft als atlantist evenveel te vrezen van een Blumenthal als van de reacties van tomm in het buitenlandforum waar hij geen weerwoord tegen heeft. :-)

betabyte 30 december 2021 15:08

Citaat:

Als vrijheid grenzen heeft, is het niet vrijheid :|

parcifal 30 december 2021 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9855459)
Ha, nee, dat is nu juist EXACT wat vrije meningsuiting wil zeggen. Want wat voor de ene een mening is, is natuurlijk voor de andere een leugen he.

Kijk, ik beschouw elke vorm van religie een zware leugen en ongelofelijke desinformatie. Gaan we nu verbieden van over religies te praten ?

Malone en jij mogen nog altijd zeggen wat jullie willen, maar Malone mag dat nu niet meer doen op Twitter, net zoals bvb Trump en een aantal anderen voor hem.

Vrije meningsuiting is op geen enkele manier ingegeperkt, alleen heeft twitter beslist dat hij zijn vrije meningsuiting elders mag uitoefenen, wat hun recht is.

parcifal 30 december 2021 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door betabyte (Bericht 9855676)
Als vrijheid grenzen heeft, is het niet vrijheid :|

Er bestaat geen vrijheid zonder grenzen.
De toestand zonder grenzen is apathie of onverschilligheid, dat is geen vrijheid.

parcifal 30 december 2021 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9855570)
Dat ik Jimmy Dore aanhaal, is omdat het volgens mij relevant is dat in de USA ook delen van links 'wakker' aan het worden zijn, terwijl links grotendeels nog het meest van al in de pas loopt van de oligarchen. Max Blumenthal is met zijn Greyzone verder een internationale topjournalist: zijn website heeft meermaals excellente staaltjes van onderzoeksjournalistiek gepresenteerd, o.a. over Syrië, en doet dat hier opnieuw. Parcifal heeft als atlantist evenveel te vrezen van een Blumenthal als van de reacties van tomm in het buitenlandforum waar hij geen weerwoord tegen heeft. :-)

Je bent bijzonder grappig.

:lol:

Hoofdstraat 30 december 2021 23:48

Nog een grappige bangerik

https://www.rt.com/usa/544793-plane-...ntine-iceland/

The teacher took traveling during the pandemic seriously, bringing several rapid testing kits with her on the Icelandair liner. She went to the bathroom and used one of them, finding out in a matter of seconds that she had Covid-19.

Fotieo swiftly informed the flight attendant, who ruled that there weren’t enough empty seats on the plane to properly isolate her.

The woman told 13 On Your Side that she feared she might infect other passengers and asked if she could “just stay in the bathroom for the rest of the flight.”

Mambo 31 december 2021 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9856034)
Malone en jij mogen nog altijd zeggen wat jullie willen, maar Malone mag dat nu niet meer doen op Twitter, net zoals bvb Trump en een aantal anderen voor hem.

Vrije meningsuiting is op geen enkele manier ingegeperkt, alleen heeft twitter beslist dat hij zijn vrije meningsuiting elders mag uitoefenen, wat hun recht is.

Dat is zoiets als een openbare ruimte waar je enkel op lidmaatschap binnen mag.

patrickve 31 december 2021 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9856034)

Nochtans was jij dat die beweerde dat wat Malone en dergelijke deden, NIET onder het concept "vrije meningsuiting" viel, want het was zogezegd "leugens en desinfo". Maar het essentiele van vrije meningsuiting bestaat er juist in dat je leugens en desinfo mag vertellen. Immers, vrije meningsuiting heeft enkel maar waarde als concept, wanneer er mensen zijn die het niet eens zijn met uw mening en die DUS leugens en desinfo gaan noemen/vinden. In een groep waar iedereen het eens is met wat je zegt heeft het concept van vrije meningsuiting immers geen zin. Vrijheden zijn er enkel maar als ze anderen storen he. Vrijheden die niemand storen zijn geen noemenswaardige vrijheden.

Je had eerder moeten stellen dan, dat sociale media niet gedwongen zijn om vrije meningsuiting toe te laten, en zelf mogen beslissen welke politiek - ideologische agenda ze willen dat hun gebruikers aanhangen bij de dingen die ze daar mogen vertellen.

Kortom, je kan evengoed zeggen dat men in de moskee zomaar gelijk welke preek mag houden en godslasterlijke praat verkopen he. Dat er in de moskee geen sprake is van vrije meningsuiting omdat het een politiek-ideologisch gekaderde omgeving is. En op Twitter dus ook niet.

CUFI 31 december 2021 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9856037)
Er bestaat geen vrijheid zonder grenzen.
De toestand zonder grenzen is apathie of onverschilligheid, dat is geen vrijheid.

Sedert wanneer hebben vrije westerlingen daarvoor tirannieke overheden nodig? Het zijn zij die dat censuur afdwingen.
Besef je wel wat je toejuicht?
Nu weet ik zeker dat die gast spijkers op de kop sloeg want onzin mocht altijd circuleren... alleen de waarheid mag dat hier nooit.
Wee wee wee.

Erw 31 december 2021 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9856058)
Nog een grappige bangerik

https://www.rt.com/usa/544793-plane-...ntine-iceland/

The teacher took traveling during the pandemic seriously, bringing several rapid testing kits with her on the Icelandair liner. She went to the bathroom and used one of them, finding out in a matter of seconds that she had Covid-19.

Fotieo swiftly informed the flight attendant, who ruled that there weren’t enough empty seats on the plane to properly isolate her.

The woman told 13 On Your Side that she feared she might infect other passengers and asked if she could “just stay in the bathroom for the rest of the flight.”

Het zou echt lol geweest zijn moest dat vliegtuig parachutes aan boord gehad hebben.

parcifal 31 december 2021 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9856157)
Sedert wanneer hebben vrije westerlingen daarvoor tirannieke overheden nodig? Het zijn zij die dat censuur afdwingen.
Besef je wel wat je toejuicht?
Nu weet ik zeker dat die gast spijkers op de kop sloeg want onzin mocht altijd circuleren... alleen de waarheid mag dat hier nooit.
Wee wee wee.

Twitter is een privaat bedrijf dat niks met de overheid te maken heeft.
Ik dacht dat je dat wel wist, niet dus.

CUFI 31 december 2021 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9856233)
Twitter is een privaat bedrijf dat niks met de overheid te maken heeft.
Ik dacht dat je dat wel wist, niet dus.

Parcifal, twitter, fb en instagram zijn gebonden aan de wet.
Censuur werd hier gepleit door liberalen (wereldwijd want nwo)
Iets later censuur.

1 + 1 + 1 = 3.
Geen omwegen maken maar puntjes synchroon verbinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be