![]() |
Het einde van de Blackberry....
De Blackberry....de stevige,"corporate gerichte" smartphone,MET toetsenbord.
Gedurende enkele jaren in het eerste decennium van de eeuw was de Blackberry HET dominante platform in de zaken- en de politieke sector (Toenmalige Belgisch Premier Leterme was ook een enthousiast gebruiker). Doordat de communicatie strikt over Blackberry Servers liep was het ook een ferm afgeschermd platform...(een Amerikaans/Canadees platform dat wel,waar massas Europese overheidscommunicaties ook over liepen,niet alleen van Mr Leterme....:roll: ) We weten allemaal wat er in datzelfde tijdsgewricht ,kort nadat een zekere meneer Jobs van een zeker fruitmerk iets rechthoekigs getoond had,gebeurde.... Maar een populair systeem zoals van Blackberry sterft langzaam en in verschillende etappes.... https://arstechnica.com/information-...berry-devices/ Produktie van toetsenbord BB's stopte al in 2010,de laatste OS-update dateert al van 2013 maar ergens daarbuiten zijn er blijkbaar nog een 10-tal mensen die BB's gebruiken? 8O BB heeft zelfs nog geprobeerd wat "toetsenbordloze" phoontjes in de markt te zetten,maar de trein was al lang vertrokken.... 4 januari 2022 stopt Blackberry de services voor de BB.Dat betekent dat die 10 overblijvende gebruikers zeer snel....niks....meer gaan kunnen doen,zelfs niet meer bellen..... Overigens bestaat Blackberry nog,maar is het een software firma geworden... |
Alles gaat zijn gewone gang, de betere techniek zal zich altijd doorzetten en de slechtere oude techniek gaat uitdoven...
Het verleden heeft dit meermaals aangetoond. De computer verving de schrijfmachine, de smartphone verving de mobiele telefoons met toetsenbord en de verbrandingsmotor verving de paardenkar. De stoomtrein op kolen werd vervangen door de dieseltrein, de electrische trein vervangt de dieseltrein, enz... Hetzelfde zal gebeuren met de elektrische auto. Het is slechts een kwestie van tijd dat de verbrandingsmotor langzaam vervangen wordt door de elektrische auto. De electrificatie zal wel sneller gebeuren want bijna iedereen wil wel minder afhankelijk worden van dure fossiele energie. Uiteraard is er de digitalisatie die de analoge techniek vervangen heeft. Vraag maar eens aan een ervaren luchtverkeersleider die in beide tijden gewerkt heeft: Citaat:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Autoradio Mobiele telefoon 1992 - 2014 ![]() |
|
Die AWACS zijn ook best leuk.
![]() ![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ook gebruikt in Vietnam: https://en.wikipedia.org/wiki/Lockhe...ar#Vietnam_War |
Citaat:
Hoe lang zal het gaan duren vooraleer de overheid extra taksen gaat heffen op de elektrische wagens? |
Citaat:
Soms was er zelfs een tekort en paniek tijdens enkele oliecrisissen. Citaat:
Het aandeel BEV-wagenpark heeft nog altijd minder dan 1%, maar dat zal in 2025 toch stijgen naar pakweg 5% ofzo. Citaat:
![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...cles_in_Norway - Op extra stroomverbruik - dus ook door EVs - worden er sowieso allerhande taksen geheven, dus dat compenseert. - Op alle mogelijke laadinfra die niet door de overheid gesubsidieerd wordt verdient de staat ook wat extra. Snellaadpalen kosten ook geld, de staat zal daar zeker ook wat aan overhouden via de BTW. - Op de aankoopsprijs die bij een EV nog altijd een stuk hoger is dan bij een ICE int de staat meer aan BTW. - België heeft al de zero-emissiepremie afgeschaft, maar dat was sowieso verwaarloosbaar. Als optimistische Limburger had ik een heel kleine hoop dat Tesla zijn Europese fabriek aan het Albertkanaal zou zetten, dat zou direct 12.000 jobs opgeleverd hebben voor de regio. Dromen zijn bedrog. :-P @ reservespeler waar jij alweer op inspeelt heeft de VUB al in 2015 uitgerekend, hier antwoord op laatste vraag. De geleidelijke electrificatie van personenwagens gaat meer geld in de staatskassa brengen, niet minder. |
Citaat:
Citaat:
En voor België heb ik nog eens gecheckt die hebben er nu 48.729 afgerond 49k, op 5,93 miljoen BE-wagenpark is dat 0,83 %. Nederland geef wel nog altijd een zero-emissie-premie na aankoop van een EV door particulieren... na aanvraag. Maar die bedragen zijn peanuts vergeleken met de cijfers hierboven. Citaat:
|
De firma BlackBerry is,voor zover ik kan nagaan,niet doende in EV's of batterij-technologie.... :mrgreen:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be